Projectleider bestuurlijke toekomst Uitgeest

Middelweg 28, 1911 EG Uitgeest, Nederland

Sluit over 7 dagen
120 16

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

18 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Projectleider bestuurlijke toekomst Uitgeest
De onderstaande termijnen en uren zijn indicatief, exacte uitvoering in overleg:
Startdatum                       : z.s.m
Einddatum                      : 31-12-2025     
Optie verlenging t/m     : 30-06-2026
Aantal uur per week      : 16 uur


Omschrijving van de opdracht
Het leveren van een interim projectleider voor het ondersteunen, adviseren en coördineren van het proces van het verdiepend onderzoek naar de bestuurlijke toekomstverkenning van de gemeente Uitgeest. De opdracht kan definitief worden gegund als de gemeenteraad 26 juni 2025 budget beschikbaar stelt.

Takenpakket:
De interim projectleider is verantwoordelijke voor de volgende werkzaamheden:  

  • Coördinatie van het onderzoek en de vier onderzoekssporen op inhoud en tijd;

  • Uitvoering van werkzaamheden in de verschillende onderzoeken;

  • Overleg, advies en ondersteuning met projectteam en opdrachtgever;

  • Informatievoorziening naar college en gemeenteraad;

  • Coördinatie en afstemming van de verschillende onderzoekssporen.

Reden inhuur
Eind dit jaar moet het bovengenoemde traject doorlopen zijn en een raadsvoorstel voorliggen in de gemeenteraad van Uitgeest. Binnen de huidige formatie is geen capaciteit beschikbaar.

Eisen

  1. Academisch werk- en denkniveau, bij voorkeur aangetoond door een afgeronde wo-opleiding, bijvoorbeeld in bestuurskunde, politicologie, sociologie of een verwant vakgebied.

  2. Minimaal 5 jaar relevante werkervaring bij een gemeente in een functie in de nabijheid van het bestuur;

  3. Aantoonbare ervaring als projectleider met bestuurskrachtonderzoeken en trajecten met betrekking tot bestuurlijke toekomstverkenning bij gemeente.

  4. Ervaring met bestuurlijke advisering, heeft eerder gewerkt in een rol waarin bestuurlijke besluitvorming werd voorbereid of ondersteund.

  5. Ervaring met het schrijven van beleids- of onderzoeksrapporten, kan complexe informatie helder structureren en presenteren voor verschillende doelgroepen.

Competenties

  • Hands-on, praktisch en oplossingsgerichte instelling;

  • Sterke communicatieve vaardigheden, kan helder en overtuigend communiceren met verschillende belanghebbenden, zowel mondeling als schriftelijk;

  • Politiek - bestuurlijk sensitief, Heeft gevoel voor verhoudingen binnen en tussen organisaties en begrijpt de dynamiek van bestuurlijke besluitvorming;

  • Stressbestendig, kan goed onder tijdsdruk werken.

Gunningscriteria

  1. Aangesloten bij een bureau met aantoonbare ervaring binnen de lokale democratie en kennis van bestuurlijke toekomstverkenning.

Aanvullende informatie

  • Inschaling bij werkorganisatie BUCH
    De functie is ingeschaald in schaal 11-12
    Zie voor meer informatie over onze CAO: https://www.caogemeenten.nl
    Plafondtarief / all-in uurtarief: 120 euro

    Inschrijvingen boven het uurtarief worden uitgesloten van verdere deelname aan de aanbesteding en kunnen niet meer in aanmerking voor gunning van de opdracht.

  • VOG Screeningsprofiel
    Bij toekennen van de opdracht, ontvangen wij graag een geldige VOG, niet ouder dan 6 maanden, met screeningsprofiel 11-12-13-22-41-53

  • Gebruik van eigen devices
    De opdrachtgever stelt geen devices (laptops en mobiele telefoons) ter beschikking aan ingehuurd personeel. De kandidaat en uitlener dienen hiermee rekening te houden.

  • Interview
    Het interview zal plaatsvinden op het gemeentehuis van Uitgeest, op 30 juni binnen tijdsblok 9.00-12.00 uur. Communiceer de data aangaande het interview ook met de aan te bieden kandidaten.

Let op!:
Deze opdracht is niet geschikt voor invulling door een ZZP’er.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur