Financieel Teamadviseur

BEL Combinatie

Zuidersingel 5, 3755 AZ Eemnes, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 36 Utrecht

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

15 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Wil jij een bijdrage leveren aan een afdeling die volop in ontwikkeling is, waarbij we ons bewegen naar procesgericht werken? Neem jij graag als regisseur het voortouw en heb je een goed inzicht in hoe een moderne planning & control organisatie functioneert en vooral hoe financiële en administratieve processen zijn georganiseerd? Lees dan snel verder over deze mooie functie bij de BEL-Combinatie! De BEL Combinatie is een uniek samenwerkingsverband tussen de gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren. In deze constructie zijn de drie gemeenten zelfstandig en maken ze alle drie gebruik van één grote, professionele en flexibele ambtelijke organisatie, de BEL Combinatie. Wij werken vanuit de volgende vier kerncompetenties: Professionaliteit, Openheid, Samenwerken en Publiek Ondernemerschap. 

Omschrijving van de opdracht
Voor de vervanging van een collega die met verlof gaat zijn we op zoek naar een Financieel Teamadviseur. Als Financieel Teamadviseur heeft een gemeentelijke administratie weinig geheimen voor jou. Een superdiverse job, want jij voert je werkzaamheden uit voor verschillende teams voor de gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren! 

Als Financieel Teamadviseur houd je je bezig met financiële aangelegenheden m.b.t. een specifiek domein of vakteams. Je bent het eerste aanspreekpunt voor managers en budgethouders, ook waar het gaat om foute coderingen en/of foute boekingen. Je overlegt en bespreekt budgetoverzichten met afdelingsmanagers, teamleiders en budgethouders en hebt daarbij aandacht voor prognoses. 

In het P&C-proces organiseer en controleer je samen met je collega’s van Control & Financiën de voortgang van de P&C-producten. Samen met de teams lever je het voorwerk en stel je de financiële voorstellen op. Je adviseert en toetst directie-, college- en raadsvoorstellen en bewaakt uniformiteit. Vanuit je expertise geef je financieel advies op strategische en tactische domeinvraagstukken. In afstemming met betroken functionarissen stel je begrotingswijzigingen en verschillenanalyses op. Periodiek voor je gesprekken met de managers en budgethouders. Op financieel vlak ben je contactpersoon voor verbonden partijen.

Jij weet hoe je teams en collega’s adviseert binnen een moderne planning & control-organisatie, die aan alle wettelijke eisen en verantwoordingsplichten voldoet. Als persoon straal je rust uit en werk je graag doel- en resultaatgericht. Je doorziet processen en weet waar de knelpunten zich bevinden en bent in staat deze te verbeteren. Je weet wie en wat ervoor nodig is om slimme oplossingen te vinden en doelen te bereiken. Daarnaast geloof je in de kracht van samenwerken en beschik je over goede communicatieve en coachende vaardigheden. Verder breng jij mee:

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;

  3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met BBV en gemeentelijke financiën;

  4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel teamadviseur;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met BBV en gemeentelijke financiën in de afgelopen 5 jaar (25 punten);

  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel teamadviseur binnen een gemeente (40 punten);

  3. Een aantoonbare afgeronde financiële hbo bachelor opleiding (10 punten);

  4. Een aantoonbare afgeronde financiële WO bachelor opleiding (10 punten);

  5. Aantoonbare kennis van relevante wet- en regelgeving door middel van een afgeronde cursus of training aanvullende aan de diploma eis 7 en of 8 (15 punten).

Competenties

  • Stressbestendig

  • Nauwkeurig

  • Proactief

  • Communicatief vaardig.

  • Een goed gevoel voor humor.

  • Aanpassingsvermogen

  • Flexibel

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandag t/m vrijdag

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 22 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 21 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De BEL Combinatie vraagt bij elke nieuwe opdracht én elke verlenging om een nieuwe Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). De VOG aanvraag dient binnen 24 uur na gunning te worden aangevraagd (LET OP: de externe partij faciliteert hierin).

  • De NAW-gegevens én integriteitsverklaring dienen binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij de externe partij te worden aangeleverd.

  • De overeenkomst dient door alle partijen ondertekend te zijn alvorens de kandidaat kan starten.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor de BEL Combinatie komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de BEL Gemeente mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de BEL Gemeente. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur