(Junior) Financieel Adviseur

SamenTwente

Nijverheidstraat 30, 7511 JM Enschede, Nederland

Sluit over 3 dagen
36 Overijssel

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

21 jun 2025

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en SamenTwente mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van SamenTwente. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). SamenTwente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is). 
 
SamenTwente
SamenTwente is de overkoepelende organisatie van 3 professionele uitvoeringsorganisaties: de Gemeentelijke Gezondheidsdienst Twente (GGD Twente), Veilig Thuis Twente (VTT) en de Organisatie voor Zorg en Jeugdhulp in Twente (OZJT).

Elk van de 3 organisaties heeft binnen het verband van SamenTwente haar eigen positie, identiteit en herkenbaarheid. Zowel Kennispunt Twente, Samen14 en Twentse Koers zijn als gast in onze organisatie ondergebracht.

Met onze uitvoeringsorganisaties faciliteren en voeren we de taken uit die overheden hebben om te zorgen voor gezonde, veilige en vitale inwoners. We werken samen met lokale en regionale ketenpartners, stakeholders, en vanuit en voor de Twentse samenleving.

Alleen samen kunnen we dwarsverbanden leggen, de inhoudelijke verbinding versterken, vroegtijdig signaleren, agenderen en de kwaliteit van onze diensten en zorgtaken nog beter waarmaken. Onze samenwerking sluit aan op én versterkt de lokale ambities, opgaven en inzet van gemeenten en maatschappelijke partners. Preventie, gezondheidsbevordering, veiligheid en levenskwaliteit hebben daarin onze focus.

Team
Financiën en Inkoop.

Opdracht Junior Financieel Adviseur / financiële advisering en financieel administratieve werkzaamheden m.b.t. Covid (Najaarscampagne 2025)
Samen met de financieel adviseur en de business controller ga je de afdelingen Algemene Gezondheidszorg (AGZ) en Staf van het bedrijfsonderdeel GGD Twente ondersteunen. Je houdt je voornamelijk bezig met de financiële ondersteuning voor de teams Infectieziektebestrijding (IZB) en Forensische geneeskunde. Daarnaast wordt ook jouw input gevraagd bij onderdelen van de reguliere P&C-cyclus zoals maand- en bestuursrapportages en voorbereiden van de jaarrekening.

Taakomschrijving

  • Optrekken met de huidige financieel adviseur en business controller om het begrotingsjaar af te sluiten conform de regels van het Besluit, Begroting en Verantwoorden (BBV);.
  • Optrekken met de huidige financieel adviseur en business controller om maand-, management- en bestuursrapportages op te leveren;.
  • Als junior financieel adviseur bieden wij jou de mogelijkheid om het vak van financieel adviseur te leren;.
  • Adviseren op (eenvoudige) financiële vraagstukken en ondersteunen van de senior adviseur bij de advisering van meer complexe financiële vraagstukken die op het team afkomen. Ook lever je een bijdrage aan het proces van diverse P&C- producten;.
  • Voorbereiden van financiële toelichtingen en adviezen voor de hierboven genoemde afdelingen en teams. Waarbij je nauw wordt samenwerkt met de huidige senior financieel adviseur en de vakinhoudelijke adviseurs op de afdelingen;.
  • Optimaal gebruik maken van de data en de verschillende collega’s daarin meenemen! Waarbij er wordt gekeken naar het verbeteren van de stuurinformatie voor de afzonderlijke teams en voor de totale afdeling(en).

Wie ben jij? / Wat vragen wij?
Wij zoeken een junior financieel adviseur aan het begin van zijn/haar carrière, met een voorkeur voor werken bij het openbaar bestuur. Je bent in staat om op een positief-kritische wijze tegenwicht te bieden waar nodig, je kunt goed belangen tegen elkaar afwegen. Je bent oplossingsgericht, analytisch, positief ingesteld en communicatief sterk in woord en geschrift.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als binnen een inkoopafdeling van een overheidsinstelling;
4. Uiterlijk beschikbaar per 1 juli 2025;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als binnen een inkoopafdeling van een overheidsinstelling (30 punten);
6. Aantoonbare kennis van het BBV (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met AFAS, beschrijf duidelijk in het cv waar deze werkervaring opgedaan is (20 punten);
8. Beschikking over eigen vervoer naar externe locaties binnen regio Twente, welke lastig bereikbaar zijn met het Openbaar Vervoer (15 punten);
9. Uurtarief maximaal €75,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en werk-werk (10 punten).

Competenties 

  1. Analytisch vermogen: Kan financiële gegevens interpreteren.
  2. Communicatieve vaardigheden: Legt complexe informatie duidelijk uit.
  3. Integriteit: Handelt eerlijk en betrouwbaar 

Benodigd aantal professionals 
1.

Overige informatie  
SamenTwente heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.  

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.  
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.  
  • BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.   
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.  

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.  
 
Functieschaal  
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.  

Fee Flextender  
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.  

CV-eisen  
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.  

Werkdagen  
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg  
Is hybride werken mogelijk: Ja  

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 27 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 26 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 23 juni 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 23 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 24 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur