Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider verkenning impact Wdo en Wmebv

Burgemeester Stramanweg 100 B, 1101 EM Amsterdam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
85 36 Noord-Holland

Begindatum:

22 aug 2022

Einddatum:

31 dec 2022

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

4 aug 2022
Deze opdracht is exclusief te vinden op Opdracht Overheid.

Opdrachtbeschrijving
Een informatie- en kennisintensieve organisatie; zo mag je Rijkswaterstaat (RWS) noemen. Naar aanleiding van de toeslagenaffaire wordt de informatiehuishouding bij de rijksoverheid versneld op orde gebracht. Er dient een grote verbeterslag plaats te vinden in de informatiehuishouding van alle rijkonderdelen, zo ook RWS.

 RWS heeft hiervoor een actieplan langs de vier rijksbreed geformuleerde actielijnen opgesteld. Binnen actielijn 3, informatiesystemen, is een tiental ICT-projecten opgenomen die we de komende 5 jaar gaan uitvoeren.

 Voor de periode van een half jaar zoeken we een projectleider die in kaart brengt wat de impact is van de Wet digitale overheid (Wdo) en de Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer (Wmebv). Mogelijk dat de opdracht daarna nog een half jaar wordt verlengd om als projectleider vanuit de impact acties in gang te zetten waarmee RWS gaat voldoen aan deze wetten.

 De werkzaamheden omvatten: analyse van de wetten, onderzoeken op welke processen deze wetten van toepassing zijn, nagaan wat de IST-situatie is binnen deze processen en adviseren over de SOLL-situatie binnen deze processen.

 Je komt te werken in een programmateam in oprichting en werkt daarbij samen met de informatiemanager. Voor je werk heb je veel afstemming met verschillende afdelingen en mensen binnen onze organisatie, zoals juristen, medewerkers van de processen die worden beïnvloed door deze wetten en de mensen in de IV-keten m.b.t. mogelijke oplossingen (zoals secure email). Je kijkt (en leert) daarbij ook hoe andere organisaties dit hebben aangepakt en neemt dit mee in jouw advies.


Rijkswaterstaat

Rijkswaterstaat is de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. We beheren en ontwikkelen de rijkswegen, -vaarwegen en –wateren en zetten in op een duurzame leefomgeving. Samen met anderen werken we aan een land dat beschermd is tegen overstromingen. Waar voldoende groen is, en voldoende en schoon water. En waar je vlot en veilig van A naar B kunt. Samenwerken aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland. Dat is Rijkswaterstaat


Corporate Dienst
De Corporate Dienst is een van de zeven landelijke organisatieonderdelen van Rijkswaterstaat en bestaat uit de eenheid Klant en Services en de vier directies 1. Communicatie, Personeel en Recht,

2. Facilitair en Financiën, 3. Bedrijfsvoering en Inkoop en 4. Informatiemanagement, Informatievoorzieng en Control. Wij zorgen voor ondersteuning bij de uitvoering van primaire werkprocessen van het Bestuur, de Bestuursstaf en de andere organisatieonderdelen van Rijkswaterstaat. Dit doen wij door het leveren van bedrijfsvoeringsdiensten tegen zo laag mogelijke kosten op het gebied van HRM, Communicatie, Facilitaire en Financiële dienstverlening, Bestuurlijke Juridische zaken en Vastgoed en op het Informatiedomein. Daarnaast zijn we actief buiten Rijkswaterstaat: ook andere rijksoverheden en partijen als gemeenten en waterschappen nemen producten en diensten bij ons af. In totaal werken er ongeveer 1000 mensen binnen de CD, verspreid over bovengenoemde gebieden.

Eisen:

  • Kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde HBO opleiding op het gebied van Informatiemanagement, Bestuurs- en/of Bedrijfskunde.

  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met projectmanagementmethoden en -technieken, zoals IPM, IPMA, PRINCE2, Agile/Scrum en Managing Successful Programmes (MSP) en bijbehorende certificering.

  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met complexe (multidisciplinaire/organisatie brede) projecten/programma’s met business of bestuurlijke elementen binnen de overheid


Wensen:

  • Mate van aantoonbare ervaring met het uitvoeren van impactanalyses vanuit nieuwe wetgeving op het gebied van een Open Overheid.

  • Mate van aantoonbare kennis van en ervaring met de wet digitale overheid en/of de wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer

  • Mate van aantoonbare ervaring in het multidisciplinair samenwerken en de communicatie daarbij.

  • Mate van aantoonbare ervaring als projectleider

  • Mate van aantoonbare ervaring met projectmanagement bij Rijkswaterstaat

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.