Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Uren per week:
12 tot 16Publicatiedatum:
1 aug 2022Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden waarin onze inwoners centraal staan. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met je collega’s vinden we belangrijk.
In 2022 zijn Purmerend en Beemster gefuseerd. Deze nieuwe gemeente Purmerend is volop in ontwikkeling op het gebied van woningbouw, (integrale) onderwijshuisvesting, bereikbaarheid, economie. Purmerend groeit en ontwikkelt! Wanneer je een rondje door Purmerend maakt, zie je de stad letterlijk groeien. De komende jaren groeien we door naar een stad van 100.000 inwoners. Dat betekent ook meer inzet vanuit de organisatie, want wij werken voor de stad, voor de inwoners.
Opdracht
Voor de ontwikkeling aan de Oostflank wordt op dit moment een gebiedsvisie opgesteld. Deze visie schetst een integraal beeld van de ontwikkelmogelijkheden aan de oostkant van de stad. De volgende stap in het ontwikkelproces is om binnen de nog vast te stellen kaders en randvoorwaarden tot concrete werkafspraken en projecten te komen.
Hiervoor wordt een Programmasecretaris/ projectleider gezocht die inhoudelijk goed op de hoogte is en kan fungeren als rechterhand van de projectleider. Je bent verantwoordelijk voor de projectplanning, risicodossier en de bewaking van de voortgang op deze aspecten. Daarnaast wordt verwacht dat je de regie neemt op de verschillende samenwerkingsafspraken die voor deze gebiedsontwikkeling van belang zijn.
Werkzaamheden:
Sturing en uitvoering geven aan de coördinerende taken van de projectteams;
Ondersteunt de projectleider in voorstellen aan projectgroep, stuurgroep, wethouders en College van B & W;
Coördineren van het ambtelijke en bestuurlijke besluitvormingsproces;
Lid van de projectteams van de Oostflank. Werkt onder ‘leiding’ en legt verantwoording af aan de projectleider/ programmamanager Oostflank;
Deelprojectteams voorzitten;
Coördinatie rondom de formele samenwerkingsafspraken na vaststellen van de visie;
Zorgdragen van de agendabeheer Projectteam/ stuurgroep/ deel projectteams;
Opstellen van programmastructuur met projectleider;
Bewaken van afspraken in het projectteam;
Opzetten en beheren van projectplanningen;
Opzetten en beheren van projectrisico’s;
Opdracht geven tot notulering project assistent, plus controle;
Archivering en afstemming van taken verschillende projectteams;
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring binnen een overheidsinstelling van tenminste 2 verschillende opdrachtgevers in de afgelopen 5 jaar;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar in de rol van Projectsecretaris (30 punten);
4. Aantoonbare werkervaringen in de afgelopen 4 jaar in complexe gebiedsontwikkelingen (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring bij een ontwikkelaar en/of woningcorporaties (benoem dit duidelijk in het cv.) (20 punten);
6. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar bij een +80.000 inwoners gemeente of overheidsinstelling (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);
7. Een afgeronde opleiding richting ruimtelijke ontwikkeling en/of projectmanagement (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten).
Competenties
Omgevingsbewust en organisatie sensitief;
Integer;
Sterk in communicatie;
Resultaatgericht;
Adviesvaardigheid en overtuigingskracht;
Netwerkvaardigheid.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn op maandag 15 augustus 2022 in de ochtend. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 12 augustus 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.