Projectleider Participatie Ontwikkelperspectief

Zutphenseweg 6, 7418 AJ Deventer, Nederland

Sluit over 5 dagen
120 12-16 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

12-16

Publicatiedatum:

16 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Regio Stedendriehoek mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Regio Stedendriehoek. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Regio Stedendriehoek merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Organisatie

De Regio Stedendriehoek is een kleine organisatie die in touw is voor bijna een half miljoen Nederlanders. Dat zijn de inwoners van acht gemeenten in mooie streken van de Veluwe, Salland, IJsselvallei en Achterhoek. Zij willen samen met ondernemers en kennisinstellingen zorgen dat het leven in de regio goed blijft: de steden en dorpen, het landelijk gebied, werk en opleiding, verkeer en transport, ons energiesysteem en alles wat we om ons heen zien. Het doel is dat we hier samen een goed leven hebben, ook de generaties na ons. Een grote verantwoordelijkheid die steeds meer vraagt om groot denken. Waar het onmogelijk lijkt om alles goed te doen omdat het een het ander in de weg zit, gaan we het gesprek aan: hoe kan het wél? De regio wordt betaald door de gemeentes maar staat bol van de projecten en samenwerkingsverbanden met allerlei partners. Het is een echte netwerkorganisatie met een enorme dynamiek.

Opdracht
Door te werken aan het Ontwikkelperspectief 2050 werk je aan de grootste opgaven in de Stedendriehoek, draag je direct bij aan maatschappelijke ontwikkelingen en dus onze aan onze toekomst. De voldoening in dit werk zit naast de maatschappelijke relevantie, ook in je schakelrol. Wat jij doet is onmisbaar voor het bereiken van onze doelen. Samen met het team participatie en het coördinatieteam van het ontwikkelperspectief zorg je ervoor dat je het komend jaar de participatie inricht én uitvoert. Het ontwikkelperspectief wordt opgesteld in een samenwerking tussen 8 gemeenten, 3 waterschappen, 2 provincies en het Rijk.

Taken projectleider

  • Projectleider participatie:

    • Borgt de uitvoering van de participatieaanpak, verzorgt de voorbereiding voor het team P&O en is binnen het Coördinatieteam het aanspreekpunt.

    • Organiseert samen met twee personen vanuit de gemeenten uit het team P&O en de communicatie expert de overkoepelende participatie activiteiten (oranje kleuren op de Routekaart):

      • Jongeren

      • Ambassadeurs

      • Economic board

      • Bouwsociëteit

      • Toekomstdagen

    • Borgt samen met de aanspreekpunten van de bureaus Moventem & Strootman de uitvoering van de participatie activiteiten waar zij trekker van zijn.

    • Denkt mee over de strategische kant van participatie, ziet kansen om het verhaal uit te dragen of groepen te consulteren en weet waar nodig aan te pakken om bijeenkomsten goed te organiseren.

    • De verwachting dat de opdracht gemiddeld binnen 12 uur per week is uitvoeren, met een uitloop bij intensieve weken naar 16 uur met participatiebijeenkomsten.

 

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en telefoon;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
4. Aantoonbare werkervaring met uitvoering geven aan een participatietraject in een beleidscontext (Benoem dit duidelijk in het cv);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met participatietrajecten binnen een overheidsinstelling;
6. Een maximum uurtarief van € 120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én fee extern.

Selectiecriteria  (weging, totaal 100 punten)
7.  Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met participatietrajecten binnen een overheidsinstelling (35 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het presenteren voor verschillende groepen en stakeholders (van inwoners tot ondernemers tot bestuurders) (30 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het aansturen van een team en/of bureau op het gebied van participatie (25 punten);
10. Aantoonbare afgeronde opleiding op wo niveau (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Strategisch werk- en denk niveau;
- Politiek sensitief;
- Je bent communicatief vaardig, en weet hoe je moet aansluiten bij de ‘taal’ van de betreffende doelgroep;
- Je bent resultaatgericht en zorgt ervoor dat taken snel worden opgepakt en uitgevoerd;
- Je bent politiek sensitief en weet hoe het is om te werken voor een samenwerkingsverband van verschillende overheden.

Fee extern
Het platform van de opdrachtgever brengt voor deze opdracht €1.90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: ja.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 2 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 28 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur