Begindatum:
1 jun 2025Einddatum:
1 jan 2026Uren per week:
12Publicatiedatum:
8 mei 2025Organisatie
Werken in Voorschoten, de Parel aan de Vliet
Onze groene gemeente, gelegen in de Leidse regio, staat bekend om haar hechte gemeenschap, brede maatschappelijke betrokkenheid en sterk lokaal bestuur. We bieden onze ruim 26.000 inwoners efficiënte en persoonlijke dienstverlening met korte communicatielijnen en een mensgerichte aanpak. We zijn trots op onze organisatie en ons medewerkers die zich dagelijks inzetten voor het welzijn van onze inwoners en ondernemers
Voorschoten, de Parel aan de Vliet, is sterk in ontwikkeling en de drijvende kracht is ons hechte team van mensen die onze gemeente en alle Voorschotenaren glans geven. Door onze compacte organisatiestructuur kunnen we de lijnen kort houden en snel mooie dingen voor elkaar krijgen. Dat vraagt zelfstandigheid en biedt tegelijk veel vrijheid.
Bij de gemeente Voorschoten staan we voor spannende uitdagingen. We zijn volop bezig met de ontwikkeling en verdere professionalisering van onze organisatie, waarbij we toewerken naar een klantgerichte organisatiestructuur die klaar is voor de toekomst. Het doel? Samen met plezier en betrokkenheid werken aan een gemeente waarin vertrouwen en verantwoordelijkheid centraal staan. We bouwen aan een organisatie die niet alleen de inwoners centraal stelt, maar ook jou de ruimte biedt om bij te dragen aan innovatieve en duurzame oplossingen.
De organisatie is onderverdeeld in drie afdelingen: Dienstverlening, Bedrijfsvoering en Bestuur.
Omschrijving van de opdracht
Coördineren en begeleiden van de totstandkoming en implementatie van het (gemeentedekkend) Omgevingsplan.
Je stelt hiervoor een plan van aanpak op en voert deze uit.
Adviseren over het instrumentarium van de Omgevingswet en de toepassing hiervan in de praktijk.
Vereisten / knock-outcriteria
Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
Uurtarief maximaal € 110,- exclusief BTW en inclusief reiskosten woon-werkverkeer en Fee;
Beschikbaar per 1 juni 2025 voor 12 uur per week voor de gehele duur van de opdracht;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met projectmanagement op het gebied van implementaties;
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de Omgevingswet en de instrumenten die daaronder vallen;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met projectmanagement en/of begeleiden van processen in het kader van Omgevingswet (benoem dit duidelijk in het cv) (45 punten);
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als projectmanager op het gebied van implementaties bij een gemeente (25 punten);
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met ruimtelijk wetgeving (zowel inhoudelijk als procesmatig) (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met projectmanagement en/of het begeleiden van processen in het fysieke domein (10 punten).
Competenties
Als ervaren projectleider hou jij moeiteloos het overzicht en zorg je voor een strak georganiseerd, soepel lopend proces waarin jij de regie stevig in handen hebt. Je ziet de grote lijnen, brengt structuur in complexiteit, en bewaart het perspectief zonder details uit het oog te verliezen. Ook ben je een goede netwerker die alle betrokken vakgebieden in dit onderwerp bij elkaar kunt brengen en houden. Met jouw politiek-bestuurlijke sensitiviteit en uitstekende communicatieve vaardigheden weet je mensen te verbinden en draagvlak te creëren. Je toont initiatief, bent resultaatgericht, inspireert het team op coachende wijze en zorgt voor verbinding en samenwerking vanuit vertrouwen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma en een di of do (Geef aan wat van toepassing is).
Planning
De gesprekken bij de gemeente Voorschoten zijn gepland op donderdag 22 mei 2025 van 9 uur tot 12 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 19 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
De gemeente Voorschoten zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.