thumbnail
thumbnail

Coordinator Planning en Control Cyclus

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
32-40 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

32-40

Publicatiedatum:

23 sept 2024

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Opdracht:

Binnen het domein Bedrijfsvoering, Informatie en Organisatie; Team Financiën 1
Het domein Bedrijfsvoering Informatie en Organisatie waarin jij komt te werken bestaat uit : HR en Organisatie (HRO), Facilitair (FAC), Informatievoorziening- en Automatisering (IEA), Office Support (TOS), Inkoop, Juridisch en Subsidies (IJS) en Financiën (FIN). Het domein Bedrijfsvoering Informatie en Organisatie (BIO) verzorgt de bedrijfsvoeringstaken van de organisatie, daarbij zorgen we voor een robuuste interne organisatie zodat we met onze collega’s bijdragen aan maatschappelijk opgaven. Wij richten ons op een integrale bedrijfsvoering, die past in de huidige tijd. Wij blijven onze producten en diensten ontwikkelen en verbeteren. Zo leveren wij een optimale ondersteuning en een dienstverlening met toegevoegde waarde.

Financiën is opgedeeld in 2 teams, die op hoofdlijnen een vijftal resultaatgebieden kent: financial control, regie op de bestuurlijke planning- en control producten, financiële strategie en beleid, fiscaliteit en de financiële administratie.

Wat ga je doen?
Als coördinator planning en control (P&C) ben je verantwoordelijk voor het coördineren van het proces van een of meerdere P&C producten (kadernota, begroting, voorjaarsnota, zomernota, slotwijziging en jaarrekening) binnen de planning en control cyclus. Je zorgt dat de producten tijdig en met goede kwaliteit opgeleverd worden. Je maakt werkbare planningen, zorgt voor betrokkenheid van de juiste collega’s, bewaakt de voortgang, kwaliteit en begeleidt het bestuurlijk proces tot vaststelling in Provinciale Staten. Je zorgt ervoor dat collega’s op de hoogte zijn van hun verantwoordelijkheden en stuurt indien nodig bij. Je geeft inhoudelijke richting en sturing aan de financiële kaders richting de financials. Daarnaast signaleer je kansen voor de doorontwikkeling van P&C producten en benut je deze. Je speelt een rol bij het optimaliseren van de begrotingssoftware van Lias, de doorontwikkeling van de P&C producten in lijn met de wensen van Provinciale Staten en blijft op de hoogte van ontwikkelingen in jouw vakgebied. Als sparringpartner ondersteun je collega’s bij complexe vraagstukken.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde financiële opleiding op minimaal HBO niveau zoals bedrijfseconomie, finance & control of accountancy;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de regie op de P&C cyclus en het coördineren van P&C producten voor de gehele organisatie binnen een non-profit organisatie met meer dan 500 medewerkers die meerdere bestuurslagen kent in de afgelopen 5 jaar;
3. Aantoonbare werkervaring met de actuele wet- en regelgeving zoals de BBV of het Besluit accountantscontrole decentrale overheden;

 Gunningscriteria
4. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met de regie op de P&C cyclus en het coördineren van P&C producten voor de gehele organisatie binnen een non-profit organisatie met meer dan 500 medewerkers die meerdere bestuurslagen kent in de afgelopen 5 jaar; (55 punten)
5. Aantoonbare kennis van SAP 4 Hana, Lias en PowerBI; (45 punten)

Competenties

  1. Persoonlijke eigenschappen

  2. Je bent een verbinder die actief de samenwerking opzoekt en mensen weet te verbinden aan het behalen van de doelen in de P&C Cyclus.

  3. Je hebt een flexibele, positief kritische en dienstverlenende houding, met oog voor details en een grote resultaatgerichtheid

  4. Je kunt goed zelfstandig en binnen tijdsplanning werken en bent daarbij stressbestendig

  5. Je bent een duidelijke senior, die het vakgebied beheerst en zeer goed kan communiceren met de lijnorganisatie en functionele aanwijzingen kan geven.

  6. Je beschikt over politiek bestuurlijke sensitiviteit

  7. Vaardigheden

  8. Je hebt sterke analytische vaardigheden en kan hoofd en bijzaken goed onderscheiden.

  9. Je bent positief kritisch en besluitvaardig.

  10. Je werkt gestructureerd, gedisciplineerd en enthousiasmerend

  11. Je hebt een zelfstartend vermogen en je beschikt over de nodige geduld en veerkracht

  12. Je beschikt over overtuigingskracht en goede presentatievaardigheden

  13. Kennis

  14. Kennis van overheidsfinanciën (BBV, BADO etc) en van de verschillende bestuurlijke besluitvormingsprocessen

  15. Je hebt kennis van en analytisch inzicht in de administratie en de vertaling daarvan in de verschillende P&C producten.

  16. Je hebt kennis van en bent vaardig met de IT systemen: SAP 4Hana, LIAS en PowerBI.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden op een later moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Opdracht Adviseur

Ben jij de Coordinator Planning en Control Cyclus die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.