Medior Projectleider Energietransitie

Gemeente Zaltbommel

Hogeweg 11, 5301 LB Zaltbommel, Nederland

Sluit over 5 dagen
100 32 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

5 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Zaltbommel werkt aan een duurzaam warmtebedrijf binnen het project Waalkracht. Daarom zoeken wij een startend medium projectleider die ons helpt de energietransitie concreet te maken. Heb jij enkele jaren ervaring in een projectmatige omgeving en affiniteit met techniek? Dan ben jij misschien degene die wij zoeken.

Je ondersteunt de Senior Projectleider bij de uitvoering van het project Waalkracht. Bij zijn korte afwezigheid neem je tijdelijk enkele taken waar. Je levert inhoudelijke en organisatorische bijdragen en werkt mee aan het succes van de samenwerking met onze partners.

Jouw werkzaamheden:

  • Adviseren over beleidsontwikkelingen en warmtetransitie.

  • Ondersteunen bij het opstellen van beleidsstukken en bijlagen voor besluitvorming.

  • Meewerken aan de samenwerkingsovereenkomst met het GWIB.

  • Vertegenwoordigen van de gemeente in werkgroepen, congressen en seminars.

  • Op termijn: optreden als deelprojectleider, met toenemende verantwoordelijkheid.

  • Organiseren van bijeenkomsten, inclusief afstemming, voorbereiding en verslaglegging.

  • Bijhouden van projectvoortgang volgens de methode Zaltbommel.

  • Tijdelijk waarnemen van taken van de projectleider bij afwezigheid.

Eisen

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider;

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met techniek en duurzame energie (Benoem dit duidelijk in het cv);

  • Een maximum uurtarief van 100,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten en Fee;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider (30 punten);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met techniek en duurzame energie (Benoem dit duidelijk in het cv) (35 punten);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het schrijven van bestuurlijke documenten (15 punten).

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);

  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);

  • Klantgericht;

  • Luisteren;

  • Doorzettingsvermogen;

  • Motiveren;

  • Resultaatgericht werken;

  • Samenwerken;

  • Assertiviteit;

  • Besluitvaardigheid;

  • Organiseren;

  • Kritisch;

  • Analyserend vermogen;

  • Plannen en organiseren.

Organisatie en team

Werken bij de gemeente Zaltbommel betekent deel uitmaken van een dynamisch organisatie met een open werksfeer. Onze 160 medewerkers werken vanuit het gemeentekantoor en de gemeentewerf in de historische stad Zaltbommel en het omliggende buitengebied met elf dorpen. De gemeente is goed bereikbaar naast de A2 en met een directe treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch. Ontdek de vele mogelijkheden bij de gemeente Zaltbommel en groei mee in een ambitieuze organisatie.
https://www.werkenbijgemeentezaltbommel.nl/

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 14 juli 2025, in de ochtend. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 11 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal . Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Nader te bepalen.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen  

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. 
    Meer informatie

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Zaltbommel mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Zaltbommel. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur