Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 mei 2025Uren per week:
32 tot 36Publicatiedatum:
6 jul 2024Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.
Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.
Opdracht
Als coördinator van de jaarrekening speel je een essentiële rol bij het begeleiden, het coördineren van het proces van de jaarrekening en de controle door onze externe accountant. Daarnaast vervul je een belangrijke rol in het verbeteren van de financiële processen om de doorlooptijd te verbeteren en kwaliteit te verhogen.
Je bent een resultaatgerichte professional met uitstekende coördinatie- en communicatievaardigheden. Je hebt ervaring met het begeleiden van het proces van de jaarrekening en beschikt over de nodige financiële en bestuurlijke kennis. Je bent in staat om effectief te werken met externe accountants en diverse belanghebbenden binnen de provinciale organisatie.
Taken en verantwoordelijkheden:
Coördineren en faciliteren van het proces van de jaarrekening en controle door de externe accountant.
Zorgen dat de benodigde informatie voor de jaarrekening tijdig en volledig beschikbaar is.
Uitvoeren van een kwaliteitstoets op de aangeleverde informatie en gegevens om de betrouwbaarheid en volledigheid ervan te waarborgen.
Samenwerken met verantwoordelijken in de domeinen om de benodigde informatie te verzamelen.
Begeleiden van het bestuurlijke traject, inclusief het organiseren van hoor- en wederhoor met betrekking tot de bevindingen van de accountant.
Voorbereiden en voeren van bestuurlijke besprekingen over de jaarrekening en de bevindingen van de accountant.
Doorleiden van het accountantsverslag naar het College van Gedeputeerde Staten en Provinciale Staten.
Het formuleren van verbetervoorstellen om doorlooptijd en kwaliteit te verbeteren, waarbij je een actieve rol vervult samen met de financials om deze voorstellen ook daadwerkelijk te realiseren.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als eindverantwoordelijke in een Financiële functie;
3. Aantoonbare werkervaring als Coördinator jaarrekening binnen een Provinciale overheid in de afgelopen 5 jaar;
4. Uurtarief maximaal € 130,- excl. BTW, incl. reiskosten en fee Flextender
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als eindverantwoordelijke in een financiële functie (50 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de coördinatie van het jaarrekening proces binnen een Provincie of gemeente ( 50 punten).
Competenties
Persoonlijke eigenschappen;
Je hebt een flexibele, positief kritische en dienstverlenende houding, met oog voor details en een grote resultaatgerichtheid;
Je kunt goed zelfstandig en binnen tijdsplanning werken en bent daarbij stressbestendig;
Je bent een duidelijke senior, die het vakgebied beheerst en zeer goed kan communiceren met de lijnorganisatie en functionele aanwijzingen kan geven;
Je beschikt over politiek bestuurlijke sensitiviteit.
Vaardigheden
Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
Je werkt gestructureerd, gedisciplineerd en enthousiasmerend
Je hebt een zelfstartend vermogen en je beschikt over de nodige geduld en veerkracht
Je beschikt over overtuigingskracht en goede presentatievaardigheden
Kennis
Kennis van en ervaring met het begeleiden van het proces jaarrekening en het werken met externe accountants.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Publicatie:
Betreffende termijnbepaling uitzetten opdracht/Doorlooptijd opdracht
Uitvragen worden in principe met een reactietermijn van 10 kalenderdagen uitgezet. Bij specialistische functies, oftewel non-generieke functies, die onder normale marktomstandigheden worden uitgezet, zal er dientengevolge gekozen worden voor een reactietermijn van 10 kalenderdagen. Bij generieke functies of een non-generieke functies die onder afwijkende marktomstandigheden worden uitgezet of waarvan de opdrachtwaarde onder de Europese aanbestedingsdrempel blijft, kan er gekozen worden voor een kortere reactietermijn.