thumbnail
IT-projectmanager (2x)

Provincie Gelderland

Markt 11, 6811 CG Arnhem, Nederland

ICT
Sluit over 2 dagen
€ 105,00
32 - 36 uur Gelderland

Publicatiedatum:

07-05-2022

Sluitingsdatum:

22-05-2022

Begindatum:

04-07-2022

Einddatum:

31-12-2022

Uren per week:

32 - 36 uur

Ruim 1600 medewerkers werken op diverse beleidsterreinen samen aan een beter en mooier Gelderland voor bijna twee miljoen inwoners. De grootste provincie van Nederland is als overheidsorganisatie en als werkgever sterk in ontwikkeling. Er komen veel en belangrijke ontwikkelingen op de provincie af die veelal verbonden zijn met digitalisering en de informatiesamenleving. Wetgeving die een digitaliseringsopdracht voor de provincie tot gevolg heeft, aangepaste werkprocessen, toenemende (keten-)samenwerking met partners, inwoners en organisaties uit de provincie die allen van ons verwachten dat we onze diensten digitaal aanbieden. Ook de invloed van nieuwe technologie en data op ons werk bij de provincie wordt met de dag groter.

De afdeling Informatievoorziening en Automatisering (I&A) van de provincie Gelderland is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van het provinciale ICT-beleid. De afdeling zorgt ervoor dat elke medewerker van de provincie zich met behulp van ICT-middelen onbelemmerd kan richten op de uitvoering van zijn of haar kerntaak en ondersteunt de organisatie bij het (her)inrichten van hun processen bij digitaliseringsvraagstukken. Vanuit het team Projecten van de afdeling I&A worden projectmanagers ingezet op diverse projecten met één of meerdere ICT-componenten binnen de provincie Gelderland.

Wegens aflopende contracten van 2 ingehuurde IT-projectmanagers wil de provincie nog tijdelijk 2 IT-projectmanagers inhuren. Tegelijkertijd start de provincie met de werving en selectie van 2 IT-projectmanagers in vaste dienst. De inhuur is bedoeld om de periode tot de start van de  IT-projectmanagers in vaste dienst te overbruggen.

De projectenportfolio van I&A bestaat uit verschillende projecten, waaronder de implementatie van nieuwe systemen voor wegonderhoud en voor het afhandelen van klantcontacten, een optimalisatieproject voor de financiële administratie en een project voor het uitfaseren/vervangen van Oracle-applicaties. Het takenpakket van de IT-projectmanager bestaat onder andere uit:

  • Het onder architectuur uitvoeren van projecten conform de methodiek van de provincie (gebaseerd op de Prince2 projectmanagementmethodiek en de Agile projectaanpak);
  • Het afstemmen met opdrachtgever, business projectmanager en overige stakeholders over de project-inrichting en uitvoering;
  • Het formeren en leiden van het projectteam, bestaande uit I&A-medewerkers, aangevuld met medewerkers uit de betrokken afdelingen;
  • Het schrijven en onderhouden van diverse projectdeliverables, waaronder een PID, een PVA en een risico- en issuedossier en het op orde houden van het projectdossier;
  • Sturen op voortgang en risico’s en een goede communicatie tussen alle stakeholders;
  • Verantwoordelijk voor de uitvoering van de opdracht en de oplevering van het resultaat.

Documenten:

Vind jouw droomopdracht

Zoek je droomopdracht in ons portaal en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs zo snel mogelijk contact met je opnemen. Na (telefonisch) contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de IT-projectmanager (2x) die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.