Projectleider geluidproductieplafonds (GPP)

Luttenbergstraat 2, 8012 EE Zwolle, Nederland

Sluit over 10 dagen
125 12 - 20 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

12 - 20

Publicatiedatum:

31 mei 2025

Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Wegen en Kanalen
Je gaat aan de slag bij de afdeling Wegen en Kanalen (WK), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. De afdeling Wegen en Kanalen heeft binnen de provincie Overijssel de zorg voor de provinciale infrastructuur. De afdeling is verantwoordelijk voor het bouwen en beheren van de provinciale wegen, waterwegen, bruggen en sluizen. De afdeling zorgt ervoor dat de benodigde infrastructurele voorzieningen worden gerealiseerd en dat het benodigde onderhoud wordt uitgevoerd. 
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding , Bedrijfsvoering Project Advies, Asset en Beleid, Wegen en Groen, Vaarwegen, Installaties en Kunstwerken.

Omschrijving van de opdracht
De provincie Overijssel wil uiterlijk 31 december 2026 de geluidproductieplafonds (GPP’s) vaststellen voor alle provinciale wegen, zoals voorgeschreven door de Omgevingswet.  

Voor deze opdracht zoeken wij een enthousiaste en ervaren geluidsspecialist die als projectleider functioneert voor de provincie Overijssel. We zoeken een projectleider die niet alleen technisch het model opstelt, maar zich ook verantwoordelijk voelt voor het succesvol doorlopen van het hele traject – van afstemming en borging binnen de organisatie tot ondersteuning bij de politieke besluitvorming. Het eindproduct moet niet alleen juridisch en technisch kloppen, maar ook praktisch bruikbaar zijn voor de provincie in de verdere monitoring en uitvoering. 

Looptijd van de opdracht: 

  • Start: medio 2025.

  • Bestuurlijke besluitvormingsprocedure Q2-3 2026.

  • Eindproduct gereed: uiterlijk 31 december 2026 (upload in CVGG).

  • Afronding, overdracht tot 31 maart 2027.

  • Einde overeenkomst: uiterlijk Q1 2027 (31-03-2027).

De werkzaamheden zijn: 

  • Coördineren en aansturen van het gehele proces richting vaststelling van de geluidproductieplafonds; 

  • Modelleren en berekenen van juridisch en technisch kloppende GPP’s in GeoMilieu; 

  • Adviseren richting bestuur en ambtelijke organisatie middels scenario’s en impactanalyses; 

De werkzaamheden in samenwerking met provinciale collega’s zijn: 

  • Afstemmen met interne en externe stakeholders (zoals gemeenten, Rijk, andere provincies en adviseurs); 

  • Borgen van de uitvoerbaarheid en overdraagbaarheid van het eindproduct binnen de organisatie; 

  • Voorbereiden en begeleiden van de registratie in DSO en CVGG; 

  • Opleveren van procesbeschrijvingen voor monitoring en bijstelling. 

Je werkt gemiddeld 16 uur per week aan deze opdracht. In overleg wordt je aanwezigheid op locatie in Zwolle afgestemd, waarbij regelmatige aanwezigheid gewenst is. De opdracht loopt tot uiterlijk 31 maart 2027. 

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Een maximum uurtarief van €125,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer;

  2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting techniek, milieukunde of verkeerskunde;

  3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met projectmatig werken;

  4. Uiterlijk beschikbaar per 1 juli 2025 (met urenopbouw);

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare werkervaring met vergelijkbare GPP trajecten (benoem separaat en beknopt een voorbeeld in het cv) (25 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring met het modelleren van geluidproductieplafonds met gebruik van GeoMilieu (benoem separaat en beknopt een voorbeeld in het cv) (25 punten);

  3. Aantoonbaar in het bezit van een eigen Geomilieu licentie (benoem dit expliciet in het cv) (10 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met complexe overheidsprojecten waarbij bestuurlijke communicatie een belangrijk onderdeel is (benoem separaat en beknopt 1 voorbeeld in het cv) (20 punten);

  5. De projectleider is in dienst bij een (akoestisch) adviesbureau om continuïteit te waarborgen (20 punten). 

Competenties
1. Projectmanagement en leidinggeven: Je bent vaardig in het bewaren van het overzicht en het coördineren en aansturen van complexe projecten, inclusief het bewaken van de planning en het uitvoeren van risicoanalyses. Je bent in staat richting te geven aan medewerkers van een multidisciplinaire projectgroep. 

2. Resultaat- en oplossingsgericht: Je formuleert doelstellingen helder, concreet en meetbaar en maakt duidelijke afspraken. Je houdt zicht op de voortgang, rapporteert en informeert daarover. Je denkt vooruit. Je spant je actief in om concrete resultaten en/of doelstellingen te halen.  

3. Communicatievaardig: Je beschikt over sterke communicatieve vaardigheden voor zowel interne afstemming met beleidsmedewerkers, juristen, data- en systeembeheerders als externe communicatie met gemeenten, andere provincies en het Rijk. 

4. Politiek-bestuurlijke sensitiviteit: Je bent je bewust van de behoeftes en belangen in het bestuurlijke krachtenveld én je eigen invloed hierop. Je weet wat er speelt, wat bestuurders drijft en je weet je effectief te manifesteren in complexe krachtenvelden. Je begrijpt de politiek-bestuurlijke belangen en maatschappelijke verhoudingen.  

5. Proactieve houding: Je neemt initiatief om problemen vroegtijdig te signaleren en op te lossen, en een actieve bijdrage leveren aan de borging en implementatie binnen de organisatie. Bij tegenslagen geef je niet op en hou je de uitgezette lijn voor ogen. 

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1-2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Standplaats: Zwolle

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 19 juni 2025 vanaf 09.15 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 18 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de ZZP'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

  • Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).\

  • Werk-werk reiskosten mogen gedeclareerd worden (€0,37 per kilometer).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur