thumbnail
thumbnail

Programmamanager M365

Purmerend

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

5 sept 2024

Organisatie
De gemeente Purmerend en in het bijzonder het team ICT is volop in ontwikkeling. Als gemeente willen we weten wat er in de stad speelt, in verbinding staan met onze inwoners en ondernemers. Dat betekent dat we goed in de gaten houden hoe het met onze inwoners, ondernemers én collega’s gaat. Het team ICT bestaat uit 50 medewerkers en zorgt ervoor dat systemen en applicaties op de juiste manier werken zodat onze collega’s zich optimaal kunnen inzetten.

Opdracht
We zijn op zoek naar een enthousiaste en ervaren programmamanager M365 die bijdraagt aan de ontwikkeling van onze moderne werkplekomgeving. Je bent verantwoordelijk voor de uitrol van onze M365 omgeving, inclusief de inrichting van beheer en ondersteuning van M365 en applicaties binnen het platform zoals Exchange Online, SharePoint Online, Teams, en andere applicaties binnen het platform. Je werkt nauw samen met collega's binnen ICT, Informatievoorzieningen andere afdelingen om ervoor te zorgen dat Office365 volledig wordt benut en aansluit op de behoeften van de organisatie. Je zorgt er voor dat we als organisatie de juiste keuzes kunnen maken, signaleert kansen, knelpunten en risico’s en komt met voorstellen die afgestemd zijn met de juiste stakeholders. 

De ideale kandidaat heeft een bewezen track record in programmamanagement en beschikt over de technische kennis en leiderschapsvaardigheden om complexe projecten succesvol te realiseren.

Jij

  • Hebt regie over de implementatie van een moderne werkplekomgeving, inclusief de ontwikkeling van een Proof of Concept (POC) en een pilot in een optimale M365 omgeving;

  • Analyseert de gebruikersbehoeften en vertaalt dit naar (adviezen over de) mogelijkheden en optimalisatie van M365;

  • Zorgt voor de ontwikkeling van nieuwe procedures en richtlijnen voor het gebruik van Office365;

  • Werkt samen met diverse stakeholders om de behoeften en doelen van de organisatie te begrijpen en een duidelijke richting te bepalen.

  • Begeleidt het ICT-team bij de adoptie en inzet van nieuwe technologieën en methoden door middel van een effectieve communicatie- en implementatiestrategie;

  • Werkt samen met leveranciers en externe partners voor ondersteuning en escalaties;

  • Zorgt voor effectieve adoptie en communicatie van het nieuwe beleid op basis van de moderne werkplekomgeving.

  • Controleert en optimaliseert huidige processen en beheer van systemen op basis van de moderne werkplekomgeving.

  • Stemt af met collega’s van applicatie- en systeembeheer voor wat betreft het beheer en de configuratie van de Office365-omgeving;

  • Ziet toe op de juiste toepassing van o.a. de archiefwet in ons zaaksysteem en past eventueel het beleid aan op basis van de nieuwste technologische ontwikkelingen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als project- of programmamanager;
3. Een IPMA-C certificering (benoem dit duidelijk in het cv);
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de implementatie van Microsoft365 binnen een overheidsinstelling (benoem dit duidelijk in het cv).

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)            
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen een gemeente (40 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken( benoem dit duidelijk in het cv met 2 duidelijke voorbeelden hiervan) (30 punten);
7. Aantoonbare afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau in de richting van bedrijfskunde, ICT of informatica (30 punten).

Competenties

  • Je bent gedreven, resultaatgericht en denkt in kansen en oplossingen.

  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en het vermogen om te schakelen tussen verschillende niveaus binnen de organisatie.

  • Je bent in staat om collega’s positief te coachen, te ondersteunen en te overtuigen bij veranderingen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
Een externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.

Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 24 september 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 20 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van de opdrachtgever wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Opdracht Adviseur

Ben jij de Programmamanager M365 die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.