Begindatum:
1 jul 2025Einddatum:
-Uren per week:
minimaal 32 uur en maximaal 40 uurPublicatiedatum:
29 mei 2025Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de provincie Gelderland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Provincie Gelderland merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Omschrijving Opdrachtgever provincie Gelderland
Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1.500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en veilig te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals bijvoorbeeld energietransitie, woningbouw, mobiliteit, natuur of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.
Opdracht
Vlot, veilig, betaalbaar en klimaatneutraal reizen, van deur tot deur. Dat is de ambitie waar we aan werken. Onderdeel daarvan is het in stand houden en zonodig aanpassen van het provinciale wegennet. De afdeling Uitvoering Werken van de provincie Gelderland is een no-nonsense organisatie en de sfeer is collegiaal en informeel. Er wordt hard gewerkt, iedereen gaat voor resultaat en kwaliteit.
De afdeling Gebiedsontwikkeling en Uitvoering is onder meer verantwoordelijk voor de realisatie van de nieuwbouw en reconstructie van projecten op het gebied van wegeninfrastructuur en openbaar vervoer. Dit varieert van reconstructies van kruisingen tot het ontwikkelen van nieuwe wegen.
De provincie heeft circa 1200 kilometer weg in beheer en onderhoud. Daarnaast draagt de afdeling in toenemende mate bij aan de realisatie van gebiedsontwikkelingsprojecten
De afdeling bestaat uit 8 teams: Projectmanagement, Ontwerp, Realisatie, Aanbesteding en Concessiemanagement, Omgeving, Project- en Procesbeheersing (PPB), Aanpak piekbelasting en Grond. In totaal telt de afdeling momenteel ca. 200 medewerkers. Een deel van de werkzaamheden wordt door uitbesteding gerealiseerd.
Vanuit jouw rol kom je te werken in het team Realisatie. Binnen dit team verzorgen we samen met het team Ontwerp de uitwerking en de uitvoering van de projecten en kunnen de teams eigenlijk gezien worden als het ingenieursbureau van de Provincie. Binnen deze teams maken we (verkeerskundige en landschappelijk ingepaste) ontwerpen, contracten (bestekken) en begeleiden we de uitvoering van de wegenbouwprojecten.
Specifiek binnen het team Realisatie zijn we met circa. 40 medewerkers en bestaat uit werkvoorbereiders, projectleiders, toezichthouders en verhardings- en materiaal specialisten.
De senior werkvoorbereider Infrastructuur werkt voor en vanuit de afdeling Gebiedsontwikkeling en Uitvoering team Realisatie, meestal vanuit het Provinciehuis in Arnhem. Daarnaast zal een deel van de werkzaamheden op projectlocaties binnen de provincie Gelderland worden verricht.
Overwerk
Het is mogelijk dat werkzaamheden moeten worden verricht buiten de reguliere werktijden. Deze zullen worden verrekend
op basis van het geoffreerde uurtarief, verhoogd met de volgende percentages:
- Werkzaamheden op werkdagen tussen 07:00 uur – 20.00 uur: basisloon = 100%
- Werkzaamheden op werkdagen tussen 05:30 uur – 07.00 uur: basisloon + 25% = 125%
- Werkzaamheden op werkdagen tussen 20:00 uur en 05:30 uur en dienstvrije dagen (zaterdag/zondag en feestdagen):
basisloon + 50% = 150%
Van overwerk is sprake als er werkzaamheden moeten worden verricht buiten de reguliere werktijd van 07:00 uur – 20.00
uur waarbij de overeengekomen uren in reguliere werktijd ook gewerkt zijn.
Extra's
De werkvoorbereider moet beschikken over / door het detacheringsbureau worden voorzien van :
- veiligheidsschoenen (klasse S3)
- mobiele telefoon met camera
- rijbewijs
Provincie Gelderland zal voorzien in een veiligheidsjas/-vest, voorzien van provinciaal logo. Overige persoonlijke
beschermingsmiddelen worden in overleg geleverd. De kosten van deze voorzieningen (inclusief de kosten van mobiel internet) worden geacht te zijn opgenomen in het uurtarief. Kosten voor zakelijke kilometers worden verrekend tegen een tarief van € 0,29 per km.
