Kwartiermaker doorontwikkeling Bedrijfsvoering & Processen

Dorpsplein 1, 6931 CZ Westervoort, Nederland

Sluit over 10 dagen
120 24 tot 28 uur Gelderland

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

1 jan 2027

Uren per week:

24 tot 28 uur

Publicatiedatum:

29 mei 2025

Organisatie
1Stroom is de organisatie die werkt voor de gemeenten Duiven en Westervoort. De gemeenten zijn elk zelfstandig, met een eigen gemeenteraad en college van burgemeester en wethouders. Ze maken zelf keuzes in waar geld in wordt geïnvesteerd en ze stellen beleid op.

De ongeveer 300 medewerkers van 1Stroom werken op meerdere locaties. Om makkelijk te kunnen ‘flexen’ hebben we speciale werkruimtes ingericht en apparatuur ter beschikking. Samen hebben de gemeenten ongeveer 40.000 inwoners. Die kunnen bij hun eigen gemeente(-huis) terecht voor een paspoort, rijbewijs of uittreksel. Ook op het gebied van zorg en ondersteuning blijven inwoners in contact met hun ‘eigen’ gemeente. Dit geldt natuurlijk ook voor maatschappelijke organisaties en ondernemers die er zijn gevestigd.

Waar staan wij voor?
Een veerkrachtige organisatie middenin een vitale samenleving is onze ambitie. En een goede dienstverlening aan inwoners, organisaties en bedrijven is waar we altijd naar streven. Door een betrouwbare en betrokken partner te zijn, willen we bijdragen aan een samenleving waar het goed wonen en werken is.

Bij ons werken mensen die collegiaal, dienstverlenend, ondernemend en open zijn. De kernwaarden die we met elkaar hebben afgesproken zijn voor ons belangrijk: vertrouwen, aandacht en verantwoordelijkheid. Met energie, kennis en plezier vinden we oplossingen voor uitdagende vraagstukken van de twee gemeentebesturen waar we voor werken. Deze opdracht wordt gelijktijdig uitgezet via de externe als inhuuropdracht en via Werken in Gelderland voor de mogelijkheid tot een tijdelijk dienstverband. 

Opdracht
Wat ga je doen?
In het kader van de doorontwikkeling van onze organisatie en het versterken van de bedrijfsvoering, zijn we op zoek naar een tijdelijke Kwartiermaker voor de duur van 1,5 tot 2 jaar. Deze functie biedt jou de kans om samen met directie en MT de bedrijfsvoering naar een hoger niveau te tillen. Jij neemt het initiatief in de verbetering van belangrijke bedrijfsvoering aspecten en stuurt de organisatie op belangrijke pijlers van groei en efficiëntie.

Voor welke uitdaging staan we?  
De afgelopen jaren heeft 1Stroom hard gewerkt om de financiële functie op orde te krijgen. Met de financiële functie bedoelen we niet alleen het team Financiën, maar ook hoe budgethouders, managers, directeuren, bestuurders en andere collega’s hun rol invullen waar het gaat over sturen en verantwoorden op financieel gebied en in de hele P&C cyclus. Om vast te stellen wat nodig is om de financiële functie naar het gewenste niveau te ontwikkelen is een extern bureau gevraagd om dat te inventariseren. Uit deze rapportage blijkt dat de financiële functie een stevige impuls nodig heeft. Met onder andere deze uitdaging ga jij voor ons aan de slag!

Jouw verantwoordelijkheden:

  • Verbetering van bedrijfsvoering: Je zet stappen om de bedrijfsvoering van de organisatie naar een hoger niveau te brengen;

  • Verbetering van de financiële functie: Je draagt bij aan de verbetering van de financiële functies en zorgt voor de opvolging van de aanbevelingen van de accountant;

  • Stroomlijnen van de P&C-processen: Je hebt een visie op en zorgt voor de optimalisatie van Planning & Control-processen, met als doel een efficiënter en effectiever proces;

  • ICT en Data-analyse: Je werkt aan het verbeteren van onze ICT- en data-analyseprocessen om zo beter inzicht te krijgen in de bedrijfsvoering;

  • Versterken van informatieveiligheid: Je zet stappen om de organisatie naar een hoger niveau van informatieveiligheid te brengen;

  • Functioneel leidinggeven: Je hebt geen hiërarchische leidinggevende rol, maar speelt wel een sleutelrol in de functionele aansturing van verschillende projectteams en processen.

Wat lever je op
Als je klaar bent met jouw opdracht staan de door jou aangepakte processen zo stevig dat deze geborgd zijn binnen de bestaande organisatie.

Wie zijn wij?
Met ongeveer 350  medewerkers werken we aan het realiseren van de ambities van de gemeentebesturen van Duiven en Westervoort. We zijn verantwoordelijk voor de dienstverlening aan de ruim 40.000 inwoners, de ondernemers, instellingen en verenigingen van beide gemeenten. Deze complexe dynamiek maakt ons werk bijzonder en uitdagend.1Stroom is een organisatie die zich kenmerkt door korte lijnen en betrokken collega’s en die zich laat leiden door de kernwaarden ‘vertrouwen, aandacht en verantwoordelijkheid’. Onze medewerkers, de directie en afdelingsmanagers geven samen vorm aan onze missie: een veerkrachtige organisatie in een vitale samenleving.

We zijn bezig met een organisatieveranderingstraject waarin onze belangrijke pijlers zijn: aandacht, eigenaarschap en strategisch vermogen. Dit betekent dat we aan de slag gaan met zowel onze organisatiestructuur als de organisatiecultuur. Voor ons staat hierin de professional centraal. We willen toe naar een organisatie waarin er meer aandacht uit kan gaan naar onze medewerkers, en ook naar een klimaat waarin eigenaarschap, resultaatsturing en duidelijkheid belangrijke uitgangspunten zijn. In onze ogen draagt het invulling geven aan deze begrippen bij aan een slagvaardige organisatie waarin het bovendien fijn werken is.

Vereisten / knock-outcriteria
1. 'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Aantoonbare werkervaring met verandermanagement;
4. Aantoonbare werkervaring met bedrijfsvoeringsprocessen binnen een gemeente;
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente (35 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met verandermanagerment (15 punten);
7. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (20 punten);
8. Een maximum uurtarief  exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én fee externe partij (30 punten);
   a. Uurtarief tot € 110,- (30 punten);
   b. Uurtarief tot € 115,- (20 punten);
   c. Uurtarief tot € 120,- (10 punten);
   d. Uurtarief vanaf €120,- (0 punten).

Competenties
Je beschikt over:

  • Strategisch inzicht: Je kunt de bedrijfsvoering vanuit een strategisch perspectief beoordelen en verbeteringen doorvoeren die de organisatie verder helpen;

  • Ervaring in bedrijfsvoering: Je hebt ervaring met het doorontwikkelen van bedrijfsvoering processen, idealiter in de domeinen van controlling, financiële administratie, ICT of data-analyse;

  • Leiderschap: Hoewel je geen directe hiërarchische verantwoordelijkheid hebt, ben je in staat om functioneel leiding te geven en anderen te inspireren en motiveren;

  • Resultaatgerichtheid: Je weet resultaten te boeken door middel van heldere planningen, prioritering en focus op de belangrijkste bedrijfsvoering vraagstukken;

  • Communicatieve vaardigheden: Je kunt effectief communiceren met verschillende niveaus binnen de organisatie, van medewerkers tot directie en bestuur.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Nader te bepalen
Is hybride werken mogelijk: Nee

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 19 juni 2025 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 18 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur