Allround Inkomensconsulent

Werkzaak Rivierenland

Poppenbouwing 18, 4191 NZ Geldermalsen, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 32 tot 36 Gelderland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

14 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Beoordelen aanvragen PW wet, beheer van lopende uitkering en ondersteunen en begeleiden van minder ervaren inkomensconsulenten.

Als allround inkomensconsulent voer je gesprekken met mensen die een uitkering aanvragen. Als er mogelijk recht is op een uitkering neem je de aanvraag in behandeling. Je verzamelt gegevens, beoordeelt de aanvraag en stelt een advies op. Op basis van dit advies wordt vastgesteld of iemand recht heeft op een uitkering en hoe hoog die is. 

Daarnaast beheer je een caseload van mensen met een uitkering. Je doet rechtmatigheidsonderzoeken naar aanleiding van binnengekomen informatie. Op basis hiervan maak je rapportages en beschikkingen. Je houdt telefonisch spreekuur.

Concreet werk je aan:

  • Heldere intakegesprekken waarin je de situatie zorgvuldig in kaart brengt;

  • Onderzoek naar voorliggende voorzieningen en juiste doorverwijzing;

  • Compleet verzamelen van bewijsstukken voor de aanvraagprocedure;

  • Opstellen van goed onderbouwde adviezen voor inkomensconsulenten;

  • Signalering en opvolging van mogelijke onregelmatigheden (bijv. huisbezoeken).

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als allround inkomensconsulent met het aanvraagproces en beheer van uitkeringen;
  • Aantoonbare werkervaring met de Participatiewet, bijvoorbeeld door het volgen van trainingen;
  • Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Aantoonbare werkervaring met het werken met doelgroepen met een diverse achtergrond;
  • Aantoonbare werkervaring met Suite;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als allround inkomensconsulent met het aanvraagproces en beheer van uitkeringen (30 punten);

  • Een maximale woon-werkafstand van 60 minuten enkele reis (25 punten);

  • Aantoonbare werkervaring in het coachen van nieuwe medewerkers (25 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het afhandelen van boetes (20 punten).

Competenties

  • Verantwoordelijkheid

  • Oordeelsvorming

  • Klantgerichtheid

  • Kwaliteitsgerichtheid

  • Nauwkeurigheid

Organisatie en team

Werkzaak Rivierenland 
Werkzaak begeleidt mensen bij het vinden en behouden van werk. Wij versterken werkzoekenden, medewerkers en werkgevers bij het ontdekken, benutten en vergroten van talenten. Kom je bij Werkzaak Rivierenland werken dan bouw je mee aan de organisatie! De werksfeer bepaal je met elkaar. Je talenten worden ingezet en ontwikkeld en je krijgt de ruimte om bij te dragen aan continu verbeteren en innoveren van onze dienstverlening.

Gespreksinformatie

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 28 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 26 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal . Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen apparatuur. 

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Werkzaak Rivierenland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Werkzaak Rivierenland . Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Werkzaak Rivierenland merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur