Inkoop- Contractadviseur

SamenTwente

Nijverheidstraat 30, 7511 JM Enschede, Nederland

Sluit over 4 dagen
87 24 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

20 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
SamenTwente is de overkoepelende organisatie van 3 professionele uitvoeringsorganisaties: de Gemeentelijke Gezondheidsdienst Twente (GGD Twente), Veilig Thuis Twente (VTT) en de Organisatie voor Zorg en Jeugdhulp in Twente (OZJT).

Elk van de 3 organisaties heeft binnen het verband van SamenTwente haar eigen positie, identiteit en herkenbaarheid. Zowel Kennispunt Twente, Samen14 en Twentse Koers zijn als gast in onze organisatie ondergebracht.

Met onze uitvoeringsorganisaties faciliteren en voeren we de taken uit die overheden hebben om te zorgen voor gezonde, veilige en vitale inwoners. We werken samen met lokale en regionale ketenpartners, stakeholders, en vanuit en voor de Twentse samenleving.

Alleen samen kunnen we dwarsverbanden leggen, de inhoudelijke verbinding versterken, vroegtijdig signaleren, agenderen en de kwaliteit van onze diensten en zorgtaken nog beter waarmaken. Onze samenwerking sluit aan op én versterkt de lokale ambities, opgaven en inzet van gemeenten en maatschappelijke partners. Preventie, gezondheidsbevordering, veiligheid en levenskwaliteit hebben daarin onze focus.

Omschrijving van de opdracht
In de functie van Inkoop- en contractadviseur geef jij gevraagd en ongevraagd advies over de diverse inkoopvraagstukken en neem je het initiatief om de inkoopdossiers, ook die uit het recente verleden, compleet te maken.

Vanuit het gecoördineerd inkoopmodel adviseert en coördineert de Inkoop- en contractadviseur. De Inkoop- en contractadviseur zorgt ervoor dat het inkoopbeleid wordt nageleefd, verzorgt de coördinatie van alle aanbesteding plichtige inkopen en treed op als Inkoop- en contractadviseur. De Inkoop- en contractadviseur geeft daarbij aan welk proces wordt gevolgd en welke procedures. Ten tijde van de coronacrisis is er van de normale gang van zaken afgeweken. Dit was toegestaan onder het mom van dwingende spoed. Het is noodzakelijk dat de inkoopprocessen tegenwoordig volgens de reguliere procedures verlopen.

Vanuit jouw kennis en ervaring draag je bij aan het continue verbeteren van de inkoopactiviteiten op de corona-afdeling. Je adviseert collega’s bij (strategische) inkoopvraagstukken en diverse inkoopthema’s. Je vraagt aandacht middels presentaties en workshops m.b.t. inkoop, draagt zorg voor het op orde brengen van de individuele inkoopdossiers. Je bent in staat om hier vanuit een strategisch kader naar te kijken en van hieruit een plan van aanpak te schrijven voor het professionaliseren van de inkoopfunctie.

Taakomschrijving:

  • Je bent verantwoordelijk voor de borging van de doelstellingen op het gebied van kwaliteit, tevredenheid en betrouwbaarheid van de diensten en leveringen in het inkoopproces;

  • Je ondersteunt bij het ontwikkelen van standaard hulpmiddelen, stelt inkoop-en aanbestedingsprocedures op en maakt (het belang van goede) inkoopprocessen inzichtelijk;

  • Je begeleid collega’s in de activiteiten op het gebied van operationele inkoop zoals het uitvoeren van enkelvoudig onderhandse aanbestedingen;

  • Je adviseert in het te volgen aanbestedingstraject en beantwoord vragen binnen de organisatie op het gebied van inkoop;

  • Je stelt kwalitatief goede inkoop-en aanbestedingsdocumenten op;

  • Je stuurt het inkoopproces, waarbij je bij de beoordeling van de offertes de regie hebt en je zorgt voor een onderbouwde beoordeling;

  • Je adviseert en ondersteunt de Contractmanager bij meervoudige onderhandse procedures;

  • Je voert zelfstandig (Europese) aanbestedingen uit.

  • Je maakt een plan van aanpak met betrekking tot het professionaliseren van de inkoopfunctie.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;

  3. Aantoonbaar afgeronde inkoopopleiding Nevi 1;

  4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van inkoop bij een overheidsinstelling;

  5. Aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbaar afgeronde inkoopopleiding Nevi 2 (10 punten);

  2. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van inkoop bij een overheidsinstelling (20 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur binnen een gemeentelijke instelling (30 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig uitvoeren van Europese aanbestedingstrajecten (15 punten);

  5. Aantoonbare kennis van de aanbestedingswet (15 punten).

  6.  Beschikking over eigen vervoer naar externe locaties binnen regio Twente, welke lastig bereikbaar zijn met het Openbaar Vervoer (5 punten);

  7. Uurtarief maximaal €87,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en werk-werk (5 punten).

Competenties 
Analytisch sterk, klantgericht en overtuigingskracht;

Functieschaal  
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 / . Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.  

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.  

CV-eisen  
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.  

Werkdagen  
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg  
Is hybride werken mogelijk: Ja  

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie  
SamenTwente heeft er voor gekozen om de externe partij als broker in te zetten. Na gunning verzorgt de externe partij derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de externe partij. U zal in casu factureren aan de externe partij middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.  

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.  

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.  

  • BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.   

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.  

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.  

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en SamenTwente mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van SamenTwente. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). SamenTwente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is). 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur