Consulent Geldzorgen

Gemeente Meppel

Grote Oever 26, 7941 BJ Meppel, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32 Drenthe

Begindatum:

1 aug 2024

Einddatum:

31 okt 2024

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

13 jul 2024

Type inzet
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

Consulent Geldzorgen
24 - 32 uur per week

Omschrijving van de opdracht
Als Consulent Geldzorgen werk jij volgens het principe ‘1 gezin, 1 plan, 1 regisseur’. Je bent voor onze inwoners de eerste lijn wanneer het gaat om de wet gemeentelijke schuldhulpverlening. Je bent de regisseur op het gebied van schuldsignalen. Het proces begint met het voeren van een intakegesprek: samen met de klant breng je de problemen in kaart en stel je een analyse van de situatie op. Na deze analyse bepaal je, in samenspraak met de klant, welke hulpverlening nodig is (aanvullend op eigen kracht en mogelijkheden). Waar mogelijk zet je hierbij samen met de klant al zaken in gang en heb je bijvoorbeeld contact met schuldeisers. Hiernaast signaleer jij of er sprake is van meervoudige problematiek en schaal je zo nodig op.

Ook bestaan je taken uit:

  • Het regie houden op (en waar mogelijk zelf verzorgen) van de individuele begeleiding van cliënten die een schuldhulpverleningstraject doorlopen. Je biedt zelf hulp of houdt regie op bijvoorbeeld financieel administratieve hulpverlening (zoals GKB-trajecten) en/of je houdt regie op voortgang psychosociale hulpverlening (zoals maatschappelijk werk of verslavingszorg).

  • Waar mogelijk zet je het vrijwillig voorveld (zoals schuldhulpmaatje of Humanitas of het Geldloket) in en ook hierbij houdt jij de regie

  • Het opstellen van gespreksverslagen en plannen van aanpak;

  • Uitvoering geven aan vroegsignalering

  • Bieden van nazorg

  • Het registreren en bijhouden van klantgegevens en dossiers in geautomatiseerde systemen.

Tot slot ben je, naast het schuldhulptraject verantwoordelijk voor de afstemming met ketenpartners, interne collega’s in het Sociaal domein, maatschappelijk werkers en overige professionele en vrijwillige instanties.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.