Interim coördinerend senior Burgerzaken

Varsseveldseweg 2, 7131 BJ Lichtenvoorde, Nederland

Sluit over 22 dagen
Geen maximum 32 Gelderland

Begindatum:

22 sept 2025

Einddatum:

27 feb 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

14 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Coordinator Burgerzaken heb je een breed en divers takenpakket. Je bent de schakel tussen de teamleider Dienstverlening en de medewerkers van team Burgerzaken. Je bent verantwoordelijk voor de kwaliteit van de Basisregistratie Personen (BRP) en de Burgerlijke Stand (BS).

Je werkzaamheden bestaan uit:

  • Adviseren en interpreteren van (inter)nationale wet- en regelgeving in complexe en weinig voorkomende situaties;

  • Zorgdragen voor de uitvoering van de jaarlijkse zelfevaluatie BRP en reisdocumenten;

  • Fungeren als vraagbaak voor collega's;

  • Team burgerzaken vertegenwoordigen in zowel interne- als (mogelijk) externe overleggen;

  • Deelnemen aan vakinhoudelijke projectengroepen;

  • Tijdelijk contactpersoon BRP voor de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (RvIG);

  • Rooster maken en knelpunten bespreken met de teamleden;

  • Beheer en uitwerken van werkprocessen en inrichten iBurgerzaken om efficiënter te werken (Er lopen verschillende projecten die in afwezigheid van de coördinator door moeten gaan);

  • Informeren over ontwikkelingen, beleid, verordeningen, wetswijzigingen (intern via memos/ voorstellen);

  • Voorbereiden van werkoverleggen.

De gezochte kandidaat is NIET belast met de organisatie van de verkiezingen TK25 en GR26.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als medewerker Burgerzaken;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met coördinerende taken binnen het team Burgerzaken

  • Aantoonbare werkervaring met de software van Pink Roccade (iBurgerzaken);

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met adviseren over (inter)nationale wet- en regelgeving in complexe en weinig binnen, benoem waar dit is opgedaan (15 punten);

  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als interim coordinator Burgerzaken 6 (30 punten);

    • Minder dan 2 jaar aantoonbare werkervaring (0 punten);

    • 2 tot 4 jaar aantoonbare werkervaring (10 punten);

    • 4 tot 6 jaar aantoonbare werkervaring binnen Burgerzaken (15 punten);

    • 6 tot 8 jaar aantoonbare werkervaring  (20 punten);

    • Meer dan 8 jaar aantoonbare werkervaring (30 punten);

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (20 punten); 

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de software van Pink Roccade (iBurgerzaken), benoem waar dit is opgedaan (25 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met coachen van medewerkers op toepassing van wet- en regelgeving (benoem hiervan een duidelijk voorbeeld in het cv) (10 punten).

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)

  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)

  • Delegeren

  • Luisteren

  • Tactisch gedrag

  • Motiveren

  • Resultaatgericht werken

  • Samenwerken

  • Besluitvaardigheid

  • Organiseren

  • Kritisch

  • Analyserend vermogen

  • Plannen en organiseren

Organisatie en team

De gemeente Oost Gelre ligt centraal in de Achterhoek. Een gemeente waarin de natuur in combinatie met de stadse en dorpse sfeer centraal staan en waarin het dan ook heerlijk wonen, werken en recreëren is. De gemeente bestaat uit twee grote(re) kernen -Groenlo en Lichtenvoorde- en zes kleine dorpen met in totaal bijna 30.000 inwoners. De gemeente is groen vanwege veel agrarisch gebied, en kent ook economische activiteiten gericht op nieuwe technologie zoals het verduurzamen van energie. Wij kenmerken ons als een evenementengemeente met een rijk verenigingsleven, waardoor onze organisatiekracht groot is.

De samenleving in Oost Gelre is actief: maatschappelijk betrokken en ondernemend. Dit zorgt voor een grote sociale samenhang. Wij zijn verder een gemeente die zich extern sterk(er) wil neerzetten. Vanuit eigen kracht zoeken wij de samenwerking met buurgemeenten en andere partners. 

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 17 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 8 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Nee

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Nee

Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht niet van toepassing.

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Oost Gelre mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Oost Gelre. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Oost Gelre merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is). 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur