Strategisch Beleidsadviseur Economie

Gemeente Purmerend

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

23 okt 2024

Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.

Opdracht
Je komt te werken in het team ruimtelijke ontwikkeling en werkt direct samen met ongeveer 10 collega’s binnen  economie. Als strategisch adviseur ben je adviseur, vertegenwoordiger en verbinder van Purmerend in de regionale economische overleggremia. Daarmee lever je een bijdrage aan de uitvoering van de economische visie en de economische ontwikkeling van Purmerend. Tevens lever je van daaruit een bijdrage aan andere beleidsvelden, want economie staat niet op zichzelf. Zo hebben economische voorzieningen baat bij maatschappelijke voorzieningen en omgekeerd.

Je bent onder andere verantwoordelijk voor:

  • De vertaling van de afspraken vanuit de MRA en regio Zaanstreek-Waterland naar de economische visie en pijlers en de doorvertaling naar kansen en opgaven met betrekking tot de uitvoeringsagenda van de economische visie.

  • De vertaling van de uitvoeringsagenda naar economische opgaven in de gebiedsontwikkelingen en vice versa.

  • Je levert input vanuit economisch ruimtelijk  perspectief  lokaal en regionaal op de belangrijkste ruimtelijke ontwikkelingen en de belangrijkste van onze eigen activiteiten binnen het Uitvoeringsplan.

Vereisten / knock-outcriteria
1. De kandidaat is bereid om na 12 maanden kosteloos in dienst te treden bij de opdrachtgever;
2. Een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op economisch of strategisch beleidsvlak;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente van plm. 100.000 inwoners of meer;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) 
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op economisch en strategisch niveau binnen een gemeente (50 punten);
6. Een afgeronde Economie opleiding op wo niveau (25 punten);
7. Minimaal 5 aantoonbare werkervaring binnen een gemeente van plm 100.000 inwoners of meer (15 punten);  
8. Aantoonbare werkervaring op ruimtelijk, lokaal en regionaal perspectief (motiveer je antwoord) (10 punten).            

Competenties

  • Bestuurlijk en politiek sensitief;

  • Samenwerkingsgericht;

  • Resultaatgericht;

  • Verbindend;

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.

Planning
De fysieke / digitale gesprekken bij de gemeente worden gepland woensdagmiddag 30 oktober 2024 tussen 13.00-17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 28 oktober 2024 voor 17.00 uur bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.