Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Kwartiermaker Technisch Beheer

UMC Utrecht

Heidelberglaan 100, 3584 CX Utrecht, Nederland

Sluit over 10 dagen
Geen maximum 32 Utrecht

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

19 aug 2025

Omschrijving

Profielschets Kwartiermaker Technisch Beheer

Opdrachtgever: UMC Utrecht
Facilitair Bedrijf Afdeling: Technologie & Beheer
Locatie: Utrecht
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Duur opdracht: 6 maanden (met optie tot verlenging)
Inzet: 24-32 uur per week
Tariefindicatie: Marktconform (op basis van ervaring en expertise)

Achtergrond van de opdracht
Het Facilitair Bedrijf (FB) van het UMC Utrecht is in transitie. Binnen de afdeling Technologie & Beheer wordt een nieuw team Technisch Beheer ingericht. Dit team vormt een cruciale schakel tussen onderhoud, projecten en assetmanagement en krijgt een centrale rol in het verbeteren van de betrouwbaarheid, beschikbaarheid en duurzaamheid van de gebouwen en gebouw gebonden installaties.

De Kwartiermaker wordt verantwoordelijk voor het vormgeven, positioneren en operationaliseren van dit nieuwe team. De opdracht vindt plaats in het kader van een breder verandertraject dat voorlopig goedgekeurd is door de Raad van Bestuur. Na advies van de OR volgt naar verwachting begin september het definitieve besluit. De kwartiermaker rapporteert rechtstreeks aan de Manager Technologie & Beheer.

Plek in de organisatie
Het FB zorgt dagelijks voor een veilige, gastvrije en goed georganiseerde omgeving voor patienten, bezoekers, medewerkers en studenten. Met ruim 1.000 medewerkers en 100 betrokken vrijwilligers zijn wij een onmisbare schakel binnen UMC Utrecht. Het FB bestaat uit de afdeling Technologie & Beheer met onder meer Gebouwenbeheer & Inrichting en de Energievoorziening. Daarnaast hebben we de afdeling Soft Services, waar onder andere Logistiek, Voeding en Schoon Gebouw & Omgeving binnen vallen.

Technologie & Beheer is verantwoordelijk voor het beheer van alle gebouwen en de technische installaties alsmede voor de volledige energievoorziening van het UMC.

Doel van de opdracht
De Kwartiermaker legt de basis voor een toekomstbestendig team Technisch Beheer dat:

  • een uniforme werkwijze hanteert;
  • als spin in het web fungeert tussen techniek, projecten en assetmanagement;
  • bijdraagt aan het realiseren van strategische doelen zoals de CO2-routekaart, ISO vernieuwbouw en risico gestuurd onderhoud.

Werkzaamheden

  • Opstellen en uitvoeren van een implementatieplan voor het team Technisch Beheer.
  • Inrichten van processen, rollen en verantwoordelijkheden binnen het team.
  • Begeleiden van de teamleider en technisch beheerders in hun nieuwe rol.
  • Bouwen aan relaties met interne stakeholders (onderhoud, projecten, assetmanagement, directe Bouw en Huisvesting) en externe contractpartners.
  • Creeren van draagvlak en zichtbaarheid voor het team binnen de organisatie.
  • Rapporteren aan de Manager Technologie & Beheer over voortgang, knelpunten en resultaten.

Resultaatgebieden

  • Een functionerend team Technisch Beheer met heldere positionering.
  • Draagvlak en samenwerking op basis van vastgelegde processen met relevante interne en externe stakeholders.
  • Overdracht naar de toekomstige teamleider van het team Technisch Beheer.
  • Eerste resultaten zichtbaar op het gebied van:
    • Opdrachtgeverschap richting projecten, inspecties, verbeter trajecten, Meerjarenonderhoudsplan (MJOP)-input en contractbeheer
    • Input aan het MJOP, en initiatie van verbeter trajecten richting de afdeling Assetmanagement.
    • Contractbeheer voor de belangrijkste leveranciers.

Eisen

  • Ten minste HBO werk- en denkniveau
  • Ruime ervaring als kwartiermaker, verandermanager of programmaleider in een technische of facilitaire context
  • Aantoonbare kennis van technisch beheer, onderhoudsstrategieën, contractmanagement en assetmanagement
  • Ervaring met het opzetten van nieuwe teams of functies binnen complexe organisaties
  • Organisatie sensitief, verbindend en resultaatgericht
  • Affiniteit met de zorgsector en complexe bestuurlijke omgevingen is een pre

Wensen en competenties

Wensen

  • Affiniteit met de zorgsector en complexe bestuurlijke omgevingen is een pre.

Competenties

    Organisatie en team

    Opdrachtgever: UMC Utrecht
    Facilitair Bedrijf Afdeling: Technologie & Beheer
    Locatie: Utrecht

    Het FB zorgt dagelijks voor een veilige, gastvrije en goed georganiseerde omgeving voor patienten, bezoekers, medewerkers en studenten. Met ruim 1.000 medewerkers en 100 betrokken vrijwilligers zijn wij een onmisbare schakel binnen UMC Utrecht. Het FB bestaat uit de afdeling Technologie & Beheer met onder meer Gebouwenbeheer & Inrichting en de Energievoorziening. Daarnaast hebben we de afdeling Soft Services, waar onder andere Logistiek, Voeding en Schoon Gebouw & Omgeving binnen vallen.

    Technologie & Beheer is verantwoordelijk voor het beheer van alle gebouwen en de technische installaties alsmede voor de volledige energievoorziening van het UMC.

    Gespreksinformatie

    Startdatum: Zo spoedig mogelijk

    Overige informatie

    Benodigd aantal professionals:
    Meer informatie
    Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
    Help
    Contact
    Help
    Hoe werkt het?
    Veelgestelde vragen
    Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
    Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
    Senior Adviseur Ernst Schoneveld
    Ernst Schoneveld
    Senior Adviseur
    Opdracht Adviseur Susan Peschier
    Susan Peschier
    Opdracht Adviseur