Tijdelijk Afdelingshoofd Servicecentrum 

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 36 Noord-Brabant

Begindatum:

19 mei 2025

Einddatum:

31 okt 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

1 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Tijdelijk Afdelingshoofd Servicecentrum  
De afdeling Servicecentrum is het interne gezicht van de Gemeente Breda. Op de afdeling werken ca. 235 collega’s. De dienstverlening van het Servicecentrum zorgt ervoor dat alle medewerkers van de gemeente hun werk goed kunnen doen.  
 
Je bent als afdelingshoofd verantwoordelijk voor 5 teams: Archeologie en Archief, Documentmanagement, Wagen- en machinepark en Faciliteiten & Services (2 teams waaronder catering schoonmaak en servicebureau). Veel zaken gaan goed in de afdeling, maar de afdeling staat ook voor een aantal uitdagingen. Dat heeft o.a. te maken met op orde brengen van de basis.
 
Wat ga je doen?  

  • Je bent verantwoordelijk voor de afdeling en geeft daarmee richting aan de afdeling. Dat doe je samen met de 5 teamleiders.

  • Je maakt inzichtelijk wat nodig is om de basis op orde te brengen en geeft waar nodig daar meteen invulling aan.

  • Je vertaalt samen met jouw MT de strategie naar een tactisch en operationeel niveau,
    daarbij staat het algemeen belang van de organisatie steeds voorop. 

  • Je werkt aan de versterking van het Servicecentrum en optimale dienstverlening aan de organisatie.  

  • Je bent verantwoordelijk voor de begroting en beheersing van de budgetten van het
    Servicecentrum. 

  • Je geeft leiding aan teamleiders, zorgt voor verbinding binnen het MT, bespreekt hun
    manier van sturing geven en bent sparringpartner op inhoud.  

  • Je bent onderdeel van het MT Bedrijfsvoering & Dienstverlening en legt verantwoording
    af aan de directeur. Binnen dit MT werk je mee aan organisatie-brede vraagstukken. 

 We zoeken jou!  
Voor de functie van Afdelingshoofd Servicecentrum zoeken wij een stevige persoonlijkheid met energie, veerkracht, humor en uitstekende communicatieve vaardigheden. 

  • Je beschikt over HBO/WO werk- en denkniveau. 

  • Je hebt ervaring in een vergelijkbare leidinggevende functie. 

  • Je durft keuzes te maken, je hebt visie op dienstverlening en durft deze uit te dragen, ook als er weerstand op is.

  • Je hebt feeling met financiën en hebt oog voor nieuwe ontwikkelingen. 

  • Je bent een betrouwbare partner van directie en collega afdelingshoofden en bent sterk in het vinden van oplossingen. 

  • Je bent pragmatisch en houdt de strategische koers altijd voor ogen. 

  • Je kunt goed omgaan met tegengestelde belangen en zoekt steeds de verbinding op. 

  • Je stimuleert collega’s om kansen te benutten. Je bent initiatiefrijk.

  • Je bent een verbinder, gericht op samenwerken en een stevige gesprekspartner.

  • Je focust op het behalen van afgesproken resultaten, kunt prioriteren, hebt overzicht en zorgt dat alles op rolletjes loopt.  

Eisen

  • U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant, welke te vinden zijn op de homepage (voorafgaand aan het inloggen) van Flex West-Brabant. We wijzen hierbij nog expliciet op de all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk verkeer en de verrekening van de fee kosten

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.

  • Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de aanbesteding. Het niet naar waarheid invullen of het niet compleet invullen, wordt gekenmerkt als een foutieve inschrijving en betekent definitieve uitsluiting van deze aanbesteding of eerdere beëindiging van deze opdracht mocht deze gegund zijn. Zie de algemene inhuurvoorwaarden van FLEX WestBrabant. U kunt de verklaring vinden op onze website via https://flexwestbrabant.nl/ufaq/kandidaataanbieden Het document is ook beschikbaar via een link bij het aanbieden van een kandidaat.

  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.

  • Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord met deze eis.

  • Breda VOG adviseurs- en managersfunctie. Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat in Flex WestBrabant. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13, 22, 41 en 53. De kosten voor het aanvragen van de VOG kunnen eenmalig gedeclareerd worden via de urenregistratie in Flex West-Brabant. Let op: Als binnen een termijn van 3 weken geen geldige VOG wordt geüpload, wordt de urenregistratie van de ingehuurde medewerker geblokkeerd en behouden wij ons het recht voor de opdracht per direct te beëindigen.

  • De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week. Met uw inschrijving verklaart u zich hiermee akkoord.

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv

  • Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als leidinggevende van een afdeling. Dit moet blijken uit het cv.

Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 5 jaar ervaring als leidinggevende van een facilitaire afdeling. Dit moet blijken uit het cv.

  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).

  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Initiatiefrijk

    • Positief

    • Je durft keuzes te maken, je hebt visie op dienstverlening en durft deze uit te dragen, ook als er weerstand op is.

    • Je hebt feeling met financiën en hebt oog voor nieuwe ontwikkelingen.

    • Je bent een betrouwbare partner van directie en collega afdelingshoofden en bent sterk in het vinden van oplossingen.

    • Je bent pragmatisch en houdt de strategische koers altijd voor ogen.

    • Je kunt goed omgaan met tegengestelde belangen en zoekt steeds de verbinding op.

    • Je stimuleert collega’s om kansen te benutten. Je bent initiatiefrijk. -

    • Je bent een verbinder, gericht op samenwerken en een stevige gesprekspartner.

    • Je focust op het behalen van afgesproken resultaten, kunt prioriteren, hebt overzicht en zorgt dat alles op rolletjes loopt.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur