Projectleider MIRT-verkenning

Zuid Hollandplein 1, 2596 AW Den Haag, Nederland

Sluit over 12 dagen
190 24 Zuid-Holland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 sept 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

30 mei 2025

Specificatie
De uitvraag betreft hier een huidige functie die momenteel door een externe medewerker wordt vervuld. Het kan zijn dat deze medewerker ook als kandidaat via onderhavige procedure wordt aangeboden. Deze kandidaat wordt als gelijke beoordeeld. Binnen de provincie val je onder de beleidsafdeling Mobiliteit en Wonen. Binnen de afdeling kan je schakelen met collega’s die expertise hebben op het gebied van verstedelijking en mobiliteit. Ook buiten de afdeling kun je gebruik maken van collega’s ten aanzien van ruimtelijke vraagstukken.

Omschrijving van de opdracht
Voor deze opdracht word je geplaatst in de Centrale Projectleiding van de Oude Lijn. Je zal samen met een collega van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu fungeren als programmamanager van de MIRT-Verkenning Oude Lijn. Je bent verantwoordelijk voor de inhoudelijke opgave van deze MIRT-Verkenning. Naar verwachting wordt deze MIRTVerkenning afgerond medio 2026. Je vertegenwoordigd de regio, bestaande uit de provincie Zuid-Holland, Metropoolregio Rotterdam Den Haag en vijf gemeenten.

De centrale projectleiding is verantwoordelijk voor de integrale dagelijkse aansturing van de MIRT-verkenning en het toewerken naar gedragen besluitvorming over een voorkeursalternatief binnen de organisatorische, financiële en inhoudelijke kaders die bij de start van de verkenning(https://open.overheid.nl/repository/ronl8c620b7990c038dc18e2c13d3eefca60d6acd332/1/pdf/startbeslissing-mirt-verkenningoude-lijn.pdf) bepaald zijn.

Werkzaamheden:

  • Verantwoordelijk voor de op te leveren producten van de beoordelings- en besluitvormingsfase binnen de afgesproken termijnen.

  • Voorbereiden van besluitvorming in het Directeuren Overleg (DO) en Bestuurlijk Overleg (BO) Oude Lijn.

  • Organiseren van het proces om samen met de opdrachtgevers tot een gedragen voorkeursbesluit te komen inclusief financiële afspraken en verdeling.

  • Bewaken van de voortgang van de deelprojecten en het tijdig signaleren en agenderen van knelpunten.

  • Organiseren van het omgevingsmanagement op het schaalniveau van de verkenning en ondersteuning bieden voor het omgevingsmanagement van het deeltraject Citysprinter en nieuw stations.

  • Opdrachtgever voor externe partijen en budgetbeheerder.

  • Voorzitter van Projectteam en Ambtelijk (voor)overleg.

Profiel

  • Ervaring in de aansturing van een complexe projectorganisatie;

  • Senioriteit in procesmanagement;

  • Sociale vaardigheden en kunnen onderhandelen;

  • Omgang met bestuurlijke processen en gevoeligheden;

  • Ervaring met het leidinggeven aan MIRT-Verkenning met verstedelijkingsopgave;

  • Ervaring met grote complexe projecten in de Zuidelijke Randstad.

Eisen

  • Eis 1 Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is gedurende de periode van 1 september 2025 tot 1 september 2026 beschikbaar voor 24 uren per week voor de voorbereiding uitvoering en realisatie van het project en is flexibel inzetbaar. De kandidaat moet op 1 september 2025 kunnen starten, of in onderling overleg op een ander te bepalen datum;

  • Eis 2 Vormvereiste CV: De inschrijver heeft de Curriculum Vitae van de kandidaat uitsluitend beschreven in bijgevoegd ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025-0002285’ en toegevoegd in tabblad ‘aanmelding’ op het aanbestedingsplatform. Alleen CV’s die in het aangeboden format worden ingevuld, worden beoordeeld. NOOT apart bijgevoegde CV’s (zoals in eigen format) worden niet meegenomen in de beoordeling.

  • Eis 3 Vormvereiste invulformulier Kwaliteit: Per subcriterium staat voorgeschreven hoeveel A4 u ervoor mag gebruiken in het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025- 0002285’. Bevat uw uitwerking meer dan het gestelde maximum aantal pagina’s, dan worden de pagina’s die meer zijn dan het gestelde maximum niet beoordeeld;

  • Eis 4 Vormvereiste Uurtarief: Bijlage ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0002285’ wordt ingevuld en apart bijgevoegd in tabblad “aanmelding” op het aanbestedingsplatform; BELANGRIJK: Uurtarief mag ENKEL ingevuld worden in het voornoemde ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0002285’ zodat de kwaliteit beoordeeld kan worden zonder kennis van het Uurtarief.

  • Eis 5 Bandbreedte Uurtarief: Het aangeboden uurtarief bedraagt in het ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0002285’ minimaal € 170,00 en maximaal € 190,00 exclusief BTW inclusief alle overige kosten, bijvoorbeeld reis- , verblijf-, telefoon- en parkeerkosten;

  • Eis 6 Kennis en expertise: Uit het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025-0002285’ blijkt minimaal dat de kennis en expertise van de aangeboden kandidaat aantoonbaar en verifieerbaar is (middels opleidingen, cursussen, werkervaring) beschikt over:

    • Eis 6.1 Minimaal een afgeronde HBO en/of WO opleiding

    • Eis 6.2 Minimaal 2 vergelijkbare projecten geïnitieerd en uitgevoerd met per project een budget van minimaal € 100 mln

    • Eis 6.3 10 jaar kennis van en ervaring met het functioneren van openbaar bestuur en de daarmee samenhangende besluitvormingsprocessen

    • Eis 6.4 Minimaal 10 jaar ervaring als projectleider

  • Eis 7 Verklaring omtrent gedrag (VOGnp): De inschrijver zal in het geval deze de opdracht gegund krijgt een VOGnp (algemeen risicoprofiel) van de kandidaat aanleveren via het aanbestedingsplatform binnen 4 weken na definitieve gunning. Het aanvragen van de VOGnp

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur