Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Kadaster
Logo van Kadaster

Microsoft365 Architect

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

40

Publicatiedatum:

6 nov 2025
Opdracht tarief 125Opdracht uren 40
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Het team Microsoft 365 is op zoek naar een Microsoft365 architect. Je komt terecht op de afdeling IT4ALL wat bestaat uit meerdere teams. Samen met je collegas ben jij onderdeel van team Systeem Architectuur. Er wordt veel samengewerkt met andere teams, onze leverancier en je hebt veel contact hebben met vertegenwoordigers van andere directies.

Opdrachtomschrijving

Het Kadaster is sinds we in de Cloud werken klaar voor de digitale toekomst. We werken hard aan de invoering en acceptatie van de Microsoft 365 apps, zoals Teams, Teams rooms en SharePoint. Jij bent de onmisbare schakel tussen de technologie en de toepassing bij onze eindgebruikers. Het Microsoft 365 team bestaat uit totaal 6 medewerkers, waarvan jij je specialiseert in Future state, oplossingen en projecten. Je denkt en werkt mee aan de toepassing van onder andere Microsoft 365 (O365) en ondersteunt de Product Owner. Belangrijkste technieken, methoden en tools Microsoft 365 (voorheen Office); Microsoft Teams; Microsoft SharePoint; Power apps; Power automation; Azure Virtual Desktop; AAD; AD; ServicePortal; Agile werken (in Planner).

Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:De functie binnen dit team geeft invulling aan de adoptie en ontwikkeling van alle Microsoft ontwikkelingen. De medewerkers van het Kadaster krijgen te maken met veel wijzigingen op het gebied van Microsoft. Als M365 consultant adviseer jij over de adoptie van deze veranderingen en ontwikkelingen. Daarnaast werk je vernieuwingen uit, draag je bij aan projecten en weet jij inhoudelijk natuurlijk alles van de laatste Microsoft365 ontwikkelingen. Daarnaast ben jij het aanspreekpunt voor gebruikers van het Kadaster bij vragen, wensen en wijzigingen. Vanuit jouw functie neem je deel aan diverse overleggen, stem je acties en wijzigingen af en zorg je voor een goede terugkoppeling naar zowel de ketenpartner als de interne klant. Je bouwt een sterk netwerk en verbetert de onderlinge samenwerking. Jij bent specialist als het gaat om de applicaties Microsoft 365, Exchange Online, maar ook SharePoint, Teams en andere veel gebruikte (standaard) applicaties op de werkplek.

Taken

  • Het beschrijven, inrichten en implementeren van applicaties binnen de Microsoft 365 Suite;
  • Het beschrijven, inrichten en implementeren van Azure Virtual Desktop
  • Samen met leverancier ontwikkelen van Microsoft 365 en AVD omgeving;
  • Meewerken en adviseren in het kader van IAM en SSO met betrekking tot Microsoft Adoptie (meenemen van collega's in M365);
  • In kaart brengen van requirements en processen;
  • Meewerken in projecten;
  • Op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen binnen jouw vakgebied en de Microsoft (365) Suite.

Eisen

  • De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd;
  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 6 paginas A4 (de motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal paginas te worden beantwoord);
  • Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger;
  • Minimaal 3 jaar ervaring als Microsoft365 Architect in complexe omgevingen;
  • Aantoonbare ervaring met succesvol samenwerken in multidisciplinaire (agile) teams;
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een complexe overheidsorganisatie;
  • Vloeiende beheersing van de Nederlandse taal in woord en schrift;
  • Door de kandidaat zelf geschreven CV en motivatiebrief.

Wensen en competenties

Competenties

  • Resultaatgericht;
  • Helicopterview;
  • Adviesvaardigheid;
  • Overtuigingskracht;
  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
  • Kwaliteitsgericht;
  • Klantgericht;
  • Proactief en initiatiefrijk.

Organisatie en team

Kadaster

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Teaminformatie

Het team Microsoft 365 is op zoek naar een Microsoft365 architect. Je komt terecht op de afdeling IT4ALL wat bestaat uit meerdere teams. Samen met je collegas ben jij onderdeel van team Systeem Architectuur. Er wordt veel samengewerkt met andere teams, onze leverancier en je hebt veel contact hebben met vertegenwoordigers van andere directies. Het Microsoft 365 team bestaat uit totaal 6 medewerkers, waarvan jij je specialiseert in Future state, oplossingen en projecten.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 20 november 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 19 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 17 november 2025, 08:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst. De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten: 1d Detacheringsovereenkomst.

Voor deze opdracht gaat de externe administratieve broker een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden. Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan. Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen. Per leverancier mag een offerte worden ingediend op deze aanvraag.

Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.

De externe administratieve broker treedt voor deze opdracht op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van de externe administratieve broker voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met de externe administratieve broker aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van de externe administratieve broker worden vastgelegd.

Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- of driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer. De externe administratieve broker zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst externe administratieve broker.

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 10 november 2025, 08:00 uur de vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 11 november 2025 gepubliceerd op onze website.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr