Projectleider

Lange Brinkweg 81, 3764 AB Soest, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 20 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

21 mei 2025

Organisatie
RMN is in 2000 van start gegaan als inzamelings- en reinigingsbedrijf van de gemeente Soest en Zeist. Momenteel zijn er 6 gemeenten (Baarn, Bunnik, IJsselstein, Nieuwegein, Soest en Zeist) aangesloten bij de gemeenschappelijke regeling RMN. De zes gemeenten zijn eigenaar en vertegenwoordigd in het algemeen en dagelijks bestuur. Met ruim 180 collega’s in de binnen- en buitendienst bedienen wij zo’n 111.000 huishoudens.

RMN levert producten en (advies)diensten die direct gerelateerd zijn aan:

  • het inzamelen van grondstoffen en restafval huis aan huis;

  • het inzamelen van grondstoffen en restafval via recyclestations;

  • het beheren van een schone, hele en veilige buitenruimte.

Missie
RMN is voor de deelnemende gemeenten de vanzelfsprekende samenwerkingspartij als het gaat over inzameling van grondstoffen en restafval en een schone, hele en veilige buitenruimte. Wij zijn de afval- en grondstoffenexpert, opereren zelfbewust en dragen actief bij aan circulaire doelen en duurzaamheidsdoelen.

Visie
Een duurzame en mooie leefwereld. Dat willen we allemaal. De rijksoverheid stuurt hier ook op met het doel dat Nederland in 2050 volledig circulair is. RMN vervult in de regio daarin een actieve rol. Wij zijn een maatschappelijke en innovatieve onderneming die op vooruitstrevende wijze afval en grondstoffen inzamelt. Daarnaast zetten wij ons continu in voor een schone, hele en veilige buitenruimte. Op deze wijze levert RMN een bijdrage aan een mooie en duurzame leefomgeving.

De bedrijfsvoering is efficiënt en transparant, de organisatie betrouwbaar en professioneel.

Medewerkers zijn deskundig en dienstbaar. De inwoners, deelnemers en medewerkers zijn trots op RMN; ook verder in de regio en in het land wordt RMN als deskundige partij gezien en gewaardeerd.

Kernwaarden
RMN onderscheidt vier kernwaarden:

  1. Wendbaar & innovatief: RMN is organisatorisch en financieel flexibel en opereert slim en duurzaam, met oog voor de toekomst;

  2. Efficiënt: RMN stuurt slim op kosten en zorgt dat ze met een verantwoorde hoeveelheid tijd en geld de kerntaken uitvoert;

  3. Professioneel & samenwerkingsgericht: RMN medewerkers zijn vakmensen en RMN werkt effectief samen met partners in de keten;

  4. Maatschappelijk betrokken en altijd in de buurt: RMN is politiek-bestuurlijk sensitief, zet zich in voor maatschappelijke en duurzame doelen en is regionaal geworteld. De inwoners waarderen de inzet met een hoge klanttevredenheid.

Omschrijving van de opdracht
Binnenkort zal er naar alle waarschijnlijkheid een verzoek tot toetreding in de gemeenschappelijke regeling RMN door een gemeente worden gedaan. Doel is om per 1-1-2027 de inzameling over te nemen van de huidige commerciële dienstverlener en bij voorkeur ook het Recyclingstation (eigen dienst gemeente). Pas na 1-1-2027 wordt de integratie van de reinigingstaken van beheer openbare ruimte opgepakt.

Aanloopfase
Opstellen projectplan met daarin in ieder geval aandacht voor:

  • Impact personeel buitendienst, impact materieel, impact staande organisatie (P&O, Financiën, ICT, beheer, communicatie, KCC)

  • Mogelijkheden voor optimalisatie van de dienstverlening (wijze van inzamelen, routes en overslag)

  • Overgang personeel vanuit de gemeentelijke dienst naar RMN

  • In kaart brengen van de risico’s

  • Bestuurlijk besluitvormingsproces

Uitwerkingsfase
In overleg met RMN en gemeente Houten invulling geven aan het projectplan. Eens per 2 weken zal er aan de hand van het projectplan een voorgangsoverleg plaatsvinden.

Realisatiefase
Per 1 januari 2027 actief betrokken bij het starten van de dienstverlening, knelpunten tijdens de opstartfase in samenspraak met de leidinggevenden van RMN en gemeente Houten oplossen.

Vereisten/ knock-outcriteria

  1. Aantoonbare werkervaring binnen de afvalinzameling;

  2. Aantoonbare werkervaring met integreren van nieuwe gemeentes;

  3. Aantoonbare werkervaring met het verbeteren van dienstverlening en procesmatig werken;

  4. Aantoonbare werkervaring met multidisciplinaire projectgroepen;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen de afvalinzameling branche (40 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring met implementatie en integratie binnen de afvalbranche (20 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met het aansturen en begeleiden van medewerkers uit een overname (30 punten);

  4. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor diploma (10 punten).

Competenties

  • Samenwerken

  • Helicopterview

  • Vermogen om vertrouwen te creëren

  • Communicatief vaardig

  • Probleemoplossend vermogen

  • Resultaatgericht

  • Flexibel

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12/13. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 17  juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 4 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de ZZP'er

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • RMN faciliteert geen ‘mobile devices’ zoals laptop en telefoon.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur