Beleidsmedewerker RO

Bogaardplein 15, 2284 DP Rijswijk, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
100 16 tot 24 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jun 2025

Uren per week:

16 tot 24

Publicatiedatum:

22 nov 2024

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

                 
Organisatie
Rijswijk is een groeigemeente in de directe nabijheid van grote steden als Den Haag en Delft, en koestert zijn eigenheid. Rijswijk groeit. Het aantal inwoners steeg in zes jaar tijd van 49.000 in 2016 naar 60.000 in 2024. De groei gaat na 2024 door.  De stad is modern én historisch maar ook druk én rustig, grijs én groen. Rijswijk biedt een interessante werkomgeving in het ‘stedelijke hart’ van de Randstad. Rijswijk heeft een overzichtelijke schaal met veel dynamiek en complexe stedelijke opgaven. De ambtelijke organisatie telt ca. 500 interne medewerkers en ongeveer 200 externe medewerkers. Rijswijk is een organisatie die wordt getypeerd door een familiaire sfeer, korte lijnen, veel ruimte voor zelfstandigheid en eigen initiatief. We kennen binnen de gemeentelijke organisatie vier kernwaarden: Toewijding, Betrokkenheid, Betrouwbaarheid en Deskundigheid die leidend zijn in ons dagelijks handelen. Met de groei van de stad zal ook de organisatie een schaalsprong moeten doormaken. Zodanig dat we als organisatie in de pas lopen met de ontwikkeling die Rijswijk als stad doormaakt. En we garant blijven staan voor een goede uitvoering van onze taken.Opdracht
Wij zijn op zoek naar een tijdelijke versterking van ons team RO’ers, vanwege een zwangerschapsvervanging. Qua taken gaat het om:

  • Het afhandelen van principeverzoeken en beoordelen van bijbehorende ruimtelijke onderbouwingen;

  • Het begeleiden van BOPA’s voor diverse binnenstedelijke locaties;

  • Je bent verantwoordelijk voor de inhoud van de RO procedures en adviseert hierover, in samenwerking met de projectleider, richting het bestuur;

  • Het is een pré als je zelf ervaring hebt met projectleiding voor ruimtelijke initiatieven;

  • Het schrijven van B&W- en raadsvoorstellen;

  • Het opstellen van zienswijzenota’s;

  • Ondersteuning bij algemene RO werkzaamheden en werkzaamheden in kader van implementatie Omgevingswet.

Vereisten/knock-out criteria
1. Maximum uurtarief van € 100,- exclusief btw en inclusief Fee Flextender en reiskosten woon- en werkverkeer;
2. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding in de richting van Ruimtelijke Ordening of Stedenbouw;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker op het gebied van Ruimtelijke ordening; 

Gunningscriteria
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsmedewerker op het gebied van Ruimtelijke ordening (35 punten)
a. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeentelijke instelling ( 35 punten);
b. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een andere overheidsinstelling (20 punten);
c. Bij geen van bovengenoemde instellingen en/of geen 3 jaar werkervaring als RO medewerker in de afgelopen 5 jaar (0 punten);
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het begeleiden van bestemmingsplannen en BOPA’s voor binnenstedelijke locaties  (15 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met de Wro, de Omgevingswet en het Omgevingsplan, benoem waar dit is opgedaan (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met opstellen van zienswijzenota’s en schrijven van B&W- en raadsvoorstellen (10 punten);
8. Aantoonbare ervaring als zelfstandig projectleider voor ruimtelijke initiatieven (20 punten).

Competenties
Voor deze opdracht is het van belang dat je de volgende competenties bezit:

  • Communicatief vaardig;

  • Planmatig en resultaatgericht kunnen werken;

  • Stressbestendig;

  • Teamspeler en klantgericht;

  • Goede beheersing van Nederlandse taal in woord en geschrift.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in de week van 2 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 2 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.