In het geval van verlenging wordt het aantal uren opnieuw bepaald in relatie tot het te verwachten werkaanbod.
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de provincie Gelderland. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling met een ZZP-er. Eventueel geïnteresseerde ZZP-ers kunnen zich op detacheringsbasis (= met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan
De senior werkvoorbereider Infrastructuur is verantwoordelijk voor de werkvoorbereiding van (complexe) civiel-technische
projecten. Het betreft hier o.a bestek/contract, tekeningen en het (technisch) overleg met betrokken partijen.
Verder is de senior werkvoorbereider verantwoordelijk voor:
- kennisontwikkeling en -deling;
- opname buiten;
- signaleren van problemen/ knelpunten in het ontwerp en die bespreken met de projectleider;
- product/ materialen kennis;
- communicatie met projectleden en specialisten;
- evt. kennis delen met werkgroepen;
- bewaken eigen projectplanning.
De werkzaamheden zijn onderdeel van het proces “voorbereiden van wegenbouw projecten vanaf definitief ontwerp tot aan de aanbesteding”. In de meeste gevallen gaat het hierbij om RAW-bestekken. De daarbij te leveren producten zijn:
- Onderzoekstekeningen
- Bestektekeningen
- Werktekeningen
- definitief ontwerp
- RAW- bestek
- Besteksraming
De tekeningen dienen te voldoen aan de provinciale teken richtlijnen en NLCS voor autocad-tekeningen en het bestek dient te voldoen aan de provinciale leidraad voor besteksoplossingen. Bestekken moeten worden opgesteld overeenkomstig de RAW-systematiek. Werkzaamheden worden zelfstandig uitgevoerd waarbij een projectleider Realisatie aanwijzingen en instructies geeft over het doel van de opdracht. De senior werkvoorbereider is veelal voor goedkeuring van het Definitief Ontwerp (DO) al in projectteamverband betrokken bij de ontwerpfase.
Indien een bestek door een extern ingenieursbureau wordt opgesteld zorgt de senior werkvoorbereider voor de juist input
voor het bureau en controleert het concept bestek op inhoud, op toepassing van de leidraad besteksoplossingen en op de RAW systematiek.
In voorkomende gevallen levert de senior werkvoorbereider een bijdrage aan de contractvorming en realisatie van UAV-gc
projecten. De daarbij te leveren producten zijn:
- Basisovereenkomst
- Vraagspecificatie
- Annexen
De producten dienen te voldoen aan het basiscontract op grond van het provinciaal contracten buffet.
Van de senior werkvoorbereider wordt tevens verwacht dat hij/zij een bijdrage levert aan de kennisontwikkeling
en -overdracht binnen de afdeling.
Vereisten / knock-outcriteria
Beschikbaarheidseis
Je voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Indien het CV (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het CV is in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria kwaliteit gegeven toelichting. Je dient in het CV of in een bijlage op alle eisen en gunningscriteria kwaliteit een toelichting (antwoord/beschrijving) te geven waarmee je aantoont dat je, of de aangeboden kandidaat, aan de eis of het gunningscriterium kwaliteit voldoet.
Eis 1
Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal een HBO werk- en denkniveau, verkregen door:
- een afgeronde opleiding HTS Civiele Techniek of vergelijkbaar (afgerond met diploma) en minimaal 5 jaar relevante werkervaring, of
- een afgeronde opleiding MTS Civiele Techniek of vergelijkbaar (afgerond met diploma) en minimaal 10 jaar relevante werkervaring.
Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats en het jaar waarin het diploma is behaald. Benoem ook in welke rol en in een concrete beschrijving hoe de gevraagde werkervaring is opgedaan.
Eis 2
Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 5 jaar werkervaring (opgedaan in de periode 2015 - heden) met het zelfstandig schrijven van RAW bestekken, inclusief het maken van bestekstekeningen in Autocad conform NLCS en besteksramingen voor kleine en middel grote reguliere projecten.
Dit zijn projecten met een aanneemsom van € 500.000 tot maximaal € 5.000.000, grotendeels bestaand uit grootonderhoud aan verschillende assets (verhardingen, elektrotechnische installaties, kunstwerken, groenvoorzieningen, bebording en bebakening, etc.) en (kleine) reconstructies.
Geef een toelichting (beschrijving) hoe je denkt aan de gevraagde minimaal 5 jaar ervaring in deze eis te voldoen. Graag ook de aanneemsom vermelden.
Eis 3
Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 2 jaar relevante ervaring (opgedaan in de periode 2020 - heden) met het substantieel bijdragen aan de totstandkoming van UAV-GC contracten. Bij de beoordeling van de relevantie spelen de geleverde bijdrage, de mate van zelfstandigheid bij die bijdrage en het type projecten een belangrijke rol.
Geef een toelichting (beschrijving) hoe u denkt aan de gevraagde minimaal 2 jaar relevante ervaring in deze eis te voldoen.
Gunningscriteria kwaliteit (wensen) totaal 100 punten
Wens 1 (30 punten)
Kandidaat beschikt aantoonbaar over werkervaring (opgedaan in de periode 2015 - heden) als (senior) werkvoorbereider met het zelfstandig schrijven van RAW bestekken, inclusief het maken van bestekstekeningen in Autocad conform NLCS en besteksramingen voor grote en complexe projecten, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Graag ook de aanneemsom
vermelden.
Dit is minimaal één project met een aanneemsom van > € 5.000.000, grotendeels bestaand uit nieuwbouw of grootschalige reconstructies met verschillende assets (verhardingen, elektrotechnische installaties, kunstwerken, groenvoorzieningen, bebording en bebakening, etc.).
Wens 2 (30 punten)
Kandidaat beschikt aantoonbaar over werkervaring (opgedaan in de periode 2020 - heden) met BIM (LEAN, efficiënt) in RAW bestekken, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
Wens 3 (20 punten)
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met 3D tekensystemen en het maken van 3D besteksontwerpen, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
Wens 4 (20 punten)
Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring in de functie van senior werkvoorbereider met het opstellen van een inschrijvingsleidraad en inschrijfstaat middels de Milieu Kosten Indicator (MKI), aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
Beoordeling
Provincie Gelderland beoordeelt de cv’s van de kandidaten. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden beoordeeld op de gunningscriteria kwaliteit (wensen). De 6 kandidaten die het beste scoren op de gunningscriteria kwaliteit komen in aanmerking voor een interview. Bij gelijke score op de gunningscriteria kwaliteit is het uurtarief doorslaggevend voor de ranking.
Competenties te toetsen in interview
Tijdens het interview worden de volgende persoonlijke competenties getoetst:
Kandidaat wordt per competentie beoordeeld. Indien kandidaat aan de competentie voldoet, krijgt kandidaat de daarvoor genoemde punten. Bij elke competentie worden de volgende beoordelingsopties aangehouden:
In totaal zijn er vijf (5) competenties. Kandidaat kan op deze vraag daardoor maximaal 50 punten scoren.
Kandidaat dient minimaal een score van 25 punten te behalen op alle competenties. Indien kandidaat minder dan 25 punten behaalt, zal provincie Gelderland kandidaat uitsluiten van gunning van de opdracht.
Indexering
Het door leverancier aangeboden uurtarief is vast tot en met 30 juni 2026. Dit uurtarief kan eenmaal per jaar opnieuw worden vastgesteld op basis van de CBS-index: "Cao-lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020=100)" voor de bedrijfstak/branche "O-Q Overheid en zorg".
De eerste indexering is gebaseerd op het indexcijfer van april 2025 en april 2026. Daarna wordt iedere volgende indexering vastgesteld over de periode april tot april. Indexeringsverzoeken over voorgaande jaren kunnen niet met terugwerkende kracht worden ingediend en ingevoerd. De betreffende indexcijfers staan op internet:
StatLine - Cao-lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020=100) (cbs.nl)
Druk op de hierboven genoemde link en pas de gegevens aan van Bedrijfstakken/branches (SBI 2008) middels “Bedrijfstakken 1e digit (SBI 2008)” >> “Samenstelling bedrijfstakken 1e digit”. Vink daarna de categorie O-Q Overheid en zorg aan. Leverancier dient voor de indexering uit te gaan van de kolom "Cao-lonen per uur incl. bijz. beloningen" en "Cao-sector overheid" (ook aanpassen in tabel).
Leverancier dient hiertoe uiterlijk op 31 mei (voor het eerst uiterlijk op 31 mei 2026) schriftelijk een gespecificeerd en rekenkundig onderbouwd voorstel te hebben gedaan dat door provincie Gelderland schriftelijk moet worden bekrachtigd. Na goedkeuring door provincie Gelderland wordt het geïndexeerde uurtarief per juli daaropvolgend (voor het eerst per 1 juli 2026) toegepast.
Alle indexeringsvoorstellen dienen te worden gezonden naar het e-mailadres inhuur@gelderland.nl..
AANVULLENDE VOORWAARDEN / OVERIGE INFORMATIE PROVINCIE GELDERLAND
Meerdere aanbiedingen
Provincie Gelderland behoudt zich het recht voor om in geval van meerdere aanbiedingen van één en dezelfde kandidaat, ongeacht of deze van één of meerdere leverancier(s) afkomstig zijn, één of meer offerte(s) betreffende kandidaat terzijde te leggen. Alleen de offerte die als eerste is ontvangen zal dan in behandeling worden genomen.
Door provincie Gelderland worden uitsluitend offertes in behandeling genomen waarbij alle voor de beoordeling daarvan benodigde gegevens door leverancier zijn aangeleverd.
In geval van een administratief gebrek of een kennelijke vergissing met betrekking tot een eis of gunningcriterium in de offerte, behoudt Flextender zich het recht voor om de leverancier het administratieve gebrek dan wel de kennelijke vergissing te laten herstellen binnen een termijn van 1 werkdag, te rekenen vanaf de dag van verzending van een verzoek daartoe. Indien Flextender het gevraagde niet binnen de daartoe gestelde termijn heeft ontvangen of indien het administratieve gebrek dan wel de kennelijke vergissing naar de mening van provincie Gelderland niet door het antwoord is hersteld, wordt de offerte van de leverancier terzijde gelegd.
Gestanddoeningstermijn
Een door leverancier uitgebrachte offerte blijft tenminste 90 kalenderdagen vanaf de datum waarop deze is ontvangen, ongewijzigd en onverminderd van kracht.
Procedure
De procedure wordt uitgevoerd in twee fasen. In fase 1 worden de offertes beoordeeld op de eisen en de gunningcriteria kwaliteit. Fase 2 is de interviewfase.
Planning
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 4 juni 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 5 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 11 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Interviewfase
De interviews vinden plaats op maandag 16 juni 2025. Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 13 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Als kandidaat niet beschikbaar is op de aangegeven datum/data, dient kandidaat dat in het kader van de Nota van Inlichtingen of bij het indienen van zijn offerte expliciet aan te geven. Indien kandidaat conform het hiervoor gestelde heeft aangegeven niet aanwezig te kunnen zijn op de datum/data waarop het interview zal plaatsvinden, zal in onderling overleg bepaald worden, wanneer het interview met deze kandidaat wel zal kunnen plaatsvinden. In ieder geval dient het interview op een zodanige datum plaats te vinden, dat de datum waarop de werkzaamheden moeten starten niet moet worden uitgesteld.
De interviews worden uitgevoerd door minimaal 2 medewerkers van provincie Gelderland. Deze personen beoordelen elke kandidaat op gelijke wijze op basis van de genoemde competenties. De beoordeling van het interview leidt tot de ranking die bepaalt welke leverancier in aanmerking komt voor voorlopige gunning van de opdracht.
Wijze van beoordeling interview en gunningsbeslissing
De score uit de schriftelijke beoordeling maakt geen onderdeel uit van de score die leidt tot het voornemen tot gunning. Iedere bij de interviewfase betrokken leverancier begint weer bij nul en heeft in de interviewfase gelijke kansen. Uitzondering hierop is in het geval meerdere kandidaten in de interviewfase gelijk scoren, dan zal de score op de gunningscriteria kwaliteit doorslaggevend zijn voor de gunningsbeslissing. Indien ook deze score gelijk is, zal de prijs doorslaggevend zijn voor de gunningsbeslissing.
Provincie Gelderland behoudt zich het recht voor om een kandidaat tijdens het interview vragen te stellen over het voldoen aan de eisen en over de antwoorden die leverancier/kandidaat heeft gegeven op de verschillende gunningscriteria kwaliteit. Indien provincie Gelderland van mening is dat kandidaat op basis van de antwoorden op voorgenoemde vragen een vertekend beeld heeft gegeven van zijn/haar ervaring/kwaliteiten en aldus feitelijk niet aan de eisen voldoet, dan wel een zodanige lagere score op de gunningcriteria kwaliteit had moeten krijgen, dat hij/zij niet had mogen worden uitgenodigd voor de interviewfase, zal provincie Gelderland kandidaat uitsluiten van gunning van de opdracht.
Indien provincie Gelderland geen geschikte kandidaat overhoudt na afronding van de interviewfase, behoudt provincie Gelderland zich het recht voor om terug te vallen op de ranking zoals die voortkwam uit de schriftelijke beoordeling om zodoende andere kandidaten uit te nodigen voor de interviewfase. In dat geval heeft provincie Gelderland het recht maar niet de verplichting om een of meerdere andere kandidaten uit te nodigen voor een interview, die na wijziging van de ranking daarvoor in aanmerking zouden komen.
Indien in de opdracht een inhuurbehoefte van meer dan één persoon wordt gevraagd worden de best scorende kandidaten uit de interviewfase geselecteerd.
Tarieven
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10, minimaal uurtarief € 80 per uur inclusief alle kosten, exclusief BTW en maximaal uurtarief € inclusief alle kosten, exclusief BTW. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van provincie Gelderland inzake de inlenersbeloning.
Het overeengekomen uurtarief is in euro’s, omvat alle bela stingen (maar exclusief BTW) en betreft de overeengekomen prestatie, alsmede alle overige kosten, zoals die van training of inwerking van personeel, reis- en verblijf- en voorrijkosten, administratiekosten. Eventuele verblijfskosten en de reisduur voor woon-werkverkeer komen niet voor vergoeding in aanmerking.
Flextender brengt voor deze opdracht een fee van €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Overige Informatie
Facturatie
Er wordt geen gebruik gemaakt van de facturatiemodule van Flextender. De factuur dient direct te worden verstuurd aan provincie Gelderland met daarop het zaaknummer en het, door provincie Gelderland op een later moment aan u toegestuurd, inkoopordernummer. De digitale factuur kan verzonden worden naar facturen@gelderland.nl.
Het factuuradres is: Provincie Gelderland, Markt 11, 6811 CG ARNHEM.
Rechtsbescherming/bezwaar tegen gunningsbeslissing
In afwijking van artikel 1.6 en artikel 11.2 van de inschrijfvoorwaarden van Flextender geldt de volgende bepaling. Indien een leverancier zich niet kan vinden in de gunningbeslissing is hij gedurende zeven (7) kalenderdagen na dagtekening van de bekendmaking van de gunningsbeslissing in de gelegenheid deze aan te vechten door een kort geding aanhangig te maken bij de Rechtbank Gelderland. In het belang van een snelle en goede voortgang wordt u verzocht om per e-mail via inhuur@gelderland.nl provincie Gelderland tijdig op te hoogte te stellen van het aanwenden van een rechtsmiddel.
Door het uitbrengen van een offerte gaat elke Leverancier ermee akkoord dat bovengenoemde termijn van zeven (7) kalenderdagen een vervaltermijn is, en dat het niet uitbrengen van een dagvaarding binnen deze termijn in kort geding zal leiden tot niet-ontvankelijk verklaring van de Leverancier, en verval van iedere aanspraak.
Klachtenprocedure
In afwijking van artikel 9 van de inschrijfvoorwaarden van Flextender geldt de volgende bepaling. Het is mogelijk om een klacht in te dienen per e-mail via klachtenmeldpunt@gelderland.nl. Voordat u een klacht indient moet u, indien mogelijk, eerst een vraag stellen voor de Nota van Inlichtingen. U moet duidelijk aangeven dat het een klacht betreft. De voorwaarden voor het indienen van een klacht staan aangegeven in de Klachtenregeling aanbestedingen Gelderland 2013.
Social Return
De provincie Gelderland kent een aantal organisatiedoelstellingen, één daarvan is het bijdragen aan Social Return. Social Return is een aanpak om meer werkgelegenheid te creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt door middel van het opnemen van sociale voorwaarden, eisen en/of wensen in inkoop- en aanbestedingstrajecten. Op deze manier leveren opdrachtnemers een bijdrage op het gebied van werkgelegenheid en/of ontwikkeling van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
Er zijn verschillende manieren om invulling te geven aan Social Return. Denk aan het bieden van werkplekken, leerbanen, werkervaringsplekken en stages. Maar ook andere vormen van Social Return zijn welkom, zoals het bieden van of bijdragen aan scholing, begeleiding, geven van gastcolleges of advies aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en/of leerlingen/studenten.
Creatieve invullingen die op een andere wijze bijdragen aan de (arbeids-)participatie en/of ontwikkeling van mensen met afstand tot de arbeidsmarkt zijn tevens mogelijk. Voorbeelden hiervan zijn Sociale inkoop (inkopen van diensten of producten bij sociale werkvoorzieningen/sociale ondernemingen) of het creëren van of bijdragen aan maatschappelijke activiteiten/sociale projecten.
De Social Return coördinator van provincie Gelderland kan u hierin verder informeren, op weg helpen en ondersteunen. Na gunning zal de Social Return coördinator contact met u opnemen om samen te kijken naar de mogelijkheden.
CO2 resultaten
Provincie Gelderland is gecertificeerd op de CO2 prestatieladder, trede 5. In het kader van deze certificering worden CO2 resultaten gemonitord (waarvoor we de CO2 resultaten van onze leveranciers nodig hebben). Op verzoek van provincie Gelderland moet u op transparante wijze de gevraagde CO2 resultaten verstrekken met betrekking tot uw vervoersbewegingen (voor zover dit relevant is voor uw opdracht én benodigd is voor de berekening van onze CO2 resultaten). Indien u deze CO2 resultaten zelf (nog) niet monitort, moet u deze naar uw beste inschatting verstrekken. We verwachten in ieder geval dat kandidaat kan aangeven welk(e) vervoersmiddel(en) er ingezet zijn voor deze opdracht, of deze CO2 neutraal zijn (of niet) én een globale inschatting van het aantal afgelegde kilometers voor deze opdracht.
Verbod op Russische betrokkenheid
Op basis van het vijfde sanctiepakket van de Europese Unie is het provincie Gelderland niet toegestaan opdrachten te gunnen aan Russische partijen. Provincie Gelderland sluit een leverancier uit indien er sprake is van Russische betrokkenheid. Door het indienen van een offerte verklaart leverancier naar eer en geweten dat er geen sprake is en zal zijn van Russische betrokkenheid bij deze offerte én bij de uitvoering van de overeenkomst.
Leverancier verklaart in het bijzonder dat:
Indien de opdracht aan leverancier wordt gegund, bevestigt leverancier door ondertekening van de overeenkomst dat er geen sprake is van Russische betrokkenheid in de hierboven bedoelde zin.
Als na ontvangst van de offerte of na gunning van de opdracht uit ons eigen onderzoek blijkt dat (mogelijk) sprake is van Russische betrokkenheid bij de uitvoering van de overeenkomst, dan zal de provincie Gelderland u alsnog verzoeken ondersteunende documentatie te overleggen voor uw standpunt dat géén sprake is van Russische betrokkenheid bij uw onderneming