Procesregisseur

Jacob Obrechtlaan 4, 4611 AR Bergen op Zoom, Nederland

Sluit over 7 dagen
125 24 - 28 Noord-Brabant

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24 - 28

Publicatiedatum:

6 jun 2025

Organisatie
Gemeente Bergen op Zoom
De stad Bergen op Zoom is een vestingstad, gelegen op de Brabantse Wal, op de overgang van land en zee, zand en klei, hoog en laag. Het is een compacte stad met een historische kern, omgeven door water, bos en heide. Het dorp Halsteren en de kernen Lepelstraat en Heimolen vormen samen de woonkernen in het landelijk gebied van de gemeente Bergen op Zoom. De unieke ligging tussen de mainports Rotterdam en Antwerpen en een rijke cultuurhistorie zijn de belangrijkste kenmerken van de gemeente. Bergen op Zoom kent een goede ontsluiting op de landelijke infrastructuur.

Hierom is het Zorg- en Veiligheidshuis DE plek voor jou:

  • De casuïstiek die we oppakken doet ertoe. Of het nu gaat om ernstige overlast, om iemand die een ernstig gevaar voor zichzelf is, of om iemand die een serieuze dreiging voor onze maatschappij vormt. We gaan ermee aan de slag;

  • We zijn een samenwerkingsverband. Dit betekent dat je op de werkvloer allerlei andere organisaties tegenkomt vanuit gemeenten, straf- en zorgketen. Dit draagt bij aan een prettige werksfeer en het onderhouden en/of verbreden van jouw blik;

  • Geen dag is hetzelfde. Dit komt door de verschillende werkzaamheden die bij het vak van procesregisseur horen, maar ook doordat elke casus weer anders is;
    Je werkt met andere organisaties samen om een casus tot een goed einde te brengen. Elke casus is weer anders en vraagt om een aanpak op maat;

  • We zijn onafhankelijk. Daardoor heb je goed zicht op obstakels in de samenwerking. Een belangrijke taak van het Zorg- en Veiligheidshuis is om deze knelpunten te signaleren en aan te kaarten;

  • We werken flexibel. Je standplaats is het Zorg- en Veiligheidshuis, maar je gaat ook langs bij gemeenten waar een casus afspeelt.

Dit zijn wij en dit doen we
Het Zorg- en Veiligheidshuis is een netwerkorganisatie. Onze samenwerkingspartners schalen casuïstiek naar ons op als zij er zelf niet meer aan uitkomen en de Openbare Orde & Veiligheid in het geding komt. Vervolgens ben jij als ervaren HBO+ opgeleide procesregisseur aan zet. Samen met alle benodigde partijen maak je een plan om ervoor te zorgen dat de situatie weer stabiliseert en zo escalatie voorkomen wordt. Als spin in het web, onderhoud jij nauwe contacten met deze partijen en bewaak je de voorgang. Ongetwijfeld kom je in aanraking met tegengestelde belangen, maar omdat jij ijzersterk bent in communicatie en veel ervaring hebt is dat geen enkel probleem.

Bij het voeren van procesregie:

  • Verzamel, koppel en analyseer je gegevens over de persoon of het gezin en het daarbij betrokken systeem volgens de Wet Gegevensdeling door Samenwerkingsverbanden.

  • Adviseer je gemeenten en andere partners over de keten-overstijgende aanpak van risicovolle, gewelddadige, criminele en overlast gevende personen.

  • Initieer je samenwerkingsafspraken en bewaak je de kwaliteit van de ketenafspraken en leg je deze vast, zowel op casuïstiek- als beleidsniveau;

  • Neem je op outreachende en volhardende wijze de verantwoordelijkheid voor het in beeld brengen en houden van de veiligheid op het gebied van Openbare Orde en casuïstiek;

  • Organiseer je multidisciplinair overleg met relevante partijen over casussen die onduidelijk zijn, complex zijn of vastlopen;

  • Zit je (casus)overleggen methodisch voor en draag je zorg voor een efficiënt en effectief overleg;

  • Bewaak je de afspraken die voortkomen uit dit overleg;

  • Bespreek je de casuïstiek waarbij de inbreng en expertise van alle ketenpartners in samenhang gebracht wordt en wordt benut ten behoeve van het gewenst resultaat;

  • Signaleer je in overleg met de ketenpartners stagnatie van de hulpverlening. Stuur je zodanig dat samenwerkingsafspraken alsnog gerealiseerd worden;

  • Signaleer je knelpunten c.q. verbeterpunten in de aanpak in algemene zin en schaal je indien nodig op.


Kandidaat omschrijving

  • Een toegankelijke verbinder;

  • Communicatief sterk en ‘inlevend’, je kunt goed omgaan met de verschillende culturen binnen zorg, justitie en overheid;

  • Resultaatgericht;

  • Een teamplayer: je maakt onderdeel uit van een klein team;

  • Proactief, doortastend en niet bang om partners/collega’s aan te spreken op overeengekomen afspraken;

  • Inventief en creatief en in staat om belemmeringen te doorbreken en (nieuwe) oplossingen aan te dragen.

Daarnaast heb je:

  • Minimaal drie jaar recente werkervaring als procesregisseur.

CV-eisen
Met een CV wordt bedoeld een overzicht van de werkervaring van de aangeboden kandidaat. De CV is in het Nederlands opgesteld en wordt verstrekt in PDF. De ingediende CV mag maximaal bestaan uit 4 pagina’s dubbelzijdig. In de CV dienen minimaal de onderstaande punten benoemd te worden:

  • Welke werkzaamheden / projecten uitgevoerd zijn, het werkbestand en uw rol hierin

  • Start- en einddatum van de werkzaamheden (aantal uur per week)

Indien de CV de bovengenoemde punten niet bevat, kan de aanbieding terzijde gelegd worden.

Eisen

  1. Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO of WO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.

  2. De aangeboden kandidaat kan uiterlijk 1-juli-2025 starten. Graag duidelijk aangeven in het CV.

  3. Het uurtarief is maximaal (bedrag) (eventueel +/- 10%).

  4. De aangeboden kandidaat is voor minimaal 24 uur per week beschikbaar. Graag duidelijk aangeven in het CV

Wensen

  1. De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare recente kennis en ervaring als procesregisseur in het sociale- en/of veiligheidsdomein.

    • De aangeboden kandidaat heeft meer dan 5 jaar aantoonbare ervaring als procesregisseur (15 Punten)

    • De aangeboden kandidaat heeft tussen de 3 en 5 jaar aantoonbare ervaring als procesregisseur. (10 Punten)

    • De aangeboden kandidaat heeft minder dan 3 jaar aantoonbare ervaring als procesregisseur (0 Punten)

  2. De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare recente kennis en ervaring met het functioneren in een complexe samenwerkingsomgeving.

    • De aangeboden kandidaat heeft meer dan 5 jaar aantoonbare kennis van en ervaring met het Functioneren in een complexe samenwerkingsomgeving (5 Punten)

    • De aangeboden kandidaat heeft tussen 3 en 5 jaar aantoonbare kennis van en ervaring met het functioneren in een complexe samenwerkingsomgeving. (3 Punten)

    • De aangeboden kandidaat heeft minder dan 3 jaar aantoonbare kennis van en ervaring met het functioneren ineen complexe samenwerkingsomgeving (0 Punten)

  3. De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare recente kennis en ervaring met de volgende werkvelden, inclusief relevante wetgeving.
    a). Gemeenten
    b). Justitie/Veiligheid
    c). Zorg
    d). AVG/ Wet gegevensdeling samenwerkingsverbanden

    Graag middels concrete voorbeelden duidelijk omschrijven in het CV.

    • De aangeboden kandidaat heeft kennis en ervaring met 4 van de 4 genoemde punten. (8 Punten)

    • De aangeboden kandidaat heeft kennis en ervaring met 3 van de 4 genoemde punten. (6 Punten)

    • De aangeboden kandidaat heeft kennis en ervaring met 2 van de 4 genoemde punten. (4 Punten)

    • De aangeboden kandidaat heeft kennis en ervaring met 1 van de 4 genoemde punten. (2 Punten)

    • De aangeboden kandidaat heeft geen kennis en ervaring met de genoemde punten. (0 Punten)

  4. De aangeboden kandidaat heeft affiniteit met de doelgroep van het Zorg- en Veiligheidshuis.
    5p

  5. Het uur tarief is niet hoger dan €125,00.
    5p

  6. De kandidaten met de hoogste score van de gunningscriteria kunnen worden uitgenodigd voor een gesprek. Tijdens dit gesprek wordt gekeken of het CV van de kandidaat aansluit op de door ons gestelde criteria voor deze vacature.

    • Het CV sluit goed aan op de door ons gestelde criteria. (10 Punten)

    • Het CV sluit enigszins aan op de door ons gestelde criteria. (5 Punten)

    • Het CV sluit niet aan op de door ons gestelde criteria. (0 Punten)

  7. Uit het gesprek blijkt (of wordt getoetst door bv casussen) of de in de vacature gevraagde competenties (eventueel benoemen) aantoonbaar zijn door het geven van voorbeelden.

    • De competenties zijn aantoonbaar. (10 Punten)

    • De competenties zijn enigszins aantoonbaar. (5 Punten)

    • De competenties zijn niet aantoonbaar. (0 Punten)

  8. Prijsscore: (laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    4p

Aanvullend informatie

  • Indien de opdracht aan een ZZP’er gegund wordt, wordt er gewerkt met een Modelovereenkomst VNG

  • Kandidaat kan een VOG verklaring overleggen

  • Het gaat om een tijdelijke opdracht in verband met ziektevervanging;

  • Een parkeervergunning wordt niet verstrekt door de gemeente Bergen op Zoom. Indien de werknemer een parkeervergunning aan wil vragen kan hiervoor contact opgenomen worden met Parkeerbeheer Bergen op Zoom

  • Woon – werk kilometers worden niet vergoed

  • Kilometers gemaakt op het werk met de auto kunnen gedeclareerd worden, de vergoeding hiervoor bedraagt € 0,19 per kilometer

  • De werknemer dient zelf zorg te dragen voor een mobiele telefoon

  • Door de gemeente Bergen op Zoom wordt een werkplek (bureau) ter beschikking gesteld waarvan de medewerker gebruik kan maken. De medewerker dient zelf een deugdelijke laptop mee te brengen en toebehoren om de werkzaamheden op uit te voeren. Met deze laptop kan de medewerker inloggen op het netwerk van de gemeente Bergen op Zoom

  • Op onze website ( https://www.zorgenveiligheidshuizen.nl/locaties/de-markiezaten/ ) vind je meer informatie over ons Zorg- en Veiligheidshuis;

  • Een geldige Verklaring Omtrent Gedrag is nodig om bij ons te kunnen werken;

  • Ben je ZZP-er? In dat geval moet je er voor zorgen dat je jezelf houdt aan de regels die de Rijksoverheid/ Belastingdienst stelt aan het voorkomen van schijnzelfstandigheid.

  •  De sollicitatiegesprekken vinden plaats op woensdag 18 juni 2025  in de middag.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur