Varsseveldseweg 2, 7131 BJ Lichtenvoorde, Nederland
Begindatum:
22 sept 2025Einddatum:
27 feb 2026Uren per week:
32Publicatiedatum:
14 aug 2025Als Coordinator Burgerzaken heb je een breed en divers takenpakket. Je bent de schakel tussen de teamleider Dienstverlening en de medewerkers van team Burgerzaken. Je bent verantwoordelijk voor de kwaliteit van de Basisregistratie Personen (BRP) en de Burgerlijke Stand (BS).
Je werkzaamheden bestaan uit:
Adviseren en interpreteren van (inter)nationale wet- en regelgeving in complexe en weinig voorkomende situaties;
Zorgdragen voor de uitvoering van de jaarlijkse zelfevaluatie BRP en reisdocumenten;
Fungeren als vraagbaak voor collega's;
Team burgerzaken vertegenwoordigen in zowel interne- als (mogelijk) externe overleggen;
Deelnemen aan vakinhoudelijke projectengroepen;
Tijdelijk contactpersoon BRP voor de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (RvIG);
Rooster maken en knelpunten bespreken met de teamleden;
Beheer en uitwerken van werkprocessen en inrichten iBurgerzaken om efficiënter te werken (Er lopen verschillende projecten die in afwezigheid van de coördinator door moeten gaan);
Informeren over ontwikkelingen, beleid, verordeningen, wetswijzigingen (intern via memos/ voorstellen);
Voorbereiden van werkoverleggen.
De gezochte kandidaat is NIET belast met de organisatie van de verkiezingen TK25 en GR26.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als medewerker Burgerzaken;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met coördinerende taken binnen het team Burgerzaken
Aantoonbare werkervaring met de software van Pink Roccade (iBurgerzaken);
Aantoonbare werkervaring met adviseren over (inter)nationale wet- en regelgeving in complexe en weinig binnen, benoem waar dit is opgedaan (15 punten);
Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als interim coordinator Burgerzaken 6 (30 punten);
Minder dan 2 jaar aantoonbare werkervaring (0 punten);
2 tot 4 jaar aantoonbare werkervaring (10 punten);
4 tot 6 jaar aantoonbare werkervaring binnen Burgerzaken (15 punten);
6 tot 8 jaar aantoonbare werkervaring (20 punten);
Meer dan 8 jaar aantoonbare werkervaring (30 punten);
Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (20 punten);
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de software van Pink Roccade (iBurgerzaken), benoem waar dit is opgedaan (25 punten);
Aantoonbare werkervaring met coachen van medewerkers op toepassing van wet- en regelgeving (benoem hiervan een duidelijk voorbeeld in het cv) (10 punten).
Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
Delegeren
Luisteren
Tactisch gedrag
Motiveren
Resultaatgericht werken
Samenwerken
Besluitvaardigheid
Organiseren
Kritisch
Analyserend vermogen
Plannen en organiseren
De gemeente Oost Gelre ligt centraal in de Achterhoek. Een gemeente waarin de natuur in combinatie met de stadse en dorpse sfeer centraal staan en waarin het dan ook heerlijk wonen, werken en recreëren is. De gemeente bestaat uit twee grote(re) kernen -Groenlo en Lichtenvoorde- en zes kleine dorpen met in totaal bijna 30.000 inwoners. De gemeente is groen vanwege veel agrarisch gebied, en kent ook economische activiteiten gericht op nieuwe technologie zoals het verduurzamen van energie. Wij kenmerken ons als een evenementengemeente met een rijk verenigingsleven, waardoor onze organisatiekracht groot is.
De samenleving in Oost Gelre is actief: maatschappelijk betrokken en ondernemend. Dit zorgt voor een grote sociale samenhang. Wij zijn verder een gemeente die zich extern sterk(er) wil neerzetten. Vanuit eigen kracht zoeken wij de samenwerking met buurgemeenten en andere partners.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 17 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 8 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Nee
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht niet van toepassing.
Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Oost Gelre mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Oost Gelre. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Oost Gelre merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).