Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Strategisch coördinator HR

Gemeente Soest

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€95 32 tot 36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 tot 36

Publicatiedatum:

10 mei 2022

Waar werken we aan in Soest
Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn. Op dit moment werken we o.a. hard aan de energietransitie voor een duurzame, toekomstbestendige gemeente. Ook bereiden we ons voor op de inwerkingtreding van de Omgevingswet. Verschillende bouwprojecten zijn in ontwikkeling (zoals de transformatie van Soesterberg Noord, woningbouwlocatie Oude Tempel en de Dalwegvisie) en we stimuleren sporten met verschillende projecten.

Dit zijn wij
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving.

Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Opdracht
We zijn op zoek naar een Strategisch coördinator HR die tijdelijk het HR team komt versterken in verband met het vertrek van een collega.

Begin 2022 is er bij de gemeente Soest een nieuwe besturingsfilosofie en concernplan vastgesteld. Dit is vertaald naar een HR visie en plan wat moet bijdragen aan een toekomstbestendige organisatie. Deze plannen zijn de vertrekpunten van deze opdracht. Er zijn daarbij voor HR vier prioriteiten:

  • De Basis op Orde

  • Leiderschap

  • Strategische Personeelsplanning

  • Boeien en Binden

Je belangrijkste opdracht is het voortzetten van de ingezette plannen en het voortdurend vertalen van de organisatievisie naar de strategische HR visie. Daarbij hoort ook een operationele vertaling naar concrete projecten en/of beleid die bijdragen aan het realiseren van de organisatie- en HR visie. Denk daarbij aan projecten op het gebied van tijd- en plaatsonafhankelijk werken of op het vlak van in-, door- en uitstroom. Vanuit deze rol coördineer je de werkzaamheden van het HR team en zorg je voor een constante innovatie van de processen. Je werkt nadrukkelijk samen met de HR collega’s, waaronder ook de adviseur organisatieontwikkeling.

Tevens adviseer je als strategisch coördinator HR het MT en het college / portefeuillehouder. Hierbij geef je advies over individuele vraagstukken, maar vooral over organisatie brede thema’s en uitdagingen. Je bent namens HR daarom ook de contactpersoon voor de OR en sluit indien nodig aan bij de OR vergaderingen.

In deze opdracht is het belangrijk dat je een duidelijke toekomstgerichte visie op HR hebt en in staat bent de organisatie hierin mee te nemen. Je bent energiek, een stevige gesprekspartner en niet bang om je mening te geven. Je legt gemakkelijk verbindingen en werkt van nature samen. Schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau doe je zonder problemen en je vindt daarin je eigen weg. Resultaatgerichtheid is voor jou belangrijk.

Als strategisch coördinator HR rapporteer je direct aan het Hoofd Bedrijfsvoering. Als team HR zetten we ons in voor betrokken en tevreden medewerkers van de gemeente Soest, zodat zij zich kunnen inzetten voor onze samenleving. HR is onderdeel van de afdeling Bedrijfsvoering en het team bestaat uit HR Business Partners, HR consulenten, een adviseur Werving & Selectie en een (tijdelijke) adviseur organisatie ontwikkeling.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare in de afgelopen 6 jaar werkervering in een coördinerende rol op het vakgebied van HR;  
2. Beschikbaar per 23 mei 2022.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met HR op strategisch en of beleidsmatig vlak (40 punten);
4. Aantoonbare werkervaring met een veranderopgave binnen HR (30 punten);
5. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van HRM of organisatie- & veranderkunde (10 punten);
6. Uurtarief maximaal € 95,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk verkeer en Fee Flextender (10 punten);
7. Fysieke beschikbaarheid op maandag (hybride werken is mogelijk) (10 punten).

Competenties

  • Strategisch denkvermogen

  • Verandervermogen

  • Projectmatig werken

  • Eigenaarschap

  • Politieke sensitiviteit

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, ma- di – wo – do – vr. (maandag op locatie).

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 17 mei 2022 van 13.00 uur tot 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 16 mei 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl. 

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.