Begindatum:
15 sept 2025Einddatum:
15 mrt 2026Uren per week:
24Publicatiedatum:
14 aug 2025Als coordinator huisvesting statushouders ben je verantwoordelijk voor onze taakstelling op de huisvesting van statushouders in onze gemeente. Je gaat het proces opnieuw inrichten zodat het soepeler loopt. Daarnaast zet jij je in voor lastige huisvestingvraagstukken. De gemeente heeft de afgelopen jaren ingezet op tijdelijke huisvestingslocaties, wat tot veel vragen leidt, bijvoorbeeld vanuit omwonenden en over huurovereenkomsten. Ook deze vragen pak je op en probeer je structureel op te lossen.
Werkzaamheden/Verantwoordelijkheden:
Je verbetert het proces voor de huisvesting van statushouders door betere afspraken te maken met onder andere de woningcorporatie en Vluchtelingenwerk, onder meer over de toewijzingen van woningen, de invulling van passend wonen en de doorstroom naar reguliere huisvesting
Je adviseert en coördineert bij ingewikkelde huisvesting casuïstiek
Je bent aanspreekpunt voor partners, zoals Vluchtelingenwerk, de inburgeringsregisseurs, de woningcorporatie en het COA, bij vragen rondom huisvesting
Je signaleert of het woningaanbod passend is bij de vraag (bijvoorbeeld woningen voor alleenstaanden en grote gezinnen) en maakt afspraken over nieuwe woningen, woningaanpassingen en woningdelen met de collega's van wonen en van de woningcorporatie
Je volgt landelijke en lokale ontwikkelingen en vertaalt relevante inzichten naar passend beleid en praktische uitvoering
Je hebt ervaring met beleid op het gebied van huisvesting van de statushouders. Je kent de relevante regelgeving en je weet welke mogelijkheden om tot procesverbetering te komen.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met beleid huisvesting statushouders;
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente;
Een maximum uurtarief van 105,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten en fee.
Gemeente Epe heeft 33.000 inwoners en ruim 250 betrokken collega’s. De sfeer is informeel, de communicatielijnen zijn kort en er is ruimte voor eigen initiatief. Er zijn tal van mogelijkheden om door te groeien en je te ontwikkelen. Elke dag werken we samen met onze inwoners en ondernemers om onze gemeente een stukje mooier, zorgzamer, veiliger en duurzamer te maken. Bij gemeente Epe kies je voor een baan die er écht toe doet.
In de gemeente Epe woon, werk en leef je met veel voldoening. De gemeente Epe is een recreatie gemeente met veel natuurschoon en bestaat uit de dorpen Emst, Epe, Oene en Vaassen. De Veluwe met zijn uitgestrekte bossen, de heide en het IJssellandschap geven de gemeente een uniek karakter.
Je komt te werken in het bevlogen team Ontwikkeling Samenleving. Het team houdt zich bezig met de beleidsontwikkeling in het gehele sociaal domein. Het team bestaat uit ongeveer 25 collega’s, waaronder twee strategen, 15 beleidsadviseurs, twee junior beleidsadviseurs, een contractmanager en een initiatievenmakelaar voor inwonersinitiatieven.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 1 september 2025, 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 27 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Startdatum offerte
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Epe. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).