DOS-2025-0003685 - Senior projectleider Businessinventarisatie & -implementatie Datagedreven Werken

Zuid Hollandplein 1, 2596 AW Den Haag, Nederland

Sluit over 8 dagen
125 Zuid-Holland

Begindatum:

15 sept 2025

Einddatum:

15 sept 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

7 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De provincie Zuid-Holland (PZH) is een moderne overheidsorganisatie die een cruciale rol vervult in het midden-bestuur in Zuid-Holland. PZH werkt aan omvangrijke maatschappelijke opgaven, die onder meer zijn verwoord in het coalitieakkoord ‘Krachtig Zuid-Holland, 2023 - 2027. Het coalitieakkoord bepaalt daarmee de politieke agenda voor een collegeperiode en geeft ook politieke kaders die relevant zijn voor de Bedrijfsvoering.

Daarnaast is PZH in haar eigen organisatie volop in beweging om haar maatschappelijke rol optimaal te kunnen blijven vervullen. Een belangrijke ontwikkeling is de overgang van een traditionele hiërarchische organisatie- en sturingsstructuur (met directies, afdelingen
en teams) naar een opgavengerichte organisatie. Bovendien investeert PZH ook in de Digitale Transformatie, in de provinciale opgaven én in digitale geletterdheid van mensen.

Eind 2021 heeft PZH aan Gartner Consulting gevraagd strategisch advies te geven over het
data- en informatiebeheer. Het advies van Gartner bevat drie conclusies en adviezen:

  1. Het data- en informatiebeheer van PZH vergt een omvangrijke en urgente investering. De afgelopen jaren is er te weinig geïnvesteerd in de informatiehuishouding waardoor in toenemende mate niet wordt voldaan aan wet- en regelgeving.

  2. Het data- en informatiedomein vraagt om een gesloten besturing (PDCA-cyclus). Er wordt op dit moment niet of nauwelijks op het domein gestuurd. Er zijn geen strategische kaders, belangrijke rollen zijn niet onderkend en niet ingevuld.

  3. Wanneer PZH haar data- en informatiebeheer op orde heeft gebracht én er op stuurt (zodat het op orde blijft) dan liggen er grote kansen op het met moderne analysemiddelen feitelijk ondersteunen van het besluitvormingsproces en de verantwoording daarover. Het is daarom belangrijk dat PZH zich ontwikkelt op het gebied van het data-gedreven werken

PZH omarmt de conclusies en adviezen van Gartner in het meerjarige programma Informatietransitie.

De drie hoofdconclusies van het Gartneronderzoek vormen de drie aandachtsgebieden waarbinnen het programma doelen zijn geformuleerd en resultaten worden geboekt. Voor alle drie de aandachtsgebieden zijn vijf aspecten van belang. De aspecten kennen een zekere mate van volgordelijkheid (alhoewel het geen ‘waterval’ proces betreft). Bovendien hebben alle aspecten invloed op elkaar.

Eisen

  • Eis 1 Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is gedurende de periode van 15 september 2025 tot 15 september 2026 beschikbaar voor 36 uren per week voor de voorbereiding uitvoering en realisatie van businessimplementatie projecten en is flexibel inzetbaar. De kandidaat start op 15 september 2025 of - in onderling overleg - op een andere nader te bepalen datum;

  • Eis 2 Vormvereiste CV: De inschrijver heeft het Curriculum Vitae van de kandidaat uit- sluitend beschreven in bijgevoegd ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025-0003685’ en toegevoegd intabblad ‘aanmelding’ op het aanbestedingsplatform. Alleen CV’s die in het aangeboden format worden ingevuld, worden beoordeeld.
    NOOT apart bijgevoegde CV’s (zoals in eigen format) worden niet meegenomen in de beoordeling.

  • Eis 3 Vormvereiste invulformulier Kwaliteit: Per subcriterium staat voorgeschreven hoeveel A u ervoor mag gebruiken in het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025-0003685’. Bevat uw uitwerking meer dan het gestelde maximum aantal pagina’s, dan
    worden de pagina’s die meer zijn dan het gestelde maximum niet beoordeeld;

  • Eis 4 Vormvereiste Uurtarief: Bijlage ‘Invu for u ier Uurtarief DOS-2025-0003685’ wordt ingevuld en apart bijgevoegd in tabblad “aanmelding” op het aanbestedingsplatform; BELANGRIJK: Uurtarief mag UITSLUITEND ingevuld worden in het voornoemde ‘Invul-
    formulier Uurtarief DOS-2025-0003685’ zodat de kwaliteit beoordeeld kan worden zonder kennis van het Uurtarief.

  • Eis 5 Bandbreedte Uurtarief: Het aangeboden uurtarief bedraagt in het ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0003685’ minimaal € 110,00 en maximaal € 125,00 exclusief BTW inclusief alle overige kosten, zoals reis- , verblijf-, telefoon- en parkeerkosten;

  • Eis 6 Kennis en expertise: Uit het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025-0003685’ blijkt minimaal dat de kennis en expertise van de aangeboden kandidaat aantoonbaar en verifieerbaar is (middels opleidingen, cursussen, werkervaring) beschikt over:

    • Eis 6.1 Minimaal een afgeronde HBO opleiding

    • Eis 6.2 Minimaal vier (4) jaar aantoonbare werkervaring in het opzetten en uitvoeren van projecten in een overheidsorganisatie (of daaraan gerelateerd)

    • Eis 6.3 Minimaal acht (8) jaar aantoonbare werkervaring als consultant of manager in een qua omvang en complexiteit met PZH vergelijkbare politiek gestuurde omgeving;

    • Eis 6.4 Minimaal acht (8) jaar aantoonbare werkervaring in het opzetten, organiseren en leiden van projecten met een sterke businessimplementatie of Business/IT-component en minimaal de helft van de tijd met elementen van informatiehuishouding en datagedreven werken een belangrijk aspect vormen;

    • Eis 6.5 Aantoonbare werkervaring met minimaal twee van de gebruikelijke projectmanagement-concepten en -methoden, zoals Prince2, agile/scrum, projectbeheersing (bijv. TOGIK), risico-beheersing, etc.)

    • Eis 6.6 Aantoonbare werkervaring met DAMA of vergelijkbaar framework

  • Eis 7 Verklaring omtrent gedrag (VOGnp): De inschrijver zal in het geval deze de opdracht gegund krijgt een VOGnp (algemeen risicoprofiel) van de kandidaat aanleveren via het aanbestedingsplatform binnen 4 weken na definitieve gunning. Het aanvragen van de VOGnp kan inschrijver zelf doen of hiervoor een dienstverlener inschakelen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal een aantoonbaar behaald HBO diploma in Organisatiekunde, Bedrijfskunde, dan wel Informatiekunde

  • Mate van aantoonbare ervaring in het opzetten en uitvoeren van projecten in een overheidsorganisatie (of daaraan gerelateerd)

  • Mate van aantoonbare werkervaring in een qua omvang en
    complexiteit met PZH vergelijkbare politiek gestuurde omgeving

  • Mate van aantoonbare ervaring in het opzetten,
    organiseren en leiden van projecten met een sterke businessimplementatie of Business/IT- component en waarbij en minimaal de helft van de tijd met elementen van informatiehuishouding en datagedreven werken een belangrijk aspect vormen.

  • Aantoonbare werkervaring met gebruikelijke projectmanagement-
    concepten en -methoden, zoals Prince2, agile/scrum, projectbeheersing (bijv. GOTIK), risicobeheersing, etc.)

  • Aanvullend op het CV van de kandidaat, verzoeken we u in
    maximaal 2 A4 uw Visie op de opdracht en de geschiktheid te
    schetsen m.b.t. de voorliggende opdracht:

    Geef in uw visie in ieder geval aan waarom de kandidaat geschikt is
    voor de functie aan de hand van de gestelde eisen, wensen en
    competenties

Organisatie en team

De Provincie Zuid-Holland (hierna PZH)

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

uren:,tarief:

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur