Projectleider Doorontwikkeling Programmabeheer

Brabantlaan 1, 5216 TV 's-Hertogenbosch, Nederland

Sluit over 7 dagen
97 24 Noord-Brabant

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

6 jun 2025

Opdrachtomschrijving

Omschrijving

Wil jij een sleutelrol spelen in de professionalisering van ons programmabeheer? Als projectleider programmabeheer, verbeter je de samenwerking binnen de vakgroep, zorg je voor uniformiteit en kwaliteit van het geleverde werk door de programmabeheersers en zit je de bijeenkomsten van de vakgroep voor. Maak impact in een dynamische omgeving!


Dit ga je doen

Als projectleider programmabeheer ben jij de drijvende kracht achter de doorontwikkeling van het programmabeheer. Je werkt aan een sterke en uniforme samenwerking tussen programmabeheersers, met als doel een hogere mate van professionalisering. Programmabeheersers geven invulling aan de eerstelijnscontrolfunctie binnen en een programma. En zijn daarmee de rechterhand van een programmamanager en uit die hoofde verantwoordelijk voor het leveren van input voor concernbrede processen en producten. Je houdt je bezig met strategische en operationele vraagstukken en zorgt ervoor dat de werkwijze optimaal aansluit bij de behoeften van de organisatie.

  • Leiden en organiseren van de vakgroepbijeenkomsten en richting geven aan verdere ontwikkeling van de vakgroep programmabeheer.
  • Beheren en actualiseren van het handboek programmabeheer.
  • Coördineren van het inwerken, de onderlinge vervanging en het begeleiden van (nieuwe) programmabeheersers.
  • Initiëren en ondersteunen van procesbeschrijvingen en concernbrede jaarkalender binnen de organisatie.
  • Opstellen van een beschrijving van de functie projectleider programmabeheer, een eindverslag over het verloop van het project en een uitwerking van hoe deze rol vanaf 2026 ingevuld kan worden.

Waardevol werk voor een mooier Brabant

We zien er ontzettend naar uit om je op het provinciehuis in Den Bosch te verwelkomen. In de meest gastvrije provincie van Nederland wonen ruim 2,5 miljoen inwoners; de ‘Brabanders’. Iedere dag draag je, samen met alle andere collega’s, bij aan een mooier Brabant voor iedereen. We beloven je dat je waardevol werk kan leveren en jouw bijdrage aan de maatschappelijke opgaven kunt doen.

Naast het creëren van een mooi perspectief voor Brabant, staat jouw toekomst ook centraal. Wij bieden een breed scala aan ontwikkelmogelijkheden, zodat jij je eigen pad kunt kiezen en je ambities kunt waarmaken. Wij stimuleren jou daarbij!

Wil jij het verschil maken bij Provincie Noord-Brabant? Ga het maar doen!


Dit wordt jouw team

Je komt terecht in het programma Ondersteuning Bestuur en Management en maakt daarbinnen onderdeel uit van het concernteam. Het concernteam bestaat uit 12 collega’s die breed inzetbaar zijn binnen onze organisatie. Vanuit het concernteam ben jij specifiek belast met de doorontwikkeling van een team van gedreven programmabeheersers die zich inzetten voor een effectieve en professionele uitvoering van programma’s binnen de provincie. Binnen de vakgroep programmabeheer wordt onderling kennis en informatie gedeeld en waar de samenwerking wordt versterkt.

Samen streven jullie naar een hogere mate van professionalisering en een gestroomlijnde werkwijze.

Kandidaatomschrijving

Dit neem je mee

Jij bent een strategische denker en sterke verbinder die mensen weet mee te nemen in veranderingen. Je hebt een ondernemende en proactieve houding en weet hoe je programma-overstijgend en integraal werkt. Je kunt goed projectmatig werken en hebt oog voor zowel de grote lijnen als de praktische uitvoering.

  • Ervaring met programmabeheer en/of projectmanagement.
  • Sterke communicatieve en verbindende vaardigheden.
  • Strategisch inzicht en het vermogen om integraal te werken.
  • Ervaring met het leiden van bijeenkomsten en teams.
  • Proactieve en gestructureerde werkhouding, gericht op samenwerking en resultaat.

Interviewplanning

Op woensdag 25 juni a.s. worden de gesprekken gevoerd voor deze inhuuropdracht. Graag vragen wij deze dag bij interesse beschikbaar toe houden.

Toelichting op rooster

Maandag aanwezig, overige dagen in overleg binnen de reguliere werktijd.

Dienstencategorie

Andere diensten

CPV code

79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Eisen

Ervaring met programmabeheer

Ervaring met programmabeheer en/of projectmanagement binnen een overheidsorganisatie van minimaal 1000 fte. Dit blijkt uit het CV.

Opleidingsachtergrond

Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO of WO opleiding. Dit blijkt uit het CV.

Werkervaring

Kandidaat beschikt over minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het begeleiden van teams in een (vakinhoudelijke) doorontwikkeling. Bij voorkeur bij een overheidsorganisatie. Dit blijkt uit het CV.

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 15 %

Ervaring met programmabeheer

Ervaring met programmabeheer en/of projectmanagement binnen een overheidsorganisatie van minimaal 500 fte. Dit blijkt uit het CV.
  • 0- 2 jaar (1 %)
  • 2-5 jaar bij een overheidsorganisatie van min. 500 fte (15 %)
  • > 5 jaar bij een overheidsorganisatie van min. 500 fte (20 %)
  • > 5 jaar bij een provincie van min. 500 fte (25 %)
Weging: 25 %

Opleidingsachtergrond

Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur op het gebied van financieel management. Dit blijkt uit het CV.
  • Nee, geen afgeronde HBO opleiding (1 %)
  • Ja, afgeronde HBO opleiding (5 %)
  • Ja, afgeronde HBO opleiding op het gebied van financieel management (10 %)
Weging: 10 %

Werkervaring

Kandidaat beschikt over minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het begeleiden van teams bij veranderingen (verandermanagement). Bij voorkeur bij een overheidsorganisatie. Dit blijkt uit het CV.
  • Minimaal 1 jaar ervaring met het begeleiden van teams in een (vakinhoudelijke) doorontwikkeling (5 %)
  • Minimaal 1 jaar ervaring met het begeleiden van teams in een (vakinhoudelijke) doorontwikkeling bij een overheidsorganisatie (10 %)
  • Meer dan 1 jaar ervaring met het begeleiden van teams in een (vakinhoudelijke) doorontwikkeling bij een overheidsorganisatie (25 %)
Weging: 25 %

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld: 

 
1) De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10 punten.  

2) Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 5 punten.  

3) Competenties zoals verbindend, doortastend, vernieuwend, betrouwbaar:  maximaal 10 punten (denk hierbij ook aan goede voorbereiding, motivatie, pro-activiteit, kennis van de provinciale werkzaamheden en actualiteiten). 

 

Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe. 

 

We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen één maand nadien.  Hiervoor stuurt de provincie u na de definitieve gunning een link op uw persoonlijk e-mailadres. 

Weging: 25 %
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur