Lübeckplein 2, 8017 JZ Zwolle, Nederland
Begindatum:
1 feb 2023Einddatum:
1 okt 2023Uren per week:
24Publicatiedatum:
20 jan 2023Processpecialist en Kwartiermaker coördinatie bedrijfsprocessen
Voor (gemiddeld) 24 uur per week
Hybride werken bij ons op kantoor (tegenover station Zwolle) of thuis
Werken in een prettige sfeer
Dit is onze organisatie
Wij werken aan een schone en veilige leefomgeving en een sterke positie voor bedrijven, nu én straks in de toekomst. Dagelijks bezoeken onze experts bedrijven om te toetsen of ze voldoen aan wet- en regelgeving. Uiteraard hoort hier ook een stuk advies bij over bijvoorbeeld duurzame energie. Dit doen we vanuit zeven expertises, namelijk veiligheid, luchtkwaliteit, geluid, energie, afval, asbest en bodem. Daarnaast verlenen we vergunningen. We werken nauw samen met en voor de 11 gemeenten in regio IJsselland en de provincie Overijssel. Op dit moment werken we met ruim 140 collega’s in een informele werksfeer. We zijn trots op onze platte organisatie met de teams Vergunningen, Toezicht & Handhaving, Advies en het Bedrijfsbureau.
Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
Je bent in de rol van processpecialist en kwartiermaker coördinatie bedrijfsprocessen medeverantwoordelijk voor het (her)inrichten, beheren en verbeteren van de werkprocessen op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving (VTH). Je bent daarbij de spin in het web tussen de inhoudelijk VTH- professionals, procesbeheerders, key-users, gegevens- en informatieadviseurs en functioneel- en gegevensbeheerders. Omdat het voor de Omgevingsdienst een nieuwe functie betreft die we op termijn structureel willen invullen moet hier nog veel verkend en ingericht worden. Je hebt op procesgebied een coördinerende, adviserende en ook sturende rol waarbij je het groter geheel overziet en tevens oog houdt voor detail.
Je organiseert en begeleidt workshops om samen met de inhoudelijk professionals de primaire processen te herijken. Je informeert de projectleider van het project Herijken primaire processen en de manager Bedrijfsvoering over eventuele knel- en verbeterpunten op procesgebied. Nadat je een ‘go’ hebt gekregen vanuit het MT zorg je voor de implementatie en borging van de herijkte processen. Je zorgt ervoor dat het processenhandboek up-to-date blijft. Het beheer hiervan ligt bij de procesbeheerders.
Kandidaatsomschrijving
Jij hebt:
Een afgeronde relevante opleiding op Hbo-niveau bijvoorbeeld richting Bedrijfskunde of Procesmanagement
Aanvullende cursussen gevolgd op het gebied van bijvoorbeeld kwaliteit, procesmanagement, Lean Six Sigma
Minimaal 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare rol
Ruime kennis en ervaring met het analyseren, in kaart brengen en verbeteren van processen
Kennis van het VTH werkveld en -processen is een pré
Je bent:
Uiteraard een procesdenker
Communicatief in woord en geschrift
Standvastig en resultaatgericht
Proactief en praktisch ingesteld
Je kunt:
Goed samenwerken en makkelijk schakelen tussen verschillende niveaus
Draagvlak creëren en weet hoe je verschillende inhoudelijke professionals samen naar een oplossing toe kunt laten werken
Multidisciplinaire processen in kaart brengen, verbeteren en implementeren
Adviseren op hoe de coördinatie op onze primaire processen structureel in te richten en te organiseren
Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.