Stadsplein 1, 3431 LZ Nieuwegein, Nederland
Begindatum:
15 jun 2025Einddatum:
15 jun 2026Uren per week:
32Publicatiedatum:
21 mei 2025Organisatie
Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Een complete stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en moderne woningen. Nieuwegein ligt centraal gelegen en heeft eigen aansluitingen op de doorgaande autowegen A27, A2 en A12 en beschikt over efficiënt openbaar vervoer, waaronder een sneltramverbinding met de buurgemeenten IJsselstein en Utrecht. In deze complete stad ligt voor de Gemeente Nieuwegein ook een taak in het verduurzamen van de stad.
Omschrijving van de opdracht
Bij de gemeente Nieuwegein zijn we op zoek naar een ervaren projectmanager verduurzaming die zich wil inzetten voor een groenere toekomst. Jij speelt een sleutelrol in het verduurzamen van ons maatschappelijk vastgoed. Wil jij impact maken en samen met collega’s werken aan een duurzame stad? Lees dan snel verder!
Hoe verduurzamen we het vastgoed van de gemeente Nieuwegein op een slimme en haalbare manier? Dat is de vraag waar jij mee aan de slag gaat. Op basis van bestaande informatie en beleidskaders werk je een helder en concreet verduurzamingsplan uit. Dit vertaal je in een voorstel voor het college en de gemeenteraad, zodat zij hierop besluiten kunnen nemen. Daarnaast ontwikkel je een concept-uitvoeringsprogramma richting 2040, waarin de stappen en planning voor de verduurzaming zijn opgenomen.
Samenwerking staat centraal: je maakt deel uit van het team Vastgoed, maar je werkt intensief samen met collega’s van team Duurzaamheid van het Ruimtelijk Domein en van team Sport, Cultuur & Gezondheid van Maatschappelijke Ontwikkeling. Samen vormen jullie een projectteam dat de verduurzaming van ons vastgoed in goede banen leidt. Ook onderhoud je contact met huurders en gebruikers van de gebouwen om samen tot de beste oplossingen te komen.
Taken en verantwoordelijkheden:
Je brengt op basis van de reeds uitgevoerde onderzoeken in kaart welke verduurzamingsmaatregelen per gebouw nodig zijn
Je actualiseert en structureert bestaande informatie én de reeds opgedane ervaringen en vertaalt dit naar een concreet besluitvormingsdocument.
Je stelt een uitvoeringsplan op, inclusief planning en financiële onderbouwing voor de lange termijn.
Je overlegt met collega’s, bestuurders, huurders en gebruikers over duurzame oplossingen.
Je zorgt ervoor dat plannen niet in een la verdwijnen, maar écht worden uitgevoerd.
Vereisten / knock-outcriteria
Een maximum uurtarief van €115 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en Fee;
Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als project/proces manager binnen de vastgoed of verduurzaming binnen een gemeente;
Ervaring met planvorming op het gebied van de verduurzaming van vastgoed die reeds is vastgesteld en in uitvoering is.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als project/proces manager binnen de vastgoed of verduurzaming (30 punten);
Een aantoonbare bouwkundige of W-installaties afgeronde hbo bachelor opleiding (20 punten);
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (25 punten);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen én succesvol realiseren van een compleet uitvoeringsplan op het gebied van verduurzaming (benoem in het cv minimaal 1 voorbeeld) (25 punten).
Competenties
Bij voorkeur ruime ervaring met het schrijven van college- en raadsvoorstellen;
Kennis van MJOP’s en MIP’s;
Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk
Proactief, innovatief, analytisch en resultaatgericht
Kennis en ervaring met specifieke kennis van de verduurzamingsopgaven vereisen.
Kennis van wet- en regelgeving en lokaal beleid, en kan dit toepassen in het eigen werkterrein;
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10/11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.
Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente worden gepland in overleg met de best passende kandidaten. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 4 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de ZZP'er
De aanbestedende dienst vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Akkoord met een SROI regeling in de overeenkomst m.b.t. Social Return.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
Indien u beschikt over een G-rekening, zal 25% op deze rekening worden gestort. Indien u geen SNA certificaat kunt overleggen zal er 55% op de G-rekening worden gestort.
Indien u niet beschikt over een G-rekening, moet er per kwartaal een verklaring van betalingsgedrag van de Belastingdienst worden overlegt.