Inkomensconsulent

Werkzaak Rivierenland

Poppenbouwing 18, 4191 NZ Geldermalsen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
80 32 - 36 Gelderland

Begindatum:

15 jun 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

17 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Werkzaak Rivierenland 
Werkzaak begeleidt mensen bij het vinden en behouden van werk. Wij versterken werkzoekenden, medewerkers en werkgevers bij het ontdekken, benutten en vergroten van talenten. Kom je bij Werkzaak Rivierenland werken dan bouw je mee aan de organisatie! De werksfeer bepaal je met elkaar. Je talenten worden ingezet en ontwikkeld én je krijgt de ruimte om bij te dragen aan continu verbeteren en innoveren van onze dienstverlening.
Werkzaak Rivierenland is een organisatie die zich richt op werk en inkomen in de regio Rivierenland. Werkzaak ondersteunt mensen bij het vinden en behouden van werk, versterkt werkgevers en werkzoekenden en biedt inkomensondersteuning wanneer dat nodig is.

Omschrijving van de opdracht
Als inkomensconsulent behandel je aanvragen levensonderhoud. Je neemt een besluit op het advies van je collega intaker die alle benodigde informatie verzameld heeft. Je beheert een caseload van ongeveer 250 klanten. Je verwerkt mutaties en voert rechtmatigheidsonderzoeken uit. Waar nodig bied je maatwerkoplossingen met toepassing van methodisch werken. Je werkt integraal samen met collega’s van inkomen en werk om tot de best mogelijke oplossingen te komen.

 Taken:

  • Besluit maken op de aanvragen levensonderhoud;

  • Uitvoeren van rechtmatigheidsonderzoeken;

  • Opstellen van rapportages en beschikkingen;

  • Beheer van een volledige caseload van A tot Z;

  • Toepassen van maatwerkoplossingen via methodisch werken;

  • Samenwerken met interne afdelingen zoals;

  • Afstemming met ketenpartners sociaal domein rondom de klant.

Resultaten
Deze opdracht mondt uit in:

  • Een verbeterde en efficiënte dienstverlening aan cliënten op het gebied van inkomensaanvragen

  • De correcte toepassing van de Participatiewet en naleving van wet- en regelgeving

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag:

  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkomensconsulent met het behandelen van aanvragen levensonderhoud of rechtmatigheidsonderzoeken;

  3. Aantoonbare kennis van de Participatiewet, aantoonbaar door gevolgde opleiding, trainingen of werkervaring;

  4. Aantoonbaar bereid om op locatie Werkzaak te werken; in overleg minimaal 50% na de inwerkperiode (benoem dit duidelijk in het cv);

  5. Een maximum uurtarief van € 80,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbaar woonachtig binnen een straal van circa 50 minuten reistijd (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring met complexe casussen in het inkomensdomein (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met DMS Corsa of vergelijkbare documentmanagementsystemen (10 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met het voeren van gesprekken met mensen met een diverse achtergrond (10 punten);

  5. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau, bij voorkeur SJD, Rechten of een relevante richting zoals Social Work of Bestuurskunde (10 punten);

  6. Aantoonbare werkervaring met Suite of een vergelijkbaar systeem (zoals GWS4all, Civision) (30 punten)

Competenties

  • Verantwoordelijkheid;

  • Oordeelsvorming;

  • Klantgerichtheid;

  • Kwaliteitsgerichtheid;

  • Nauwkeurigheid.

Benodigd aantal professionals
2.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 4 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 2 juni 2025 bericht .Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen apparatuur. 

Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Werkzaak Rivierenland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Werkzaak Rivierenland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Werkzaak Rivierenland merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.