Facultair Ondersteuner

Technische Universiteit Eindhoven

5612 AZ Eindhoven, Nederland

Sluit over 17 dagen
Geen maximum Noord-Brabant

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

22 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De TU/e is op zoek naar een Facultair Ondersteuner. We hebben een team van zes facultair ondersteuners
(FO’ers) en een coördinator. Een van de FO’ers is langdurig ziek en gaat re-integreren bij een ander team. De huidige tijdelijke vervang-inhuur stopt per 1 september en daarom zoeken we een nieuwe tijdelijke vervanger voor de zieke collega.

Het primaire doel van de Facultair Ondersteuner is het garanderen van de goede werking van IT-diensten
binnen de faculteit. Dit betekent dat je bij verstoringen, samen met de student assistenten, in een
handomdraai zorgt voor een oplossing, enthousiast begeleidt bij het doorvoeren van aanpassingen en
upgrades, en met plezier helpt bij het implementeren van nieuwe IT-diensten. Daar waar nodig breng je
Library & Information Services-collega’s en gebruikers met elkaar in contact.

ls Facultair Ondersteuner ben je het bekende gezicht van Library & Information Services binnen de faculteit
en draag je bij aan een toegankelijke en klantgerichte ondersteuning. Gezamenlijk met je collega Facultair
Ondersteuners brengen we de wensen van de gebruikers helder over aan de productteams en/of
behandelaarsgroepen en trek je samen op om die wensen geïmplementeerd te krijgen

De inhuurder wordt lid van het FO-team en gaat werken voor de Faculteit Wiskunde & Informatica.

  1. Klantgerichte ondersteuning:

  • Verlenen van ondersteuning en advisering bij het gebruik van de aangeboden ICT-dienstverlening,
    samen met de student-assistenten.

  • Frequent contact onderhouden met gebruikers en stakeholders om inzicht te krijgen in de behoeften
    en verbetermogelijkheden binnen de faculteit.

  • Inventariseren en specificeren van gewenste aanpassingen of uitbreidingen van ICT-dienstverlening
    of informatievoorziening.

  1. Incident- en wijzigingsbeheer:

  • Prioriteren en afhandelen van incidenten en klachten met ondersteuning van student-assistenten,
    productteams en/of behandelaarsgroepen.

  • Bewaken van de voortgang van uitstaande incidenten en wijzigingsverzoeken, en indien nodig

  1. Automatisering en optimalisatie:

  • Sturen op automatiseren van standaardtaken.

  • Optimaliseren van processen en systemen in samenwerking met productteams en/of
    behandelaarsgroepen.

  1. Standaardisering en procesverbetering:

  • Bijdragen aan het standaardiseren van de dienstverlening binnen de faculteit volgens de servicecatalogus van LIS.

  • Indienen van procesverbeteringsvoorstellen.

  1. Documentatie en ondersteuning:

  • Opstellen van gebruikershandleidingen en procesbeschrijvingen voor faculteit specifieke ICT-
    dienstverlening welke door Library & Information Services worden aangeboden.

  • Actief bijdragen aan het verbeteren van de Selfservice-Portal in samenwerking met productteams
    en/of behandelaarsgroepen.

  1. Coaching en begeleiding:

  • Coachen en begeleiden van student-assistenten bij het uitvoeren van operationele standaardtaken

  • Fungeren als eerste aanspreekpunt, coach en opleider voor de student-assistenten.

  1. Project- en werkgroepen:

  • Volwaardig gesprekspartner voor de gebruiker en stakeholders binnen de faculteiten.

  • Stakeholders voor de productteams en/of behandelaarsgroepen binnen Library & Information
    Services.

Eisen

  • Opleiding en ervaring:

    • Minimaal een afgeronde relevante HBO-opleiding of vergelijkbaar kennisniveau door ervaring.

    • Ruime ervaring met persoonlijk klantcontact in een operationele omgeving.

    • Kennis en ervaring met systemen en processen die organisaties gebruiken om de ICT-verlening te
      optimaliseren (bv. ITSM).

    • Goede beheersing van de Nederlandse - en Engelse taal in woord en geschrift.

    • Kennis van (een organisatie als) de TU/e is een pre

Wensen en competenties

Competenties:

  • Relatiemanagement

  • Analytisch denkvermogen

  • Procesmatige benadering

  • Probleemoplossend vermogen

  • Resultaatgericht

  • Servicegericht

  • Communicatieve vaardigheden

  • Doortastendheid

  • Teamspeler

Organisatie en team

De TU/e is op zoek naar een Facultair Ondersteuner. We hebben een team van zes facultair ondersteuners (FOers) en een coordinator. Een van de FOers is langdurig ziek en gaat re-integreren bij een ander team. De huidige tijdelijke vervang-inhuur stopt per 1 september en daarom zoeken we een nieuwe tijdelijke vervanger voor de zieke collega.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Let op: Gezien de aard van onderhavige opdracht is het niet mogelijk om hiervoor als zzper zelfstandig in te schrijven. Alle verplichtingen, ook die krachtens de belasting-, zorgverzekerings- en sociale verzekeringswetgeving met betrekking tot Personeel van Opdrachtnemer, komen ten laste van Opdrachtnemer. Opdrachtnemer vrijwaart Opdrachtgever tegen elke aansprakelijkheid die daarmee verband houdt waaronder mede begrepen aanspraken van het Personeel van Opdrachtnemer gebaseerd op het beweerdelijk bestaan van een arbeidsovereenkomst met Opdrachtgever, alsmede aanspraken van derden (zoals de Belastingdienst) in dit verband.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur