Middelweg 28, 1911 EG Uitgeest, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
16Publicatiedatum:
18 jun 2025Projectleider bestuurlijke toekomst Uitgeest
De onderstaande termijnen en uren zijn indicatief, exacte uitvoering in overleg:
Startdatum : z.s.m
Einddatum : 31-12-2025
Optie verlenging t/m : 30-06-2026
Aantal uur per week : 16 uur
Omschrijving van de opdracht
Het leveren van een interim projectleider voor het ondersteunen, adviseren en coördineren van het proces van het verdiepend onderzoek naar de bestuurlijke toekomstverkenning van de gemeente Uitgeest. De opdracht kan definitief worden gegund als de gemeenteraad 26 juni 2025 budget beschikbaar stelt.
Takenpakket:
De interim projectleider is verantwoordelijke voor de volgende werkzaamheden:
Coördinatie van het onderzoek en de vier onderzoekssporen op inhoud en tijd;
Uitvoering van werkzaamheden in de verschillende onderzoeken;
Overleg, advies en ondersteuning met projectteam en opdrachtgever;
Informatievoorziening naar college en gemeenteraad;
Coördinatie en afstemming van de verschillende onderzoekssporen.
Reden inhuur
Eind dit jaar moet het bovengenoemde traject doorlopen zijn en een raadsvoorstel voorliggen in de gemeenteraad van Uitgeest. Binnen de huidige formatie is geen capaciteit beschikbaar.
Eisen
Academisch werk- en denkniveau, bij voorkeur aangetoond door een afgeronde wo-opleiding, bijvoorbeeld in bestuurskunde, politicologie, sociologie of een verwant vakgebied.
Minimaal 5 jaar relevante werkervaring bij een gemeente in een functie in de nabijheid van het bestuur;
Aantoonbare ervaring als projectleider met bestuurskrachtonderzoeken en trajecten met betrekking tot bestuurlijke toekomstverkenning bij gemeente.
Ervaring met bestuurlijke advisering, heeft eerder gewerkt in een rol waarin bestuurlijke besluitvorming werd voorbereid of ondersteund.
Ervaring met het schrijven van beleids- of onderzoeksrapporten, kan complexe informatie helder structureren en presenteren voor verschillende doelgroepen.
Competenties
Hands-on, praktisch en oplossingsgerichte instelling;
Sterke communicatieve vaardigheden, kan helder en overtuigend communiceren met verschillende belanghebbenden, zowel mondeling als schriftelijk;
Politiek - bestuurlijk sensitief, Heeft gevoel voor verhoudingen binnen en tussen organisaties en begrijpt de dynamiek van bestuurlijke besluitvorming;
Stressbestendig, kan goed onder tijdsdruk werken.
Gunningscriteria
Aangesloten bij een bureau met aantoonbare ervaring binnen de lokale democratie en kennis van bestuurlijke toekomstverkenning.
Aanvullende informatie
Inschaling bij werkorganisatie BUCH
De functie is ingeschaald in schaal 11-12
Zie voor meer informatie over onze CAO: https://www.caogemeenten.nl
Plafondtarief / all-in uurtarief: 120 euro
Inschrijvingen boven het uurtarief worden uitgesloten van verdere deelname aan de aanbesteding en kunnen niet meer in aanmerking voor gunning van de opdracht.
VOG Screeningsprofiel
Bij toekennen van de opdracht, ontvangen wij graag een geldige VOG, niet ouder dan 6 maanden, met screeningsprofiel 11-12-13-22-41-53
Gebruik van eigen devices
De opdrachtgever stelt geen devices (laptops en mobiele telefoons) ter beschikking aan ingehuurd personeel. De kandidaat en uitlener dienen hiermee rekening te houden.
Interview
Het interview zal plaatsvinden op het gemeentehuis van Uitgeest, op 30 juni binnen tijdsblok 9.00-12.00 uur. Communiceer de data aangaande het interview ook met de aan te bieden kandidaten.
Let op!:
Deze opdracht is niet geschikt voor invulling door een ZZP’er.