Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Information Security Officer (ISO)

Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen

Raadhuisplein 1, 7901 BW Hoogeveen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 2024, 24 uur vanaf 2025 36 uur Drenthe

Begindatum:

1 dec 2024

Einddatum:

1 jun 2025

Uren per week:

2024, 24 uur vanaf 2025 36 uur

Publicatiedatum:

7 nov 2024

Organisatie
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten.
We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer.
Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl

Opdracht
De opdracht richt zich vooral op de reguliere tactische werkzaamheden voor informatiebeveiliging, zoals:

  • Ondersteunt het management met kennis over informatiebeveiliging, zodat zij hun verantwoordelijkheid voor de betrouwbaarheid en continuïteit van de informatievoorziening juist kunnen invullen;

  • Compliancytoetsing op basis van de BIO;

  • Ondersteunen bij en adviseren over risico-, GAP- en business impact analyses;

  • Ondersteunen en adviseren bij DPIA's;

  • Aanspreekpunt voor medewerkers over het onderwerp informatiebeveiliging;

  • Treedt op als ENSIA-coördinator en is in die rol verantwoordelijk voor de uitvoering van de zelfevaluatie ENSIA en is contactpersoon richting de ENSIA-uitvoeringsorganisatie;

  • Onderhoudt contact met de Informatiebeveiligingsdienst (IBD);

  • Adviseren op basis van security en privacy by default en privacy by design;

  • Opstellen risicoanalyses en adviezen;

  • (Laten) inrichten van veiligheidsprocessen en -procedures;

  • (Mede) afhandelen van veiligheidsincidenten en adviseren over preventieve maatregelen ter voorkoming van dergelijke incidenten, in samenwerking met de Privacy Officer en Functionaris Gegevensbescherming;

  • Vergroten bewustzijn ten aanzien van informatiebeveiliging binnen de organisatie;

  • Deelname aan projecten en interne/externe overlegstructuren op het gebied van informatiebeveiliging en privacy;

  • Advisering m.b.t. leveranciersmanagement (inkoopeisen, vormgeving SLA enz.);

  • Overleggen met de I-adviseurs, team Automatisering, team web, team Inkoop en projectleiders.

Vereisten / knock-outcriteria
1.Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van informatiebeveiliging bij gemeentelijke organisaties;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Beschikbaar binnen een maand van aanbieden;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
 4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als ISO bij gemeentelijke organisatie of samenwerkingsverband (25 punten);
5. Aantoonbare afgeronde opleiding Information Security Management en/of een afgeronde cursus CISA, CISSP en/of CISM (15 punten)
6. Aantoonbare kennis van Baseline Informatiebeveiliging Overheid, ISO27001/2, NTA 7516 én de Algemene Verordening Gegevensbescherming (15 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met ENSIA-coördinatorschap (15 punten)
8. Een maximum uurtarief van € 110,-- exclusief BTW, inclusief reiskosten en fee Flextender (15 punten)
9. Een korte motivatie waarom deze opdracht je aanspreekt en waarom jij de geschikte kandidaat bent. De motivatie dient te zijn opgesteld door de kandidaat zelf (15 punten)

Competenties
Klantgericht, communicatief sterk, goed analytisch vermogen, samenwerken met diverse disciplines,
goed kunnen luisteren, omgevingsbewustzijn, proactief handelen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr.
Een andere verdeling (bijv. 4*9) is mogelijk in overleg met opdrachtgever.
Is hybride werken mogelijk:  ja.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 20 november 2024 tussen 09.30 uur en 12.15 uur. De kandidaten die hiervoor worden uitgenodigd ontvangen zo snel mogelijk bericht. Indien gewenst is het gesprek hybride ook mogelijk. De voorkeur is echter op locatie bij opdrachtgever.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Bij de SWO De Wolden-Hoogeveen is er altijd de mogelijkheid om flexibel om te gaan met je werkdagen en zijn er mogelijkheden om thuis te werken. Je ontvangt van ons een laptop en indien gewenst een mobiele telefoon in bruikleen.

  • Het overeengekomen tarief is van toepassing voor de gehele duur van de inzet van Professional. Aanpassing van het tarief is uitsluitend mogelijk na wederzijds overleg én mits er sprake is van detachering en kan slechts ingaan indien Inlener schriftelijk aan Opdrachtgever heeft bevestigd dat de tariefsaanpassing is goedgekeurd, met dien verstande dat verhogingen van het loon of andere arbeidsvoorwaarden, volgend uit de cao binnen de branche waarin Professional werkzaam is of bepaald door wetgeving, te allen tijde kunnen worden doorberekend. Andere verhogingen zijn niet mogelijk aangezien deze als een wezenlijke wijziging gezien worden waarmee de oorspronkelijke uitvraag onrechtmatig wordt (voor meer informatie: zie https://www.pianoo.nl/nl/regelgeving/jurisprudentie/jurisprudentieoverzicht/type-opdracht/wezenlijke-wijziging).

  • Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.