Ganzenmarkt 1, 7571 CD Oldenzaal, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 okt 2025Uren per week:
28-32Publicatiedatum:
29 mei 2025Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Oldenzaal mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Oldenzaal. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). gemeente Oldenzaal merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Gemeente Oldenzaal
Oldenzaal is de Glimlach van Twente. Onze bruisende en Bourgondische stad met circa 32.000 inwoners is een prachtige plek in het Twentse landschap waar je naar hartenlust kunt werken, wonen en leven. Een inspirerende stad met een rijke historie.
De gemeente Oldenzaal is een actieve, betrokken werkgever met de focus op samenwerken. Onze organisatie is met recht een platte te noemen die op veel verschillende vlakken betrokken is bij de Oldenzaalse samenleving. Met ruim driehonderd collega’s staan we dagelijks voor onze inwoners klaar op het gebied van publieke ruimte, sociale zaken en dienstverlening.
Opdracht
Ben jij een ervaren teamleider met een passie voor het Sociaal Domein en heb jij het vermogen om mensen in beweging te krijgen? Gemeente Oldenzaal zoekt een interim teamleider die het team Ont-wikkeling Maatschappij kan komen versterken. In deze rol geef je niet alleen richting aan een multidis-ciplinair team, maar lever je ook een waardevolle bijdrage aan organisatieontwikkeling en de optimali-satie van processen. Een mooie kans voor een resultaatgerichte verbinder die houdt van afwisseling, impact maken en het bouwen aan een toekomstbestendig team.Tekst die in de uitvraag bovenaan moet worden opgenomen, wanneer de opdracht niet geschikt is voor een zzp’er:
Wat ga je doen?
Als interim teamleider geef je leiding aan het team Ontwikkeling binnen het domein Maat-schappij. Dit team bestaat uit beleidsmedewerkers, accountmanagers, data mensen, een bu-siness analist en een projectleider. Jouw team vormt de inhoudelijke motor achter beleid en strategie op het gebied van onder andere Wmo, jeugd, werk en inkomen en maatschappelijke ondersteuning. Ook ben je een onderdeel van het Domein Management Team, waarin integraal werken centraal staat.
Jij vertaalt de plannen uit de organisatie ontwikkel agenda naar concrete verbeteringen binnen jouw team en stimuleert een cultuur van continue leren en vernieuwen. Je zorgt ervoor dat de dagelijkse werkzaamheden soepel verlopen en resultaten worden behaald. Naast de reguliere taken krijg je een duidelijke opdracht mee:
- Ontwikkel een voorstel voor de optimalisatie van het team. Hierbij gaat het om het verstevigen van samenwerking (zowel binnen als buiten het team)
- Het verhelderen van rollen en verantwoordelijkheden
- Het verbeteren van werkprocessen, zodat het team toekomstgericht en wendbaar kan functioneren.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als leidinggevende bij een gemeentelijke organisatie;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als manager binnen het Sociaal en Fysiek Domein van een gemeentelijke instelling;
5. Uiterlijk beschikbaar per 23 juni 2025;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als teamleider van een beleidsteam binnen het Sociaal Domein bij een gemeentelijke organisatie (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van organisatie- of teamontwikkeling (30 punten).
8. Aantoonbare werkervaring op het gebied van procesverbeteringen (15 punten);
9. Aantoonbare kennis van de WMO en Jeugd wet (15 punten).
Competentie
In staat om snel overzicht te krijgen, structuur aan te brengen en mensen mee te nemen in ontwikkelingen
Sterke communicatieve vaardigheden, politiek-bestuurlijke sensitiviteit en een coachende lei-derschapsstijl.
Je bent analytisch, mensgericht én resultaatgericht.
Je hebt een flexibele werkhouding en bent creatief in het zoeken naar oplossingen vanuit de basishouding “Ja, het kan wél”.
Voor de zzp'er
Gemeente Oldenzaal heeft er voor gekozen om de externe partij als broker in te zetten. Na gunning verzorgt de externe partij derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de externe partij. U zal in casu factureren aan de externe partij middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Is hybride werken mogelijk: Nee
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 16 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.