Jodenbreestraat 25, 1011 NH Amsterdam, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 mei 2025Uren per week:
32-36Publicatiedatum:
24 sept 2024Organisatie
De Vervoerregio Amsterdam leidt de mobiliteitsopgave in de drukste regio van ons land. Met veertien gemeenten zorgen we er samen voor dat zoveel mogelijk mensen op hun manier comfortabel, snel en duurzaam kunnen reizen. Als opdrachtgever, beleidsmaker en adviseur lopen we voorop in nieuwe ontwikkelingen voor hoogwaardige mobiliteit. Zo dragen we bij aan een bereikbare en vitale regio, nu en in de toekomst. Werken bij de Vervoerregio betekent hét verschil kunnen maken bij een expertorganisatie voor mobiliteits- en bereikbaarheidsopgaven. Bij alles dat we doen, leveren wij een essentiële bijdrage en geven we richting aan het verbeteren van de bereikbaarheid en leefbaarheid in de regio Amsterdam. Wil jij graag werken bij een van de grootste opdrachtgevers voor openbaar vervoer in Nederland? Lees dan snel verder!
Opdracht
De Vervoerregio Amsterdam zoekt per direct een Coördinerend Financieel Specialist i.v.m. vertrek van de huidige coördinator. Als Coördinerend Financieel Specialist ben je coördinator voor het cluster Administratie binnen Team Financiën. Je stuurt jouw collega’s binnen het cluster Administratie functioneel aan, houdt het overzicht, verdeelt werkzaamheden en je bent het eerste aanspreekpunt voor de collega’s in dit cluster. Je hebt regelmatig overleg met de controllers en financieel adviseurs en je werkt nauw samen met de manager van het team.
In deze functie ben je enerzijds (mede) verantwoordelijk voor het voeren van een betrouwbare administratie ten behoeve van een tijdig, juist, volledig en rechtmatig financieel beheer. Anderzijds ben je verantwoordelijk voor het beheer en de continuïteit van ons financieel systeem Key2Financiën en Cognos, onze business intelligence tool. Je werkt nauw samen met vier financiële- en project administrateurs. Je staat voor een tijdige, juiste en volledige financiële administratie. Je hebt een actieve rol bij het jaarwerk, periodieke afsluitingen en de totstandkoming en verwerking van P&C producten.
Daarnaast ben jij hét aanspreekpunt en sparringpartner voor zowel jouw directe collega’s uit het team Financiën als de collega’s uit de andere teams van de organisatie. Als Financieel Specialist weet je je collega’s te motiveren, mee te nemen in de materie en te sturen in de juiste richting.
Taken en verantwoordelijkheden
Je bewaakt de naleving van interne procedures en richtlijnen rondom de financieel administratieve processen, signaleert noodzakelijke aanpassingen en draagt verbetervoorstellen aan voor werkprocessen en systemen; hierbij moet je denken aan optimalisering van zowel de workflows en koppelingen met het documentbeheersysteem (Join), met name bij begrotingswijzigingen/subsidietoekenningen en contractenbeheer/verplichtingen & rechten;
Het opstellen en beoordelen van memoriaal boekingen en het opstellen en aanmaken van betaalbatches als eindcontroleur van facturen;
Je signaleert, corrigeert en koppelt terug bij afwijkingen in de financiële administratie en je verzorgt de aansluitingen van de verschillende sub-administraties;
Je levert berouwbare informatie aan voor de verschillende planning en control producten;
Je bent degene die ingewikkelde zaken uitzoekt, zoals BTW-labeling en je draagt zorg voor het opmaken en indienen van de IV3 en de BTW/BCF-aangifte;
Je neemt deel aan projecten, zoals aanbestedingen of verbetertrajecten en je denkt mee bij BTW kwesties van projecten;
Je hebt een actieve rol bij het jaarwerk en de andere P&C-producten.
Wat breng je mee?
Om deze functie goed uit te kunnen oefenen heb je minimaal MBO+ / HBO werk- en denkniveau, en heb je een studie gevolgd in bedrijfseconomische richting. Daarnaast:
Heb je als Coördinator ervaring met het functioneel aansturen van een team of project
Heb je kennis van de specifieke regelgeving voor decentrale overheden, zoals BBV;
Je hebt een gedegen kennis van de boekhouding en weet dit ook goed te vertalen naar je collega’s toe;
Heb je bij voorkeur ervaring met het inrichting van (project) administraties in financiële systemen;
Beschik je over ruime kennis van Excel;
Heb je ervaring met Key2Financiën (Centric) en Cognos (dit is een pré, en anders ben je in staat om je systemen snel eigen te maken);
Ben je analytisch sterk, ga je nauwkeurig te werk en heb je een hands-on mentaliteit. Je bent niet te beroerd om bij te springen in het verwerken van de werkvoorraad indien nodig;
Ben je bereid tot het volgen van noodzakelijke cursussen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 5 jaar ervaring als financieel specialist, financieel adviseur;
2. Minimaal 3 jaar ervaring als coördinator of functioneel leidinggevende;
3. Aantoonbare werkervaring bij een overheidsorganisatie of in de bouw/infra/utiliteit;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare werkervaring met Key2Financiën (25 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met Cognos (25 punten);
6. Aantoonbare kennis van BBV/ gemeente financien (25 punten);
7. Uurtarief maximaal €103,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer (25 punten).
Competenties
Accuraat
Cijfermatig inzicht
Analytisch vermogen
Samenwerken
Tarief
Schaal 11 Maximaal €103,- per uur.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. We werken hybride en in ieder geval beschikbaarheid op dinsdag en donderdag op locatie.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden op een later moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent de Tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.