RegioCoordinator Wonen en Zorg

Dr. Reilinghplein 1, 4141 DA Leerdam, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 24-28 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24-28

Publicatiedatum:

29 apr 2025

Organisatie onderdeel 
De Lekstroom gemeenten, Nieuwegein, Houten, Vijfheerenlanden, IJsselstein en Lopik, werken samen aan de opgaven op het gebied van Wonen en Zorg. De functie coördinator wonen en zorg Lekstroom is echter nieuw en beoogd meer verbinding te creëren tussen de brede opgaven wonen en zorg. De functie staat in nauwe verbinding met de coördinator MOBW. De functie is tweeledig en bestaat uit enerzijds uit Coördinatietaken Wonen en Zorg en anderzijds uit meer inhoudelijke taken op het gebied van Wonen en Zorg die een nauwe verbinding hebben MOBW. 

Opdracht 
We zoeken een coördinator die met een regionale blik kan opereren en de verbinding kan leggen tussen de verschillende opgaven binnen Wonen en Zorg en Maatschappelijke Opvang en Beschermd Wonen. De coördinator zorgt ervoor dat de doelstellingen voor de diverse aandachtsgroepen worden gerealiseerd door het verbinden van opgaven en het voorzitten van het regionale ambtelijke overleg Wonen en Zorg. In dit overleg werken beleidsadviseurs van de vijf gemeenten samen om gezamenlijke doelen op het gebied van wonen en zorg te bereiken. 

Als Coördinator Wonen en Zorg Lekstroom ben je de verbindende schakel tussen verschillende opgaven en aandachtsgroepen binnen de regio. Je draagt bij aan het realiseren van de doelstellingen door nauw samen te werken met gemeenten, zorgaanbieders en woningcorporaties. Je hebt hierbij de focus op de regio, met oog voor de individuele gemeenten. 

 Belangrijkste taken: 

  • Voorzitten en coördineren van het regionaal ambtelijk overleg wonen en zorg;

  • Deelnemen aan het Wonen en Zorg overleg U16; 

  • Algemeen aanspreekpunt en coördinator rondom vragen over proces en/of contactpersonen op ambtelijk en bestuurlijk niveau; 

  • Mede organiseren regionaal zorgvastgoed overleg;  

  • In verbinding en afstemming met verschillende partijen doorbraak en inzet maatwerk bij vastgelopen casuïstiek;  

  • Afstemming houden met de collega's die zich bezighouden met statushouders. 

MOBW en aanpak dakloosheid 
Naast de coördinerende taken Wonen en Zorg werk je vanuit deze functie aan opgaven en ontwikkelingen MOBW en aanpak dakloosheid. Deze hebben een nauwe verbinding met wonen. De beweging die hierin gezamenlijk wordt gemaakt richt zich op preventie, ambulantisering én passende huisvesting. De Lekstroom werkt hierin, deels als onderdeel van de U16, samen op verschillende thema's. Het is van belang om de ambities en de doelen uit het uitvoeringsprogramma MOBW en de aanpak dakloosheid te realiseren en de samenwerking in de U16 verder te verstevigen.  

Je taken bestaan uit:  

  • Afstemming en verbinding met het regionaal ambtelijk overleg MOBW Lekstroom;

  • Coördineren programma ‘Weer Thuis’ samen met de regionale coördinator MOBW (regionaal overleg met aanbieders, woningbouwcorporaties en gemeenten over wonen voor deze doelgroep);

  • Coördineren/Trekken van projecten in het kader van de regionale aanpak dakloosheid;

  • Sturen op uitstroom;

  • Aanjagen en bewaken huisvesting van aandachtsgroepen bij woningcorporaties, het vierde huis en beter wonen;

  • Samen met onder andere de Regionale Omdenk en Experttafel Lekstroom (ROEL), gemeenten en woningbouwcorporaties zoeken naar structurele oplossingen (bijvoorbeeld een citydeal);

  • Aanjagen van Living Lab ‘Eerst een thuis’ (in de regiogemeenten);

  • Aanjagen van woonalternatieven in de regio zoals Onder de Pannen, woningdelen, flexwonen etc.

Vereisten / knock-outcriteria 
1. Aantoonbare werkervaring in en kennis van het Sociaal Domein specifiek Wonen en Zorg en Maatschappelijke Opvang en Beschermd Wonen (MÖBW) (licht dit duidelijk toe in het cv); 
2. Aantoonbare werkervaring met de opgaven Wonen en Zorg en huisvesting bijzondere doelgroepen;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als coördinator, programmaleider en/of strategisch adviseur van maatschappelijke vraagstukken op het gebied van wonen en zorg in de afgelopen 5 jaar binnen een overheidsinstelling. 

 Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als coördinator, programmaleider en/of strategisch adviseur van maatschappelijke vraagstukken op het gebied van wonen en zorg in de afgelopen 5 jaar (60 punten); 
a. Aantoonbare werkervaring met 3 van bovenstaande (60 punten); 
b. Aantoonbare werkervaring met 2 van bovenstaande (40 punten); 
c. Aantoonbare werkervaring met 1 van bovenstaande (20 punten) 
d. Aantoonbare werkervaring met geen van bovenstaande (0 punten). 
6. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van visie en beleid (40 punten); 

Competenties 

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht;

  • Een verbindende, proactieve, oplossingsgerichte werkhouding;

  • Samenwerken;

  • Netwerken;

  • Sterk in procesmatig denken en doen.

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt in overleg vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.  

Planning 
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 14 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen maandag 12 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. 

Voor de zzp'er

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). 

  • Gemeente Vijfheerenlanden / regio Lekstroom faciliteert geen laptop.   

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur