Unitmanager Facility Services

Technische Universiteit Eindhoven

5612 AZ Eindhoven, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum Noord-Brabant

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

32 - 40

Publicatiedatum:

22 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Per 1 juli starten we met de nieuwe dienst Campus & Facilities (C&F), een samenvoeging van de diensten Real Estate en Facility Management Center en willen wij graag een interim manager aanstellen voor de positie van Unitmanager Facility Services.

Met een missie om “in partnerschap de denkers van vandaag te faciliteren die werken aan de oplossingen
voor morgen” en de visie “Wie je ook bent, dit is de plek voor baanbrekende technologie” heeft C&F een
centrale rol in het verzorgen van een prettige, veilige en duurzame campusomgeving.

Als interim unitmanager Facilty Services ben je werkzaam bij de dienst Campus & Facilities (C&F). Deze dienst wil de samenwerking en communicatie tussen de verschillende interne afdelingen verbeteren, om meer geïntegreerd te kijken naar processen en procesverbeteringen, om betere afstemming met de gebruiker van de TU/e campus te bewerkstelligen en om partnerschap met deze gebruiker te versterken. Dit doen we langs de (denk)lijn van partnerschap, ketendenken en duidelijke mandaten.

Als interim unitmanager geef je mede sturing aan de dienst C&F en ben je medeverantwoordelijk voor het
leiden van de verandering, het richting geven aan de teams/medewerkers tijdens de transitieperiode voor het verder structureren en organiseren van de afdeling en processen. Dit in goede verbinding met de
medewerkers en andere belangrijke stakeholders. Je bent in staat om de strategische doelen van de
universiteit te vertalen binnen dienstverlening Facility Services. Je kunt vanuit een logisch denkkader een
uitstekende sparringpartner zijn voor complexe dossiers/vraagstukken van collega MT leden.

De unitmanager Facility Services vormt samen met de directeur, unitmanager Gebouwen en terreinen en
unitmanager Integrale Campus Strategie het kern-MT. Samen met de manager Business Support en externe adviseurs (HR, Finance en Communicatie) vormen jullie het MT Campus & Facilities. Je geeft als interim unitmanager Faciltiy Services leiding aan de afdelingen Locatiemanagement, Operational Services en Safety & Security.

1. Leiding geven aan de afdeling

  • geeft mede leiding en invulling aan de strategische richting van de dienst C&F

  • geeft leiding aan de unit en is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de medewerkers binnen de
    afdeling

  • geeft sturing op en bewaakt voortgang, kwaliteit, continuïteit en financiën

  • ziet toe op de naleving van ontwerpcriteria zoals duurzaamheid, ketensamenwerking, en digitale
    transformatie

  • verwerft de middelen en draagt zorg voor een optimaal beheer en verantwoording van de middelen

  • draagt zorg voor de meerjarenbegroting en meerjaren formatieplanning van zijn eigen functionele
    discipline

2. Beleidsontwikkeling

  • draagt bij aan de visie en strategie van de dienst C&F en weet deze te vertalen naar de eigen unit en
    tot uitvoer te brengen

  • draagt bij aan de visie en strategie voor facilitaire dienstverlening die aansluit bij de doelen van de
    universiteit

  • vertalen van strategische agenda (in- en extern) naar beleid, richtlijnen en concrete doelstellingen
    voor de verschillende facilitaire disciplines en stuurt op tactische en operationele plannen

  • signaleren van trends en ontwikkelingen binnen het facilitaire vakgebied en adviseren van het
    managementteam over innovatie en verbetering

3. Realisatie

  • verzorgt de aansturing en ondersteuning van de afdelingsmanager, facilitair accountmanagers en
    teamleiders

  • draagt zorg voor de dienstverlening en realisatie van logistiek, parkeerbeheer, ruimtebeheer,
    beveiliging, toegangscontrole, schoonmaak, cateringvoorzieningen en efficiënte werkplekinrichting

  • draagt zorg voor complexe facilitaire projecten, zoals herinrichtingen, verduurzamingsinitiatieven of
    de implementatie van nieuwe systemen

  • draagt zorg voor het waarborgen van veiligheid op de werkvloer, naleving van arbo-wetgeving en
    implementatie van milieuvriendelijke initiatieven

4. Stakeholdermanagement en Communicatie

  • ontwikkelt en onderhoudt een in- en extern netwerk en zet dit in op strategisch niveau

  • optimaliseert de samenwerking met interne en externe stakeholders om de facilitaire te realiseren

  • verwerft draagvlak voor de standpunten, visies en aanpakken

  • initieert samenwerking en belangenbehartiging

  • vertegenwoordigt de afdeling en de dienst in- en extern

  • rapporteert over voortgang, uitdagingen en resultaten aan interne en externe partijen

  • draagt zorg voor beheer van contracten met externe leveranciers en dienstverleners

  1. Verandermanagement

  • initieert en stuurt op transformatieprocessen gericht op de realisatie van de strategie en visie van de
    afdeling, passend binnen de richting van de dienst

  • begeleidt en coacht teamleiders en medewerkers in transformatieprocessen

Eisen

  • Niet bekend

Wensen en competenties

Competenties

  • WO werk- en denkniveau.

  • Kennis op het gebied van Facility Management.

  • Ruime ervaring in het facilitair domein.

  • Ruime ervaring met het werken in complexe organisaties op strategisch/tactisch niveau.

  • Ervaring met organisatie ontwikkeling en veranderprocessen is een pre

Organisatie en team

De TU/e is op zoek naar een interim Unitmanager Facility Services.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Niet bekend

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur