Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 dec 2025Uren per week:
24 - 32Publicatiedatum:
14 mei 2025Organisatie
Wij zetten ons in voor een prettige werk- en leefomgeving voor alle Groningers! De provincie doet het werk waarvoor het Rijk te groot is en de gemeenten te klein. Maar dit doen wij niet alleen. We werken samen met inwoners, medeoverheden, bedrijven en maatschappelijke organisaties hard aan alle uitdagingen waar we in Groningen voor staan. Zo verzilveren we kansen op het gebied van leefbaarheid, economie, vergroening, digitalisering en ecologie.
Al ruim 400 jaar zetten we ons in voor Groningen. Door te zorgen voor onze natuur, landschap en woningbouw. Maar ook door wegen aan te leggen en te onderhouden. We ondersteunen culturele activiteiten en organisaties zodat het culturele aanbod in Groningen levendig blijft. Er zijn subsidies voor het bedrijfsleven en ondernemers, om ze te helpen innoveren en verduurzamen.
Werken bij ons
Met onze vakkennis, betrokkenheid en liefde voor het gebied zorgen we er voor dat Groningen een plek is waar inwoners en gasten graag zijn. Wij werken allemaal met passie voor de samenleving. Dat vind je ook terug in de werksfeer. We werken veel samen om doelen te bereiken. We bieden veel ruimte voor eigen initiatief en het nemen van eigen verantwoordelijkheid. Samen met collega's werk je aan uiteenlopende opdrachten, in een complexe maar vooral uitdagende omgeving. Geen dag bij de provincie is hetzelfde!
Omschrijving van de opdracht
De parlementaire enquêtecommissie gaswinning trok 24 februari 2023 harde conclusies. Groningers en Drenten verdienen een nij begun: een mooie, leefbare, veilige en betere toekomst. Dertig jaar lang wordt gewerkt aan herstel en perspectief. De gevolgen van de gaswinning laten diepe sporen na bij een groot deel van onze inwoners. Een noodzakelijke voorwaarde voor een betere toekomst is het herstel van woningen én mensen. Zo lang als nodig. Koste wat kost. Het aanpakken van schade, versterking en herstel is daarom de belangrijkste prioriteit. Daarnaast is 200 miljoen euro per jaar beschikbaar voor sociaal en economisch perspectief. Ook is er in totaal de komende tien jaar (tot 2035) 1,65 miljard euro voor de isolatie van woningen beschikbaar. In Groningen en Noord-Drenthe zetten we samen de schouders eronder.
Na de zomer van 2025 kunnen huiseigenaren in de provincie Groningen en de Noord-Drentse gemeenten Aa en Hunze, Noordenveld en Tynaarlo subsidie aanvragen voor het isoleren en ventileren van hun huis: de isolatieaanpak.
De ambitie van Groningen en Noord-Drenthe is om als eerste aardgasvrij te worden. Een eerste belangrijke stap op weg naar aardgasvrij is goede woningisolatie.
Alle huiseigenaren in de provincie Groningen en de gemeenten Tynaarlo, Noordenveld en Aa en Hunze in Noord-Drenthe kunnen hierdoor in de komende jaren profiteren van de voordelen van een energiezuinige woning én een lagere energierekening. Het doel is om zoveel mogelijk huur- en koopwoningen die nu nog niet goed genoeg geïsoleerd zijn voor 2035 te isoleren tot aan de standaard voor woningisolatie.
Om dit inkoop-technisch in goede banen te leiden zijn we op zoek naar 2 ervaren inkoopadviseurs die ons helpen met het opzetten en uitvoeren van diverse aanbestedingen, gerelateerd aan Nij Begun en de isolatieaanpak.
Achtergrond opdracht
Het zwaartepunt van de opdracht zal naar verwachting liggen op het opzetten, uitvoeren en beheren van 2 (grote) Open House procedures voor adviseurs en isolatie- en ventilatiebedrijven. Dit doe je in samenwerking met vertegenwoordigers van betrokken partijen, waarbij jij een sleutelrol vervuld als het gaat om de inkooptaken. Dit houdt ook in dat je gevraagd en ongevraagd inkoopadvies geeft op uiteenlopende vraagstukken binnen Nij Begun en de isolatieaanpak.
Je opdrachtgever is de projectleider van team Gaswinning, echter je zal werken vanuit team Inkoop & Contractmanagement.
Team Inkoop & Contractmanagement is verantwoordelijk voor de inkoop van leveringen, diensten en gebouw gebonden werken (renovaties, onderhoud, nieuwbouw). Per jaar kopen we voor circa € 100.000.000,- in (excl. Nij Begun).
We hebben veel verschillende klanten, dus onze inkoopopdrachten zijn heel divers. Van het aanbesteden van catering tot verkeersborden en van wagenpark tot de monitoring van akkervogels.
We hebben de afgelopen jaren een aantal stappen gezet op het gebied van professionalisering. De koers is gericht op doorontwikkeling, o.a. op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Inkopen en categoriemanagement.
Wij zijn dé dienstverlener op het gebied van inkoop, aanbesteding en contractmanagement binnen de provincie.
Wij werken vanuit de behoefte van onze interne klant en verbinden deze met de markt.
Wij ontzorgen onze collega's met advies en ondersteuning bij het inkoop- en aanbestedingsproces.
Onze processen zijn goed ingericht en worden optimaal ondersteund met ICT-middelen.
In ons werk leveren we een belangrijke bijdrage aan het realiseren van de bestuurlijke doelen van de provincie Groningen.
Je gaat deel uitmaken van het team Inkoop & Contractmanagement binnen het domein Uitvoering. Dit team bestaat momenteel uit 1 senior inkoopadviseur, 1 medior inkoopadviseur, 1 junior inkoopadviseur, 1 inkoopondersteuner, 1 strategisch contractmanager en 1 tactisch contractmanager. Daarnaast worden er tijdelijk 2 inkoopadviseurs ingehuurd. Het is een klein en gezellig team, waarbij er genoeg ruimte is voor het inbrengen van nieuwe initiatieven, zelfontplooiing en eigen verantwoordelijkheid.
Vereisten / knock-outcriteria
Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
Een aantoonbare opleiding op het gebied van inkoop (NEVI 1 / Conducto);
Aantoonbare werkervaring met het aanbestedingsrecht (Aanbestedingswet 2012, de Gids Proportionaliteit en het ARW 2016);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur binnen een overheidsinstelling.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
Een afgeronde opleiding NEVI 2 (20 punten);
Aantoonbare werkervaring met Open House aanbestedingen binnen een overheidsorganisatie (30 punten);
Aantoonbare werkervaring met Europese aanbestedingen (30 punten);
Aantoonbare werkervaring met het aanbestedingsplatform Mercell (20 punten).
Competenties
Samenwerkingsgericht;
Analystisch denkvermogen;
Communicatie;
Actie- en resultaatgericht;
Creativiteit en oplossingsgerichtheid;
Politiek bestuurlijk sensitief.
Functieschaal
Deze opdracht is ingedeeld in functieschaal 10.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: n.t.b.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 28 mei 2025 tussen 12:00 en 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De opdrachtgever heeft er voor gekozen om de externe partij als broker in te zetten. Na gunning verzorgt de externe partij derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de externe partij. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent de Tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan de externe partij middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Provincie Groningen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Provincie Groningen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.