Senior Salarisadministrateur / Payroll specialist

SNN (Samenwerkingsverband Noord-Nederland)

Leonard Springerlaan 15, 9727 KB Groningen, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 32 - 36 Groningen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 sept 2025

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

14 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
SNN is een samenwerkingsverband van de drie noordelijke provincies. Wij stimuleren, faciliteren en verbinden ambities gericht op de ontwikkeling van Noord-Nederland. Wij voeren diverse subsidieprogramma’s uit, faciliteren noordelijke samenwerking en behartigen de belangen van het Noorden in Den Haag en Brussel.  Met ruim 200 collega’s zetten we ons dagelijks in om Noord-Nederland nóg mooier en sterker te maken. Als proactieve dienstverlener staan we dicht bij onze klanten, opdrachtgevers en samenwerkingspartners.

Je maakt deel uit van team Mens & Organisatie (M&O) van het SNN. Binnen dit team zijn een teamleider/adviseur, een adviseur en vier medewerkers werkzaam onder leiding van de manager Bedrijfsvoering.

Omschrijving van de opdracht
Voor onze organisatie zijn wij op zoek naar een ervaren en zelfstandige Senior Salarisadministrateur / Payroll Specialist met aantoonbare ervaring in AFAS Profit en InSite.

Je bent verantwoordelijk voor het analyseren, beheren en optimaliseren van de volledige salarisadministratie. Je implementeert verbeteringen in AFAS, beheert workflows, voert controles uit op mutaties en verzorgt tijdige en correcte verwerkingen van lonen, afdrachten, pensioenen en loonaangifte.

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het zorgvuldig vastleggen en documenteren van werkprocessen, zodat kennis geborgd wordt en overdraagbaar is binnen het team.

 Verantwoordelijkheden

  • Analyseren, optimaliseren en beheren van payrollprocessen

  • Inrichten, onderhouden en verbeteren van workflows binnen AFAS Profit en InSite (Payroll)

  • Signaleren en oplossen van knelpunten

  • Uitvoeren van de volledige salarisverwerking, inclusief loonaangifte, belastingen, afdrachten en pensioenverplichtingen

  • Waarborgen van een correcte toepassing van wet- en regelgeving

  • Afstemming met M&O, financiën en relevante externe partijen

  • Vastleggen en actualiseren van werkprocessen en procedures

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.

  2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  3. Een afgeronde PDL opleiding;

  4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als salarisadministrateur;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare werkervaring met AFAS Profit en InSite; (25 punten)

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als salarisadministrateur; (30 punten)

  3. Aantoonbare werkervaring met de CAO Provincies; (15 punten)

  4. Een afgeronde VPS opleiding; (10 punten)

  5. Aantoonbare werkervaring met belastingwetgeving, sociale verzekeringen en de pensioenwet; (20 punten)

Competenties

  • Je bent een toegankelijke en sociale collega.

  • Je bent erg zorgvuldig en hebt oog voor detail.

  • Je werkt zelfstandig, maar weet je collega’s op te zoeken wanneer nodig.

  • Je werkt procesgericht en bent proactief in het signaleren en doorvoeren van verbeteringen.

Functieschaal
Deze opdracht is ingedeeld in functieschaal 10/11

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 27 mei 2025 van 13.00 uur tot 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever heeft er voor gekozen om de externe partij als broker in te zetten. Na gunning verzorgt de externe partij derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de externe partij. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent die de tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan de externe partij middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

    • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

    • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

 Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en het SNN mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van het SNN. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Het SNN merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur