Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Provincie Zeeland
Logo van Provincie Zeeland

ICT-Servicedesk medewerker

Balans 25, 4331 BL Middelburg, Nederland

Sluit morgen
om 16:00

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

6 nov 2025
Opdracht tarief 80Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De provincie maakt in toenemende mate gebruik van ICT-voorzieningen. Voor de continuiteit, beschikbaarheid en betrouwbaarheid van deze voorzieningen (24/7) is deskundige ondersteuning noodzakelijk. De ICT-Servicedesk vormt het eerste aanspreekpunt voor alle gebruikers en is verantwoordelijk voor het gehele proces van vraag tot oplossing. De medewerker ICT-Servicedesk draagt zorg voor een snelle, klantvriendelijke en professionele afhandeling van incidenten en vragen, en levert een actieve bijdrage aan het verbeteren en moderniseren van de ICT-dienstverlening.

Werkzaamheden:

Als medewerker ICT-Servicedesk ben je verantwoordelijk voor de eerste lijns ondersteuning van de ambtelijke en bestuurlijke organisatie (PS, fractie-ondersteuners, burgercommissieleden, GS). Je draagt zorg en bent verantwoordelijk voor een snelle, goede en klantvriendelijke oplossing van optredende storingen in de ICT-hulpmiddelen. Je draagt bij aan het doorlopend verbeteren, optimaliseren en moderniseren van de ICT-voorzieningen die nodig zijn voor het uitvoeren van de werkzaamheden in de ambtelijke- en bestuurlijke organisatie. Naast de dagelijkse activiteiten vanuit de 1e lijns ondersteuning ben je verantwoordelijk voor:

  • Installeren, uitleveren en inname hardware (incl. gebruiksovereenkomsten)
  • Afvoeren van afgeschreven hardware (volgens interne richtlijnen/ procedures)
  • Beheer administratie ICT-hulpmiddelen (CMDB)
  • Registreren, analyseren, oplossen gebruikersvragen
  • Ondersteuning AV systemen
  • Beheer multifunctionals
  • Beheer losse scanapparatuur en bijzondere printers, zoals labelprinters

Je fungeert als vraagbaak voor gebruikers en geeft invulling aan de gebruikersondersteuning binnen de organisatie. Ondersteuning en advies worden bv. telefonisch of persoonlijk gegeven (en organisatie breed via Start). In voorkomende gevallen stel je gebruikershandleidingen op. Je bent betrokken bij het oplossen van eerstelijns vraagstukken en het verhelpen van storingen op het gebied van apparatuur en programmatuur. Middels een registratiesysteem registreer en bewaak je de voortgang en status van de werkzaamheden. Je werkt samen met de inhoudelijke specialisten van de tweede lijn aan het oplossen en voorkomen van problemen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  • Een afgeronde opleiding op minimaal MBO niveau 4 diploma in de richting van ICT
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met 1e lijns ICT-servicedesk werkzaamheden (registratie, analyse, oplossen gebruikersvragen, hardwarebeheer)
  • Aantoonbare werkervaring met software- en hardwareproducten door werkervaring in een netwerkomgeving (aantoonbaar in cv via functieomschrijving of projecten)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met ITIL-processen

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als ICT medewerker
  • Aantoonbare werkervaring als ICT medewerker binnen een overheidsinstelling
  • Aantoonbare werkervaring met optimalisatie van ICT processen
  • Aantoonbare werkervaring met administratie van ICT-hulpmiddelen (Configuration Management Database (CMDB))

Competenties

  • Klantgerichtheid & communicatieve vaardigheden: professioneel, vriendelijk en duidelijk in mondelinge en schriftelijke communicatie
  • Analytisch vermogen: snel en accuraat storingen en vragen doorgronden en oplossen
  • Samenwerking: effectief schakelen met 2e lijns specialisten en externe partijen
  • Flexibiliteit & proactiviteit: bereid om een stap extra te zetten en mee te denken in verbeteringen
  • Organisatievermogen: gestructureerd werken, voortgang bewaken en documenteren

Organisatie en team

Wil jij werken op een plek waar je echt in je element bent? Bij Provincie Zeeland krijg je die kans! Al ruim vierhonderdvijftig jaar zet Provincie Zeeland zich in voor Zeeland. Samen met inwoners, andere overheden, bedrijven en maatschappelijke organisaties werken we elke dag weer aan de uitdagingen die op ons afkomen. Met ons ambtelijk vakmanschap, onze betrokkenheid en liefde voor de delta zorgen we ervoor dat Zeeland een plek is waar mensen graag willen leven. Verbindend, vindingrijk en uitvoeringsgericht werken we samen aan het Zeeland van 2050.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 12 november tussen 09.00 en 11.30 uur De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 11 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal:

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen:

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands
  • Minimaal 2 referenties

Werkdagen:

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.

Overige informatie:

Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie:

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 6 november 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 7 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 10 november 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr