Nassaulaan 12, 2514 JS Den Haag, Nederland
Begindatum:
1 sept 2022Einddatum:
31 dec 2022Uren per week:
20Publicatiedatum:
29 jul 2022Organisatie
Wij zijn de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (hierna: VNG). De vereniging heeft als doel om de lokale overheid te versterken, zodat gemeenten hun inwoners optimaal kunnen bedienen. Dat dragen we in ons hart en daar werken we iedere dag met veel bevlogenheid aan. 344 gemeenten bepalen onze en dus ook jouw agenda. Vaak wordt die beïnvloed door de dagelijkse actualiteit, maar altijd vanuit het belang van onze leden. We zijn een lerende organisatie, we stellen ons continu de vraag waar we staan en wat we kunnen verbeteren.
Functiebeschrijving
In jouw rol als junior inkoopadviseur ondersteun je de inkoopcollega’s met de dagelijkse werkzaamheden zoals het bijhouden van de werkvoorraad, opstellen en publiceren van functieprofielen en overeenkomsten. Daarnaast adviseer je VNG collega’s over inkoopvraagstukken die betrekking hebben op het inkoopproces, de markt en specificaties. Dit doe je in samenwerking met de andere inkoopcollega’s. Ook heb je in deze rol nauw contact met de collega’s van Finance & Control, Juridische Zaken en HR.
Werkzaamheden
Het adviseren en ondersteunen van VNG collega’s als het gaat om het opstellen van inkoopspecificaties voor functieprofielen, waaronder selectie- en gunningscriteria en de weging hiervan. Daarnaast verzorg je het inkoopproces van publicatie tot gunning;
Het opmaken van nieuwe overeenkomsten voor de inhuur van externe medewerkers, evenals de verlengingen hiervan;
De communicatie met VNG collega’s waarbij je advies geeft over al hun inkoopvraagstukken, waarbij het creëren van draagvlak voor bestaande en nieuwe inkoopprocessen een belangrijk aandachtsgebied is;
Het bijhouden en bijwerken van het workflow management systeem waar alle inkoop en inhuur aanvragen binnen komen. Deze aanvragen dienen ook te worden getoetst aan het inkoopbeleid;
Het ondersteunen van de inkoopcollega’s bij o.a. Meervoudig Onderhandse- en eventueel Europese Aanbestedingen;
Meedenken over de ontwikkeling en de groei van de Inkoopservicedesk.
Competenties
De functie vereist de volgende competenties, die worden getoetst in de (eventuele) gespreksronde:
• Resultaatgericht
• Procesgericht
• Samenwerkingsgericht
• Dienstverlenend
• Goede communicatieve vaardigheden
• Analytisch sterk
• Probleemoplossend vermogen
• Klantgericht
• Overtuigingskracht
• Adviesvaardig
Eisen
Afgeronde HBO opleiding: (Inkoop)management, Facility Management, Bedrijfskunde, Logistiek of vergelijkbaar;
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare functie zoals beschreven in deze offerteaanvraag;
Aantoonbare werkervaring met gebruik van CTM Solution, TenderNed of vergelijkbare platforms;
Aantoonbare kennis van of werkervaring met het uitvoeren van DAS procedures;
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het adviseren en begeleiden van (meervoudig) onderhandse aanbestedingen. Dit mag in een ondersteunende rol zijn;
We gaan uit van gebruik van eigen telefoon en laptop.