Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Contractmanagement vormt een nieuw onderdeel van het MT van de afdeling Inkoop & Facilitair bedrijf en rapporteert aan de Directeur Inkoop & Facilitair Bedrijf.
Vitens richt de positionering van haar contractmanagement opnieuw in. We gaan toe naar een centraal gepositioneerd team bij de afdeling Inkoop & Facilitair Bedrijf, waarbij contractmanagement van enkele afdelingen bij aanvang nog decentraal gepositioneerd zijn en op een nader te bepalen moment eveneens centraal zal worden geplaatst. In de tussenliggende periode is er voor deze afdelingen o.a. sprake van functionele sturing en regie op compliance, uniformiteit en professionalisering en heeft Inkoop & FB een rol bij de werving en onboarding van nieuwe contractmanagers. Die functionele sturing en onboarding moet worden versterkt.
De interim teammanager contractmanagement / kwartiermaker geeft bij aanvang leiding aan ca 7 - 10 contractmanagers, waaronder de contractmanagers die uitvoering geven aan het expertisecentrum inhuur en uitbesteed werk (ECIU)
Het ECIU wordt momenteel gevormd. De operationalisering / juiste werking is belegd bij de implementatiemanager.
Wanneer succesvol:
Geeft leiding aan de contractmanagers binnen Inkoop & FB, deze komen voor een deel vanuit andere afdelingen.
Ontwikkelt en levert uiterlijk eind Q4 2025 een met diverse stakeholders afgestemd advies voor centralisering van contractmanagement (niet ‘of’, maar ‘hoe’ en per ‘wanneer’)
Ontwikkelt functionele sturing en regie op compliance, uniformiteit en professionalisering
Ontwikkelt de rol bij de werving en onboarding van nieuwe contractmanagers, ook als die (vooralsnog) decentraal worden geplaatst.
Draagt bij aan de operationalisering van het ECIU
Maakt de functie (teammanager Contractmanagement) gereed voor vaste invulling
Wensen/eisen
Beschikt over minimaal 5 jaar ervaring met projectmatig werken, met aantoonbare resultaten in het succesvol realiseren van projecten binnen tijd en budget.
Heeft minimaal 3 jaar ervaring in het aansturen van (nieuwe) teams, met een focus op het opbouwen van samenwerking, het stimuleren van eigenaarschap en het ontwikkelen van teamdynamiek.
Bewezen ervaring van minimaal 3 jaar in inkoop en contractmanagement, (onderhandelen van contractvoorwaarden, leveranciersmanagement en het bewaken van compliance).
Pré: Affiniteit met of kennis van de infrasector en/of een technisch werkveld, wat bijdraagt aan een beter begrip van de context en uitdagingen binnen technische projecten.
Resultaat
deels 1B: formeel in 2025 nog geen formatie voor teammanager contractmanagement en deels 2B: oplevering advies centralisering contractmanagement. Volledig op 2B aanvragen?
Mogelijke gesprekken zijn in de week van 21 juli. Beoogde startdatum 11 augustus. (zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is voor een persoonlijk gesprek in deze week)
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Delen:
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.