Brabantlaan 1, 5216 TV 's-Hertogenbosch, Nederland
Begindatum:
1 jul 2025Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
24Publicatiedatum:
6 jun 2025Omschrijving
Wil jij een sleutelrol spelen in de professionalisering van ons programmabeheer? Als projectleider programmabeheer, verbeter je de samenwerking binnen de vakgroep, zorg je voor uniformiteit en kwaliteit van het geleverde werk door de programmabeheersers en zit je de bijeenkomsten van de vakgroep voor. Maak impact in een dynamische omgeving!
Dit ga je doen
Als projectleider programmabeheer ben jij de drijvende kracht achter de doorontwikkeling van het programmabeheer. Je werkt aan een sterke en uniforme samenwerking tussen programmabeheersers, met als doel een hogere mate van professionalisering. Programmabeheersers geven invulling aan de eerstelijnscontrolfunctie binnen en een programma. En zijn daarmee de rechterhand van een programmamanager en uit die hoofde verantwoordelijk voor het leveren van input voor concernbrede processen en producten. Je houdt je bezig met strategische en operationele vraagstukken en zorgt ervoor dat de werkwijze optimaal aansluit bij de behoeften van de organisatie.
Waardevol werk voor een mooier Brabant
We zien er ontzettend naar uit om je op het provinciehuis in Den Bosch te verwelkomen. In de meest gastvrije provincie van Nederland wonen ruim 2,5 miljoen inwoners; de ‘Brabanders’. Iedere dag draag je, samen met alle andere collega’s, bij aan een mooier Brabant voor iedereen. We beloven je dat je waardevol werk kan leveren en jouw bijdrage aan de maatschappelijke opgaven kunt doen.
Naast het creëren van een mooi perspectief voor Brabant, staat jouw toekomst ook centraal. Wij bieden een breed scala aan ontwikkelmogelijkheden, zodat jij je eigen pad kunt kiezen en je ambities kunt waarmaken. Wij stimuleren jou daarbij!
Wil jij het verschil maken bij Provincie Noord-Brabant? Ga het maar doen!
Dit wordt jouw team
Je komt terecht in het programma Ondersteuning Bestuur en Management en maakt daarbinnen onderdeel uit van het concernteam. Het concernteam bestaat uit 12 collega’s die breed inzetbaar zijn binnen onze organisatie. Vanuit het concernteam ben jij specifiek belast met de doorontwikkeling van een team van gedreven programmabeheersers die zich inzetten voor een effectieve en professionele uitvoering van programma’s binnen de provincie. Binnen de vakgroep programmabeheer wordt onderling kennis en informatie gedeeld en waar de samenwerking wordt versterkt.
Samen streven jullie naar een hogere mate van professionalisering en een gestroomlijnde werkwijze.
Dit neem je mee
Jij bent een strategische denker en sterke verbinder die mensen weet mee te nemen in veranderingen. Je hebt een ondernemende en proactieve houding en weet hoe je programma-overstijgend en integraal werkt. Je kunt goed projectmatig werken en hebt oog voor zowel de grote lijnen als de praktische uitvoering.
Op woensdag 25 juni a.s. worden de gesprekken gevoerd voor deze inhuuropdracht. Graag vragen wij deze dag bij interesse beschikbaar toe houden.
Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld:
1) De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10 punten.
2) Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 5 punten.
3) Competenties zoals verbindend, doortastend, vernieuwend, betrouwbaar: maximaal 10 punten (denk hierbij ook aan goede voorbereiding, motivatie, pro-activiteit, kennis van de provinciale werkzaamheden en actualiteiten).
Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe.
We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen één maand nadien. Hiervoor stuurt de provincie u na de definitieve gunning een link op uw persoonlijk e-mailadres.