(Deel)projectleider SMP

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 23 - 32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

23 - 32

Publicatiedatum:

21 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Omschrijving van de opdracht
Het resultaat van deze opdracht is dat alle Utrechtse gemeente een SMP heeft.

Je bent bij deze opdracht samen met de andere (deel-)projectleider het eerste aanspreekpunt voor gemeenten en de programmamanager BiSD over de voortgang van de uitrol van SMP’s in de Utrechtse gemeenten.

Begin 2025 hebben al onze gemeenten een pre-SMP vergunning, en daarmee gaat de SMP pijler binnen BiSD een nieuwe fase in. Binnen 2 jaar zal al het stedelijk gebied gedekt zijn door middel van een gebiedsgerichte SMP vergunning. Dat vraagt om extra inzet op de doorontwikkeling van het instrument SMP. Denk bijvoorbeeld aan de manier van werken binnen gemeenten en provincie, monitoring, compensatie, maar ook de doorontwikkeling van SMP’s naar een breed biodiversiteitsplan en de planning van de verlenging van de eerste SMP ontheffingen. Voor de uitvoering en monitoring van SMP wordt in 2025 een subsidieregeling opengesteld, bij de uitvoering daarvan heb je ook een rol.

Omdat we als provincie ontwikkelaar en eigenaar zijn van de pre-SMP methodiek en voorop lopen met de uitrol van gemeentelijke SMP’s, vervullen we ook interprovinciaal en landelijk een belangrijke rol. We zijn actief binnen de IPO Taakgroep SMP, helpen andere provincies met het opzetten van hun beleid op basis van onze ervaringen en trekken we een aantal onderzoeken en innovaties namens alle provincies.

Toevoeging
Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag; 

  2. Aantoonbare afgeronde wo bachelor;

  3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als ecologisch adviseur;

  4. Aantoonbare werkervaring met stedelijke ecologie, biodiversiteit en de ecologische impact van ruimtelijke ingrepen. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare afgeronde wo master opleiding in de richting van bos- en natuurbeheer (30 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring met beleidsprocessen (het vertalen van bestaand beleid naar uitvoeringsprojecten). Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV (20 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met het werken in een project- of programma omgeving (20 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met de systematiek en achterliggende doelen. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV (30 punten).

Competenties

  • Je bent in staat standpunten mondeling en schriftelijk overtuigend te verwoorden, en je kunt provinciale standpunten duidelijk uitleggen;

  • Je hebt oog voor pragmatische oplossingen en je weet van aanpakken en doorpakken;

  • Je werkt nauwkeurig, hebt oog voor detail en kunt sturen op tijd en middelen en hier tijdig over rapporteren;

  • Besluit- en onderhandelingsvaardig, kan zelfstandig beslissingen nemen maar weet wanneer afstemming nodig is;

  • Gericht op samenwerken met verschillende partijen en je beschikt over uitstekende netwerkvaardigheden;

  • Je bent omgevingsbewust, proactief, flexibel en enthousiasmerend;

  • Je bent een doorzetter en volhardend en kunt met tegenovergestelde belangen omgaan.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee

De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 4 juni 2025, van 09:00 uur tot 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 3 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de provincie Utrecht mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de provincie Utrecht. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur