Begindatum:
1 jun 2025Einddatum:
1 sept 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
16 mei 2025Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Vijfheerenlanden mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Vijfheerenlanden. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie onderdeel
De gemeente Vijfheerenlanden ligt in het midden van het land, in de provincie Utrecht tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken, molens, boerderijen, steden en dorpen. Vijfheerenlanden ligt centraal bij de snelwegen A2, A15 en A27. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit.
Opdracht
- Als (Senior) Financieel adviseur een bijdrage leveren aan de professionalisering van het financiële beleid en de financiële advisering waaronder het opstellen van een budgethoudersregeling, het beschrijven van de coördinatorrol voor de P&C producten en het organiseren van de kwartaalafsluiting
- Vervullen van een coachende rol voor 2 collega’s financieel adviseur (junior en medior) in het sociaal domein
- Naar behoefte bijdragen aan het realiseren van de teamdoelen uit het jaarplan
- Naar behoefte bijdragen aan de samenstelling van de P&C-documenten van de gemeente
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als financieel adviseur bij een gemeente;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met ERPx (Unit4);
4. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van het financieel beleid van een gemeente en de advisering over de invulling van de coördinatorrol bij de P&C-cyclus;
5. Aantoonbare werkervaring met financiële advisering binnen het sociaal domein (jeugd en WMO) verkregen bij een gemeente;
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met coaching van financieel adviseurs;
7. Aantoonbare afgeronde financiële opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
8. Een maximum uurtarief van € 120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
9. Beschikbaar per 2 juni 2025 voor 36 uur gedurende de hele opdracht inclusief verlengingen;
10. Kandidaat is aantoonbaar beschikbaar om op dinsdag en donderdag op kantoor in Vianen te werken (Benoem dit duidelijk in het cv).
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
11. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als financieel adviseur binnen een gemeente (25 punten);
12. Aantoonbare werkervaring met Key2Finance in de afgelopen 2 jaar (Benoem duidelijk in het cv waar deze is opgedaan) (25 punten);
13. Aantoonbare werkervaring bij een gemeente met het opstellen van de budgethoudersregeling, de advisering over de invulling van de coördinatorrol bij de P&C-cyclus en het opzetten van de kwartaalafsluiting in de afgelopen 2 jaar (25 punten);
14. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met financiën binnen het sociaal domein (25 punten).
Competenties
Zelf organiserend vermogen, accuraat, analytisch, gemakkelijk in contact (te krijgen en te leggen- met name intern), coaching vaardigheden.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg met de passende kandidaten. De overige kandidaten, ontvangen uiterlijk op dinsdag 26 mei bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Gemeente Vijfheerenlanden faciliteert geen laptop.