Adviseur Projectbeheersing

Grasdijkweg 2, 9798 TC Garmerwolde, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
105 20 Groningen

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

17 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdrachtomschrijving
Waterschap Noorderzijlvest zorgt in een groot deel van Groningen, Noord- en Midden-Drenthe en in een stukje Friesland voor veilig leven met water, schoon water, gezuiverd water en voldoende water in elk seizoen. Voor onze ruim 300 medewerkers gaat een gezonde en toekomstbestendige leef-, woon- en werkomgeving van de ongeveer 383.000 inwoners in ons gebied boven alles. Dit vraagt om gedreven professionals die uitblinken in hun eigen vakgebied en passie.

Het team Strategie zoekt een tijdelijke

Adviseur projectbeheersing financieel management (20-16 uur per week)

Als adviseur projectbeheersing heb je een centrale rol in het team Strategie. Je zorgt ervoor dat er altijd een actueel en adequaat zicht is op de financiële status van de investeringsproducten van het team. Naast adviseur ben je ook sparringpartner voor de projectleiders, de teammanager Strategie en de interne opdrachtgevers. Je werkt voor het team Strategie (en daarmee verantwoording schuldig aan de teammanager van dat team), maar tegelijk ook van de interne vakgroep voor projectbeheersing binnen ons team Plannen en Projecten. In deze werkgroep wordt de werkwijze en aanpak afgestemd om te borgen dat binnen de organisatie op een gelijkluidende en professionele manier uitvoering wordt gegeven aan projectbeheersing.

En verder:

  • Je geeft gevraagd en ongevraagd advies over de opzet en kwaliteit van de projectbeheersing en het naleven van de vastgelegde werkprocessen en -procedures.

  • Je werkt aan en ondersteunt de projectleiders bij het:

  • Opzoeken, uitzoeken en op orde brengen van de financiële projectadministratie.

  • Opzetten en actualiseren van de projectinrichting, ramingen en projectplanning.

  • Beheersen van de scope en beheren van wijzigingen.

  • Uitvoeren van financieel risico management.

  • Opstellen van voortgangsrapportages.

  • Signaleren en bespreekbaar maken van afwijkingen.

De rol van adviseur projectbeheersing is nieuw binnen het team Strategie. De verwachting is dat in verband met het initieel op orde brengen van de financiële projectadministratie de inzet in de eerst 3-4 maanden 20 uur per week vraagt. Daarna is naar verwachting 16 uur per week voldoende. De beschikbaarheid van jou als adviseur, wordt verwacht dat je dit in blokken van minimaal 4 uur per dag over tenminste 3 dagen in de week in overleg verdeeld.

Kandidaatomschrijving
Als adviseur projectbeheersing ben je samenwerkingsgericht en een voorbeeld in het tonen van eigenaarschap. Flexibel als je bent, pas je in iedere situatie de juiste aanpak toe. Je bent kritisch op jezelf en staat open voor feedback. Ruimte voor het opdoen van nieuwe kennis en ervaring? Die pak jij met beide handen aan. Je voelt de (in)formele regels, verschillende gevoeligheden en krachtenvelden binnen en buiten de organisatie goed aan. Je ondernemende geest en proactieve houding maken dat je snel schakelt tussen verschillende strategische en tactische vraagstukken. 

Daarnaast beschik je over:

Hbo-diploma in een financieel-economische richting.

Minimaal 2 jaar werkervaring in een vergelijkbare financiële rol, bij voorkeur in een overheidsetting.

Analytisch sterk en in staat om zowel het grotere plaatje als details te overzien.

Proactief en communicatief vaardig.

Secuur en nauwkeurig in je werk.

Goede Excel vaardigheden.

Kwaliteitsgericht en dienstverlenend.

Je gaat werken voor het team Strategie. Dit team bestaat uit ongeveer 28 medewerkers die werken aan de strategische koers van het waterschap. Het team bestaat uit strategen, beleidsadviseurs en -medewerkers. Samen met andere teams ontwikkelen we de strategische visievorming en het kaderstellend beleid en adviseren we over de programmering van inhoudelijke veranderopgaven. Daarnaast zijn we verantwoordelijk voor het strategisch omgevingsmanagement, het aanboren van fondsen en geven we vorm aan onze internationale samenwerking. Als team werken we steeds meer vanuit een interdisciplinaire invalshoek.  
De vakgroep projectbeheersing van team Plannen en Projecten

Binnen het team Plannen en Projecten kennen we de vakgroep projectbeheersing. Deze is momenteel in opbouw en bestaat nu uit 6 medewerkers, waarvan 1 ingehuurd. Binnen de vakgroep vindt onderlinge afstemming plaats over werkwijzen en aanpak en is ontwikkeling georganiseerd. Het is de bedoeling dat jij de financiële projectbeheersingstaken oppakt ten behoeve van team Strategie.

Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP
Bij deze opdracht is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er / DGA.
Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient.

Voor deze opdracht zijn de AWVODI 2018 van toepassing deze zijn beschikbaar op de website via onderstaande link:

https://www.noorderzijlvest.nl/inkoop-en-aanbesteding 

Indexering tarief:

Het door u aangegeven tarief kan na minimaal 12 maanden jaarlijks worden geïndexeerd op basis van de CBS prijsindex (CBS indexering, Dienstenprijzen, commerciële dienstverlening en transport, Architecten en Ingenieurs (71), waterbouw (711216)). 

https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dataset/83760NED/table?ts=1533643636692

Interviewplanning
Het waterschap nodigt maximaal 3 kandidaten uit voor een sollicitatiegesprek op 3 april 2025. Wij verzoeken de kandidaten uitdrukkelijk rekening te houden met deze periode.

Wanneer u op 2 april 2025 voor 12.00 uur nog geen uitnodiging heeft ontvangen via het DAS Groningenhuurtin.nl, behoort u niet tot de eerste selectie voor de gespreksronde.
Contact over de opdracht en/of de procedure loopt uitsluitend via het DAS Groningenhuurtin.nl. Wij verzoeken u dan ook geen contact met het waterschap op te nemen.

Heeft u zich nog niet geregistreerd als aanbieder op www.Groningenhuurtin.nl, dan adviseren wij u hiervoor op korte termijn zorg te dragen. U kunt helaas zonder registratie géén offertes indienen voor de lopende opdrachten. Na goedkeuring van de registratie kunt u via www.Groningenhuurtin.nl offertes indienen voor nieuwe opdrachten.

Toelichting op rooster

In overleg. Eerst 20 uur (3-4 maanden) daarna 16 uur per week.

Dienstencategorie

Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

CPV code

79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Eisen

HBO diploma

Hbo diploma richting financieel-economische richting

Werkervaring

Op cv minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar in een verglijkbare financiële rol. ! Let op, benoem dit letterlijk in het cv en maak dit duidelijk door b.v. geel te arceren.

Gevraagde documenten

Aanleveren bij offerte

Een hbo diploma

Aanleveren na gunning

VOG verklaring

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 25 %

Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

De brief dient door de kandidaat zelf geschreven te worden. De kandidaat dient gemotiveerd aan te geven waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht en voldoet aan de competenties (door middel van voorbeelden). De brief wordt door de opdrachtgever getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties zoals verwoord in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving.

Weging: 25 %

Kennis van de thematiek binnen waterschappen

Op cv aantoonbaar kennis van de thematiek binnen waterschappen. Let op, benoem dit letterlijk in het cv en maak dit duidelijk door b.v. geel te arceren.

Weging: 5 %

Erkende opleiding Excel voor gevorderden

Op cv aantoonbaar met goed resultaat gevolgde erkende cursus met certificaat/diploma Excel voor gevorderden ! Let op, benoem dit letterlijk in het cv en maak dit duidelijk door b.v. geel te arceren.

Weging: 10 %

Werkervaring in overheid

Op cv aantoonbaar werkervaring bij of voor een overheidsorganisatie, benoem dit letterlijk in het cv en maak dit duidelijk door b.v. geel te arceren

Weging: 10 %

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de kandidaat en/of opdrachtomschrijving. Daarnaast wordt er beoordeeld of de kandidaat past binnen de organisatie en/of er een klik is met de kandidaat.

De kandidaat waarop de keuze valt, scoort 25% voor het gesprek. De kandidaten die afgewezen worden naar aanleiding van de gevoerde gesprekken, scoren 0% voor het gesprek.

Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.