Procesondersteuner Regiovisie Jeugdhulpregio JeugdFV

Gemeente Ede

Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland

Sluit over 6 dagen
75 8 - 10 Gelderland

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

8 - 10

Publicatiedatum:

17 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1000 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Achtergrond van de opdracht
De huidige Regiovisie van jeugdhulpregio JeugdFV loopt eind 2025 af. In het kader van veranderende wetgeving (waaronder de Wet verbetering beschikbaarheid jeugdzorg), nieuwe uitgangspunten vanuit de Hervormingsagenda Jeugd en de wens tot versterking van regionale samenwerking en sturing, wordt gewerkt aan een nieuwe, breed gedragen Regiovisie. Deze visie vormt de basis voor een aansluitend meerjarenplan.

De opgave wordt gekenmerkt door een intensief participatief proces met betrokkenheid van stakeholders, gemeenteraden en colleges. De opdracht richt zich op procesondersteuning van dit traject.

Doel van de opdracht
Opdrachtnemer ondersteunt de projectgroep en werkgroep Regiovisie bij de coördinatie, organisatie en uitvoering van het proces richting een bestuurlijk en maatschappelijk gedragen Regiovisie én het opstellen van het bijbehorende meerjarenplan. Het einddoel is een bestuurlijk en maatschappelijk gedragen Regiovisie die tijdig in de zeven gemeenteraden wordt vastgesteld. En op basis van de Regiovisie een meerjarenplan die aan de colleges van de zeven gemeenten wordt voorgelegd.

Werkzaamheden
Opdrachtnemer voert onderstaande werkzaamheden uit in nauwe samenwerking met de projectleider en de regionale projectgroep:

  1. Procescoördinatie en -bewaking

    • Ondersteunen van werkgroep en projectleider bij proces en planning.

    • Signaleren van knelpunten in de voortgang.

    • Afstemming faciliteren tussen gremia zoals AZ, AO, RO, BO, LT en Knooppunt.

  2. Organisatie en begeleiding participatie

    • Organisatie en verslaglegging van lokale raadssessies (juni 2025).

    • Ondersteuning van brede stakeholdersbijeenkomst (juni).

    • Begeleiding van participatietraject met beleidsadviseurs en klankbordgroep.

  3. Kwaliteitsbewaking inhoudelijke voortgang

    • Co-creatieve ondersteuning bij ontwikkeling van de concept Regiovisie (mei–juni).

    • Structureren van concept- en einddocumenten.

    • Verwerken van feedback in samenwerking met de projectgroep.

  4. Besluitvormingsvoorbereiding

    • Faciliteren van reflectiesessies (september).

    • Coördineren oplevering van de definitieve Regiovisie (september).

    • Ondersteunen van het besluitvormingstraject in raden en colleges (oktober–december).

Vereisten / knock-outcriteria

  1. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;

  2. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als procesondersteuner binnen het sociaal domein;

  4. Aantoonbare werkervarign met gemeentelijke besluitvormingen en processen;

  5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met projectmanagement en planning en het organiseren van bijeenkomsten;

  6. Aantoonbaar beschikbaar boor bijeenkomsten op afroep in de regio JeugdFV (benoem dit in het cv);

  7. Een maximum uurtarief van €75 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en Fee.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met regionale samenwerkingen (30 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring met de jeugdhulpwetgeving in de afgelopen 2 jaar (30 punten);

  3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met participatietrajecten en stakeholdermanagement binnen een gemeente (30 punten);

  4. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding (10 punten)

Competenties

  • Resultaatgerichtheid

  • Plannen en organiseren

  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit

  • Omgevingsbewustzijn

  • Communicatieve vaardigheden (mondeling en schriftelijk)

  • Samenwerken

  • Verbindend vermogen

  • Analytisch vermogen

  • Helikopterview

  • Co-creatievaardigheid

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: : Nee

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 28 mei 2025 12:00. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 26 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Ede mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente EdeDit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Belastingsamenwerking Rivierenland merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur