Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Strategisch Adviseur Organisatie ontwikkeling

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€100 32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

10 mei 2022

Waar werken we aan in Soest
Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn. Op dit moment werken we o.a. hard aan de energietransitie voor een duurzame, toekomstbestendige gemeente. Ook bereiden we ons voor op de inwerkingtreding van de Omgevingswet. Verschillende bouwprojecten zijn in ontwikkeling (zoals de transformatie van Soesterberg Noord, woningbouwlocatie Oude Tempel en de Dalwegvisie) en we stimuleren sporten met verschillende projecten.

Dit zijn wij
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving.

Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Opdracht
Begin 2022 is er bij de gemeente Soest een nieuwe besturingsfilosofie en concernplan vastgesteld. In 2022-2023 zijn er drie prioriteiten voor onze organisatie ontwikkeling: i) de taskforce bouwen & wonen, ii) een toekomstbestendige bedrijfsvoering en iii) een toekomstbestendige bijdrage en ontwikkeling van medewerkers en leidinggevenden.

Als strategisch adviseur organisatie ontwikkeling richt jij je primair op het derde onderdeel: een toekomstbestendige bijdrage en ontwikkeling van medewerkers en leidinggevenden. Je bent verantwoordelijk voor de vertaling naar concrete projecten en resultaten die onze organisatie verder professionaliseren, met daarbij een focus op HR en leiderschap. Je gaat in ieder geval aan de slag met:

  • Actieplannen van teams en afdelingen voor hun ontwikkeling en doelstellingen, waaruit blijkt wat de teams en afdelingen bijdragen aan een toekomstbestendige organisatie en wat daarvoor nodig is qua ondersteuning. Je begeleidt de teams en afdelingen om tot deze actieplannen te komen, samen met een projectteam;

  • Het leiderschapsprogramma voor teamleiders en leidinggevenden. Je komt met een voorstel voor het vervolg van dit programma (wat in 2021 is gestart) en zal daarnaast als procesbegeleider invulling geven aan het programma;

  • Boeien en binden van medewerkers: je bent als projectmanager verantwoordelijk voor het organiseren van activiteiten die direct bijdragen aan de medewerkerstevredenheid.

In deze opdracht is het belangrijk dat je in staat bent om medewerkers en leidinggevenden in beweging te krijgen en dat je op een natuurlijke manier kunt overtuigen. Jij legt verbinding, vraagt door, durft een andere en kritische mening te geven en stelt de status qua ter discussie. Je bent een strategisch gesprekspartner van het management team, waaronder de gemeentesecretaris en het hoofd Bedrijfsvoering. Je bouwt hiervoor een netwerk, werkt samen met interne stakeholders en neemt daarin de leiding. Je hebt ruime ervaring in het meenemen van groepen. Schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau doe je zonder problemen en je vindt daarin je eigen weg. Het is belangrijk dat je jouw resultaten zichtbaar maakt en anderen hierin meeneemt. Medewerkers merken de effecten van de organisatieontwikkeling en dus jouw werk.

Als strategisch adviseur organisatie ontwikkeling rapporteer je direct aan het Hoofd Bedrijfsvoering. Je wordt onderdeel van het HR team en werkt voor jouw opdracht nadrukkelijk met hen samen. Samen met HR collega’s zet jij je in voor betrokken en tevreden medewerkers van de gemeente Soest, zodat zij zich kunnen inzetten voor onze samenleving. HR is onderdeel van de afdeling Bedrijfsvoering en het team bestaat uit HR Business Partners, HR consulenten en een adviseur Werving & Selectie.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Adviseur Organisatieontwikkeling;
2. Beschikbaar per 23 mei 2022.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met de ontwikkeling en implementatie van veranderopgaven (30 punten);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Adviseur Organisatieontwikkeling bij, of in opdracht van een overheidsorganisatie (20 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als gesprekspartner van management teams, directies, afdelingshoofden etc. (10 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het begeleiden van teambijeenkomsten en het begeleiden van groepen (20 punten);
7. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting HRM of organisatie- & veranderkunde (10 punten);
8. Uurtarief maximaal € 100,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk verkeer en fee Flextender (10 punten).

Competenties

  • Verandervermogen

  • Strategisch denkvermogen

  • Stevige gespreks- en presentatievaardigheden

  • Projectmatig werken

  • Eigenaarschap

  • Politieke sensitiviteit

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, ma – di – wo – do – vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 7 mei 2022 van 09:00 uur tot 13:00 uur (met uitzondering van 11.00-12.00). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 16 mei 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl. 

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.